LTTM: 68 milionów złotych dla influencerów
Grupa LTTM (LifeTube, Gameset) podsumowuje 2022 rok. Wypłaciła współpracującym twórcom prawie 70 mln zł, o 5 milionów więcej niż rok wcześniej. Sieć partnerska LifeTube utrzymała 12-procentowy udział w oglądalności YouTube’a w Polsce.
W 2022 roku firma zrealizowała 2300 współprac na linii marka-influencer dla ponad 600 różnych klientów. Średni koszt jednego pakietu świadczeń z influencerem wyniósł 18 592 złote. LTTM wskazuje, że klienci postawili na działania crossplatformowe: realizowali kampanie na kilku platformach social media jednocześnie. Najwięcej publikacji komercyjnych pojawiło się na Instagramie (ponad 50% wszystkich publikacji), jednak najwięcej twórcy zarobili, realizując współprace reklamowe na YouTubie. Dynamicznie wzrósł również udział TikToka - liczba realizowanych przez agencję współprac na tej platformie rok do roku wzrosła ponad dwukrotnie.
- W 2022 roku klienci postawili na multiplatformowość. Ogromnie cieszy nas też dwukrotny wzrost zainteresowania kampaniami na TikToku, bo to pozwala twórcom LifeTube rozwijać się również w krótkich formach wideo - mówi Martyna Adamus, influencer management director w LTTM.
W 2022 roku LTTM wypłacił twórcom prawie 70 mln zł, w porównaniu do 63 mln w 2021 roku. Wzrosły również zarobki zrzeszonych w sieci influencerów z każdego 1000 wyświetleń na YouTube. Dzięki technologii wprowadzonej przez LifeTube automatyzującej dodawanie reklam oraz odpowiedniej optymalizacji tzw. RPM-y (revenue per mille) wzrosły średnio o 18% w porównaniu do poprzedniego roku. Jak podaje LTTM dział sprzedaży przepracował ponad 4 tysiące briefów od klientów bezpośrednich i agencyjnych.

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.