Płuca na ekranach LED pokazują jakość powietrza

Ogólnopolską kampanię na ekranach cyfrowych Screen Network prowadzi Polski Alarm Smogowy.

Na ponad 20 tysiącach ekranów Screen Network w całym kraju prowadzona jest kampania Polskiego Alarmu Smogowego, w której cyfrowe płuca pokazują aktualną jakość powietrza. Dzięki połączeniu z bazą Airly przed każdym wyświetleniem spotu telebim pobiera informacje o aktualnym stężeniu pyłu PM 10 w okolicy i tworzy kreację, która przedstawia dokładną jakość powietrza. Im większy smog w okolicy ekranu, tym bardziej ciemnieją cyfrowe płuca. Dodatkowo na ekranie pojawia się informacja o aktualnym stężeniu pyłu PM10 i opis jakości powietrza: średnia, zła albo bardzo zła jakość powietrza.

– Kampania jest wirtualnym uzupełnieniem naszej akcji, w której pokazujemy model ludzkich płuc
oddychający zanieczyszczonym powietrzem. Mobilna instalacja w „realu” znajdzie się w 63
miejscowościach Polski, ale dzięki współpracy ze Screen Network mamy okazję pokazać ją dodatkowo
na ponad 20 tysiącach ekranów – powiedział Piotr Siergiej, rzecznik Polskiego Alarmu Smogowego.

Kampania „Zobacz czym oddychasz. Zmień to” jest realizowana w ramach projektu LIFE-IP
MALOPOLSKA / LIFE14 IPE PL021 współfinansowanego ze środków programu LIFE Unii Europejskiej oraz we współpracy ze Stowarzyszeniem Program Czysta Polska. Wsparcia finansowego kampanii udzieliły też Allegro.pl oraz Fundacja Better Future. Została ona ponadto objęta patronatem honorowym Jakuba Chełstowskiego, marszałka województwa śląskiego.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.