Netflix: 400 mln zł rocznie na polskie produkcje

Amerykański serwis streamingowy planuje kolejne realizacje.

Amerykański serwis streamingowy Netflix twierdzi, że w br. przeznaczył 400 mln zł na polskie filmy i seriale. Dotychczas podawał, że w latach 2020-21 na produkcje i zakup filmów oraz seriali w Polsce wydał 490 mln zł.

Na początku grudnia Netflix zapowiedział na przyszły rok premiery polskich seriali “Dziewczyna i kosmonauta” (produkcja: Lulu Production), “Informacja zwrotna” (prod. Opus TV), “Infamia” (Watchout Studio), “Lovzone” (ATM Grupa), a na 2024 r. – m.in. “Detektywa Forsta” (Boma Films). Ujawnił również wówczas plany premier filmowych na 2023 r. - “Dzisiaj śpisz ze mną” (Garland Film), “Freestyle” (Aurum Film) i “Pan Samochodzik i templariusze” (Orphan Studio), a także na 2024 r. – “The Hive” (Akson Studio).

Teraz Netflix zapowiedział jeszcze pięć nowych lokalnych produkcji: trzy filmy i jeden serial. Będą to: druga i trzecia część “Furiozy” (filmy sensacyjne w reżyserii Cypriana T. Olenckiego), film przygodowy “Lady Janosik” w reż. Kaliny Alabrudzińskiej oraz seriale: “Idź przodem bracie” (reż. Maciej Pieprzyca) i “Heweliusz”, serial katastroficzny w reżyserii Jana Holoubka inspirowany historią zatonięcia promu "Jan Heweliusz".

Netflix nie podaje, ilu ma subskrybentów w Polsce ani jakie są jego przychody z naszego rynku.

Maciej Burlikowski 1755 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.