Co nowego w social mediach (37)

W ostatnim w tym roku przeglądzie przygotowanym przez Małgorzatę Obielak, e-PR & social media specialist w Performics, m. in. o raporcie Snapchata o pokoleniu Z oraz raporcie trendów na 2023 rok przygotowanym przez TikToka.

Platformy społecznościowe starają się być coraz bardziej transparentne, pokazuje to chociażby Meta, wprowadzając opcję „Dlaczego widzę tę reklamę?”, która pozwala użytkownikom dowiedzieć się, z jakiego powodu dana reklama została im wyświetlona. TikTok w pewnym sensie wprowadził podobną opcję, jednak dotyczy ona organicznych treści, które pojawiają się użytkownikom w sekcji „Dla Ciebie”. Co więcej, Meta przygotowała kilka wskazówek na temat najlepszych praktyk, które pomogą ulepszyć podejście do planowania kampanii wideo. Z kolei Snapchat udostępnił ciekawy raport o pokoleniu Z, z którego można dowiedzieć się, w jaki sposób promocje w social mediach wpływają na ich decyzje zakupowe. W dzisiejszym przeglądzie znajdzie się również kilka nowości Instagrama, Reddita oraz raport trendów na 2023 przygotowany przez TikToka, jednak więcej o tym w poniższym artykule.

TikTok z nową funkcją dla użytkowników

TikTok chce zapewnić lepszy wgląd w to, dlaczego użytkownicy widzą dane filmy w swoim kanale, dzięki nowemu narzędziu „Why this video?”. Sekcja „Dla Ciebie” umożliwia ludziom odkrywanie niezliczonej liczby różnych pomysłów, twórców, produktów i rozrywki. System rekomenduje treści, klasyfikując filmy na podstawie kombinacji czynników opartych na aktywności użytkownika w aplikacji. Jak przedstawia TikTok, jego celem jest oferowanie szerokiej gamy trafnych i rozrywkowych treści. Aby pomóc ludziom zrozumieć, dlaczego dany film został im polecony, w nadchodzących tygodniach udostępni on nowe narzędzie. Oto jak będzie ono działało: w swoim kanale „Dla Ciebie” użytkownik będzie mógł wybrać ikonę udostępniania przy danym filmie, następnie kliknąć ikonę znaku zapytania o nazwie „ Why this video”. Dzięki temu, pojawią się informacje dlaczego akurat ten film został polecony i wyświetlony użytkownikowi.

Instagram pomaga użytkownikom odzyskać dostęp do zablokowanych kont

Oprócz bieżących narzędzi bezpieczeństwa takich jak uwierzytelnianie dwuskładnikowe czy funkcji sprawdzania bezpieczeństwa na Instagramie, platforma przedstawia kilka nowych opcji zaprojektowanych w celu zapewnienia bezpieczeństwa kont użytkowników i zaoferowania im większego wsparcia, jeśli utracą dostęp do konta. Po pierwsze, o odzyskaniu dostępu do zhakowanych kont – aby pomóc ludziom wrócić do ich profili, Instagram utworzył nowe centrum odzyskiwania, które przeprowadzi użytkownika przez proces ponownego logowania się do profilu. Jeśli użytkownik nie może zalogować się na swoje konto, może teraz przejść do strony Instagram.com/hacked, następnie będzie mógł wybrać, czy uważa, że został zhakowany, zapomniał hasła, utracił dostęp do uwierzytelniania dwuskładnikowego lub czy jego konto zostało wyłączone. Stamtąd będzie mógł wykonać szereg kroków, aby odzyskać dostęp do swojego konta. Co więcej, jeżeli użytkownik zostanie zablokowany na swoim koncie, będzie on miał możliwość wybrania dwóch znajomych z Instagrama, którzy będą mogli zweryfikować jego tożsamość w celu odzyskania zablokowanego konta. O tych oraz innych nowych rozwiązaniach wprowadzanych przez platformę można znaleźć tutaj. Instagram twierdzi, że nowe aktualizacje będą dostępne dla wszystkich w ciągu najbliższych dni.

Co motywuje i inspiruje konsumentów pokolenia Z

Snapchat przygotował przegląd, w którym odpowiada na pytania: Czego konsumenci pokolenia Z szukają w komunikacji marki i jak promocje w mediach społecznościowych wpływają na ich decyzje zakupowe. Pokolenie Z to już nie są dzieci, w rzeczywistości jest to nowe pokolenie konsumentów, o którym marki i marketerzy muszą pomyśleć. Głównym wnioskiem jest to, że konsumenci pokolenia Z są coraz bardziej lojalni wobec firm, które poruszają kwestie społeczne, publikują informacje na ten temat lub promują zmiany społeczne. Konsumentów pokolenia Z kieruje również chęć bycia na bieżąco, dzięki treściom, które „podnoszą ich na duchu i angażują”, a Snap twierdzi, że konsekwentnie realizuje to w swojej ofercie. Cały raport i więcej ciekawych insightów można znaleźć tutaj.

Reddit uruchamia nową witrynę Reddit dla firm

Reddit uruchomił nową witrynę Reddit dla firm, która zawiera wiele spostrzeżeń i wskazówek dla potencjalnych nabywców reklam na platformie. Mini witryna zawiera statystyki użytkowania, studia przypadków i zasoby edukacyjne, które mają pomóc w podróży z reklamami na Reddicie. Jak przedstawia platforma, ludzie przychodzą na Reddit z konkretnym zamiarem: aby dowiedzieć się więcej na dany temat od tych, którzy znają go najlepiej, zarówno od rówieśników, jak i od marek. Ufają informacjom, które tu znajdują, omawiają je z innymi członkami społeczności i wykorzystują je do kształtowania własnych perspektyw. To właśnie te zaufane perspektywy społeczności kierują ich decyzjami. Jeśli zastanawiacie się nad reklamą na tej platformie, zdecydowanie warto zapoznać się z tą witryną, a w szczególności przejrzeć studia przypadków, które działają jako swego rodzaju przewodnik po skutecznym, kreatywnym marketingu na Reddicie. Nową witrynę dla Reddit dla firm znajdziecie tutaj.

Nowe funkcje udostępniania na Instagramie

Wraz ze zbliżającym się sezonem świątecznym Meta ogłosiła kilka nowych funkcji na Instagramie, które mają uwzględniać trendy związane z zaangażowaniem i zachęcać ludzi do udostępniania większej liczby osobistych interakcji w aplikacji. Po pierwsze notatki, które mają zapewnić nowy sposób dzielenia się przemyśleniami. Notatki to krótkie posty o długości do 60 znaków zawierające tylko tekst i emotikony. Aby zostawić notatkę, użytkownik będzie musiał przejść na górę swojej skrzynki odbiorczej, wybrać obserwujących, których obserwuje lub osoby z listy bliskich znajomych, a wtedy notatka pojawi się u góry ich skrzynki odbiorczej przez 24 godziny. Odpowiedzi na notatki będą przychodzić jako wiadomości na czacie do skrzynki odbiorczej użytkownika. Meta chce również zaktualizować swoją funkcję czatu grupowego, dodając nowe profile grupowe, które będą widoczne tylko dla ich członków. Za każdym razem, gdy użytkownik udostępni zawartość w profilu grupowym, treść ta będzie udostępniana tylko członkom grupy, a nie jego obserwatorom i zostanie opublikowana w profilu grupowym zamiast profilu danego użytkownika. Więcej informacji o tych oraz innych nowościach wprowadzanych przez Instagrama można znaleźć tutaj.

Meta udostępnia wskazówki dotyczące reklam wideo

Meta niedawno nawiązała współpracę z partnerami analitycznymi i przeanalizowała ponad 500 reklam w ponad 70 kampaniach, aby uzyskać wgląd w kluczowe najlepsze praktyki, strategie i wskazówki, które pomogą ulepszyć podejście do marketingu wideo. Po pierwsze, badanie podkreśla kluczową kwestię – zwrot z inwestycji w reklamy wideo jest ponad 5 razy wyższy, gdy w reklamie używane jest logo marki i jest najwyższy, gdy logo jest wyświetlane w pierwszych dwóch sekundach. Oczywiście zawsze istnieją pewne różnice w tym zakresie, w zależności od formatu, który wybierzemy, ale ważne jest, aby branding był widoczny. Badanie pokazuje również, że umieszczanie produktów w sytuacjach związanych ze stylem życia, takich jak wydarzenia sportowe lub uroczystości, przyniosło wzrost zwrotu z inwestycji o 26%. Konsumenci chcą zobaczyć praktyczną wartość danego produktu w swoim codziennym życiu, czego nie są w stanie zapewnić podstawowe promocje, co warto uwzględnić w planowaniu swojej kampanii. W tym przeglądzie znajdzie się kilka interesujących wskazówek, które warto wziąć pod uwagę przy planowaniu kampanii – i chociaż zawsze są wyjątki, znowu w zależności od formatu prezentacji, te uwagi mogą pomóc zaplanować kampanie we właściwym kierunku, aby uzyskać więcej z wydatków na reklamę wideo. Pełny raport Meta „Video Advertising Essentials: Best Practices For Boosting ROI” można pobrać tutaj.

TikTok What’s Next 2023 Trend Raport

TikTok udostępnia trzecią coroczną prognozę trendów, zaprojektowaną, aby pomóc marketerom zrozumieć, jak zmienią się pragnienia i potrzeby konsumentów w nadchodzącym roku i co to będzie oznaczać dla ich strategii, zarówno na TikToku, jak i poza nim. Raport What's Next 2023 skupia się na trzech głównych siłach trendów:

Rozrywka, którą można wykorzystać, by zaangażować społeczność – np. wykorzystując #POV #storytime oraz tworząc m.in. filmy, które zawierają osobiste historie i zabawne style opowiadania. Na przykład, jeśli twórca stworzył tutorial dotyczący włosów dla ich specyficznego typu i omawia wyzwanie, jakim jest znalezienie dobrych produktów, z pewnością wpłynie na użytkowników, dzięki swojej szczerości i specyficzności.

Stworzenie przestrzeni dla radności – 50% społeczności TikToka twierdzi, że platforma poprawia im nastrój i sprawia, że czują się szczęśliwi lub pozytywnie nastawieni. Dobrym przykładem jest wykorzystanie memizacji życia w swoich filmach, co bardzo ciekawie zrobiła firma EA Games w swojej kampanii, gdzie zaprosiła społeczność TikToka do wspólnego śpiewania w języku #Simlish.

Ideały budujące społeczność - Ludzie zwracają się do społeczności TikToka, aby rozpocząć nowe rozmowy i znaleźć unikalne odpowiedzi, które zaspokoją ich każdą ciekawość. Filmy, które uczą widzów czegoś interesującego, przebijają się przez wiele publikowanych treści i pomagają zainspirować innych do nowych zachowań i sposobów myślenia.

Te podstawowe zmiany wpłyną na sposób, w jaki marketerzy komunikują się z docelowymi odbiorcami w nadchodzącym roku. Raport m.in. zawiera też niestandardowe badania dotyczące tego, dlaczego te zmiany się pojawiają i co oznaczają, przykłady trendów, rozwiązania produktowe, które pozwalają marketerom wyświetlać treści zgodne z trendami, porady dotyczące samodzielnego śledzenia trendów w 2023 roku, aby zawsze być na bieżąco. Cały raport można pobrać tutaj.

Tekst: Małgorzata Obielak, e-PR & social media specialist w Performics

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas klikając Pytania i Odpowiedzi na TikToku. Odpowiemy filmem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.