Netflix wybiera Nielsena jako dostawcę wiedzy o zachowaniach widzów
Wieloletnia umowa obejmuje rynki Stanów Zjednoczonych, Meksyku i Polski.
Zdaniem Nielsena wraz z ewoluującym krajobrazem telewizji kluczowe znaczenie dla usług streamingowych ma zrozumienie i mierzenie zachowań widzów oraz ich preferencji, pozwalające na świadome podejmowanie decyzji biznesowych. Dzięki wiedzy płynącej z pomiarów Nielsena Netflix otrzyma teraz całościowy obraz konsumpcji treści w różnych mediach.
– Cieszymy się, że możemy kontynuować współpracę z Netfliksem, zapewniając serwisowi dane, których potrzebuje, aby lepiej zrozumieć swoich odbiorców. W miarę jak zbliżamy się do dostarczania porównywalnych i deduplikowanych wskaźników na różnych ekranach i platformach poprzez Nielsen ONE, umowa z Netfliksem jest kolejnym doskonałym przykładem tego, dlaczego Nielsen ma pozycję lidera w pomiarze oglądalności – uważa Kim Gilberti, SVP, product management w Nielsenie.
Zdaniem Pabla Pereza De Ropsso, vice presidenta, strategy, planning & analysis Netfliksa, taki pomiar jest dziś niezbędny dla branży. – Największa zmiana w rozrywce to przesunięcie z telewizji linearnej w stronę streamingu, a dane z Nielsen Gauge pokazują, gdzie widzowie spędzają czas i jak zmieniają się ich wzorce konsumpcji – powiedział Pablo Perez De Rosso.
Wartość umowy Netfliksa z Nielsenem nie została podana.

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.