Najwięksi reklamodawcy telewizyjni w grudniu 2022 r.: Aflofarm, Media Expert i US Pharmacia

W porównaniu z grudniem 2021 r. znacząco swoje wydatki telewizyjne zwiększyły firmy US Pharmacia i Reckitt Benckiser.

Firma Nielsen Media podała dane dotyczące reklamy telewizyjnej w grudniu 2022 r. Liderami wydatków w telewizji są firmy Aflofarm (wydatki: 122,70 mld zł, w grudniu 2021 r.: 138,75 mln zł), Media Expert (odpowiednio: 88,90 mln zł i 82,11 mln zł) i US Pharmacia (87,24 mln zł i 52,67 mln zł). W top 5 znalazły się jeszcze firmy Lidl (68 mln zł i 67,26 mln zł) i Euro-Net (67,93 mln zł i 65,70 mln zł). Do dziesiątki weszły jeszcze: Reckitt Benckiser, Ferrero, PepsiCo, Polpharma i Natur Produkt Pharma.

Największy skok w wydatkach – oprócz US Pharmacii – wykonał koncern Reckitt Benckiser, który w grudniu 2022 r. wydał w telewizji 66,11 mln zł, a rok wcześniej 33,48 mln zł.

W grudniu ub.r. najwięcej na reklamach zarobiły stacje TVN (376,11 mln zł, rok wcześniej: 404,54 mln zł), TVP1 (366,96 mln zł i 272,17 mln zł) oraz Polsat (352,73 mln zł i 342,74 mln zł, wszystkie dane: Nielsen Media, wydatki brutto).

Piotr Machul 369 Artykuły

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.