UOKiK grozi T-Mobile wysoką karą za reklamy

Hasło "1200 GB za darmo przez rok" ma wprowadzać w błąd; pomimo sygnałów operator go nie zmienił.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wszczął postępowanie przeciwko firmie telekomunikacyjnej T-Mobile Polska w sprawie jej reklam. Chodzi o ofertę wprowadzoną w lutym ub.r. – „1200 GB za darmo przez rok”. Zdaniem urzędu sposób prezentacji oferty, w szczególności na billboardach, może wprowadzać w błąd. Hasło sugeruje bowiem uzyskanie określonego benefitu na cały rok, gdy w rzeczywistości pakiety internetowe o wielkości 100 GB przyznawane są co miesiąc, maksymalnie przez 12 miesięcy, o ile konsument odnawia cyklicznie ofertę, płacąc za każdym razem co najmniej 35 zł.

T-Mobile reklamuje tę ofertę w telewizji, internecie, na outdoorze (billboardy, plakaty, citylighty), w punktach sprzedaży i sklepach Żabka. Reklamy przygotowano również w języku ukraińskim.

– Hasło promocyjne T-Mobile może sugerować otrzymanie jednorazowego pakietu danych o wielkości 1200 GB, nie zaś kilkunastu mniejszych pakietów pod warunkiem uiszczania opłaty cyklicznie. Gdyby konsumenci od razu dysponowali pełnymi informacjami dotyczącymi promocji i wiedzieli, że muszą w ciągu roku wydać co najmniej 420 zł, aby dostawać co miesiąc 100 GB internetu, mogliby nie zdecydować się na skorzystanie z oferty – mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Pomimo że UOKiK sygnalizował operatorowi, że reklamy mogą wprowadzać w błąd, ten nie zdecydował się na zmianę sposobu prezentacji oferty, więc urząd postawił mu zarzuty, a grozi za nie kara aż do 10% rocznego obrotu.

Kreacje reklam przygotowała agencja DDB Warszawa. Materiały BTL opracowała agencja Digitas Poland (ARC – Grupa Publicis), działania reklamowe w internecie poprowadzi VMLY&R, a planowanie i zakup mediów – dom mediowy Mindshare.

Maciej Burlikowski 1716 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.