Biuro Reklamy TVP ogłasza politykę sprzedaży na rok 2023

Koszty reklamy w Telewizji Polskiej od 2023 r. wzrosną średnio o 8%. Biuro zapowiada też rozwój produktów wideo i telewizji hybrydowej z gwarantowaną ceną

Telewizja Polska opublikowała nowe ceny reklam w TVP1 oraz TVP2. Jak deklaruje kierownictwo biura, przyszłoroczna oferta kontynuuje model przejrzystych zasad sprzedaży i wprowadza elementy, dzięki którym reklamodawcy będą mogli zyskać większą elastyczność oraz dodatkowe rabaty. Koszty reklamy w Telewizji Polskiej od 2023 r. wzrosną średnio o 8%. Podwyżka dotyczy reklamodawców, którzy mieszczą się w opublikowanych progach wydatków rocznych, jednak może być ograniczona poprzez przeniesienie środków na reklamę online oraz sponsoring.

TVP promuje zakup cennikowy. W nowej ofercie klientom zainteresowanym precyzyjnym doborem czasu reklamowego obniżono poziom udziału cennika uprawniający do zniżek oraz próg niezbędnych rocznych wydatków, od którego można negocjować indywidualny rabat. Nowością jest mechanizm gwarancji poziomu średniej ceny dla reklamodawców z rocznymi wydatkami powyżej 8 mln zł, którzy wykorzystują cennik jako podstawową formę zakupu. Od 2023 r. marketerom deklarującym wydatki w kategorii online oraz w sponsoringu będą przysługiwać dwa rabaty na zakup reklam w TV. Reklamodawcy będą mogli skorzystać ze specjalnych warunków zakupu reklam w internecie – tych wycenianych jako net-net (czyli publikowanej ceny netto niepodlegającej już rabatowaniu) oraz sponsoringu – dla zakupu oferty podstawowej. Jednym z elementów zasad sprzedaży zwiększających elastyczność jest rozszerzona lista grup celowych, w których można dokonywać zakupu gwarantowanej widowni (w tym dwie nowe grupy wiekowe: 18-64 oraz 20-49).

Dodatkowo TVP publikuje predefiniowane pakiety ułatwiające wybór stacji dopasowanych do wybranych kryteriów demograficznych. Istotną częścią nowej oferty jest reklama online. W internecie rozwinięte zostały produkty oferowane w systemie transparentnej, gwarantowanej ceny netto (tzw. net-net). Pierwszym jest pakiet Power Wideo oferujący emisję spotów o popularnych długościach w całej sieci online oferowanej przez TVP. Drugim jest poszerzony produkt Multiscreen, który oferuje zakup czasu reklamowego w telewizjach tematycznych i wideo online. Produkt ten, oferowany w transparentnej cenie net-net, od 2023 r. dostępny będzie w szeregu pakietów: RON, Kobieta, Mężczyzna, Sport, VoD, Target oraz Smart & Go. TVP rozwija też produkty reklamowe oparte na reklamie w connected TV (telewizory podłączone do internetu), m.in. na reklamie w telewizji hybrydowej. Nadawca do oferowanej już wcześniej możliwości emisji spotu reklamowego dodaje narzędzia pozwalające na elastyczny dobór liczby kontaktów z widzem oraz możliwość integracji z aplikacją marketera.

TVP poszerza też przestrzeń emisji reklam programatycznych o connected TV oraz środowisko reklam w aplikacjach mobilnych. TVP niezmiennie inwestuje w rozwój usług nielinearnych, m.in. w serwis TVP VoD czy aplikację TVP Sport.

Jak podkreśla kierownictwo biura, w nowej polityce sprzedaży Biura Reklamy TVP utrzymane zostały ważne i sprawdzone już rozwiązania takie jak m.in. możliwość korzystania z konkurencyjnych warunków zakupu reklamy bez składania rocznej deklaracji (tzw. deklaracje miesięczne). Uproszczono także zasady rozliczania pakietów.

– Eksperci przewidują, że w 2023 r. rynek reklamy będzie rósł z mniejszą niż w tym roku dynamiką. Jednocześnie wszystkie firmy z branży szukają rozwiązań dla rosnących kosztów i cen. Dlatego w przyszłym roku znacząco zwiększamy zarówno elastyczność oferowanych produktów, jak i możliwości zmniejszenia inflacji cen reklam. Przez wyższą elastyczność rozumiem m.in. obniżanie pułapów na indywidualne negocjacje. Możliwości zmniejszenia inflacji zależą natomiast od szybkiego złożenia deklaracji rocznej i strategicznego zaangażowania się reklamodawcy w produkty sponsorskie oraz online. Nasi klienci zapewne docenią też mechanizm gwarancji kosztu przy zakupie cennikowym – wdrożyliśmy ten element jako odpowiedź na zgłaszane zapotrzebowanie rynku – podkreśla Ewelina Czuba, dyrektor Biura Reklamy TVP.

Dodaje, że internet jest dla TVP niezwykle ważnym kanałem komunikacji z widzami. – Prowadzimy szereg projektów mających na celu ulepszenie oferty programowej online oraz zwiększenie jakości oferowanych rozwiązań technologicznych. Nie tylko sport, który online w czasie mundialu cieszył się rekordową popularnością, ale też oferta TVP VoD zostały w tym roku znacząco ulepszone. Znacząco zwiększamy liczbę produktów z transparentnymi, publikowanymi cenami. Ofertę reklamową online uzupełniliśmy o nowe możliwości konstruowania kampanii w connected TV oraz świecie mobile, dając naszym partnerom lepsze możliwości tworzenia kampanii dla naszych widzów. Jednocześnie produkty Power Wideo i Multiscreen dzięki szerokiemu dotarciu stanowią ciekawe rozwiązanie dla firm chcących szybko zbudować zasięg i świadomość oferty, korzystając z reklamy przy treściach premium – dodaje Ewelina Czuba.

Pełne zapisy zasad handlowych, ich skróty oraz publikowane ceny i tabele z miesięcznymi gwarantowanymi kosztami zakupu cennikowego są dostępne na stronie Biura Reklamy TVP.

Piotr Machul 369 Artykuły

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.