Co nowego w social mediach (39)

W dzisiejszym przeglądzie przygotowanym przez Małgorzatę Obielak, e-PR & social media specialist w Performics, m.in. o zmian w interfejsach Instagrama i Twittera oraz ciekawym raporcie firmy Paypal.

Dzisiejszy przegląd zaczynamy od nowości wprowadzanych przez TikToka, który nieustannie chce poprawiać współpracę między markami a twórcami oraz zmian w interfejsach Instagrama oraz Twittera mających zapewnić użytkownikom wygodniejsze korzystanie z aplikacji. Paypal przygotował ciekawy raport na temat e-commerce, który dynamicznie się zmienia, a wraz z nim zmieniają się również zachowania konsumentów. Warto też zwrócić uwagę na nową aplikację koncernu kosmetycznego Estée Lauder stworzoną z myślą o osobach niewidomych.

TikTok uruchamia portal Talent Manager

TikTok ułatwia markom współpracę z twórcami, dzięki aktualizacji Creator Marketplace, która zaprasza teraz menedżerów talentów (twórców) do nadzorowania, realizacji i analizowania możliwości marki i kampanii prezentowanych ich klientom. W tym tygodniu platforma rozrywki wideo wprowadziła nowy portal Talent Manager jako część TikTok Creator Marketplace — platformy, która umożliwia markom i agencjom łączenie się z wykwalifikowanymi twórcami z całego świata. Nowa usługa umożliwia menedżerom talentów, posiadającym autoryzację twórcy, logowanie się do Creator Marketplace w celu zarządzania przepływem transakcji, negocjowania umów w imieniu ich twórcy, dla którego pracują. Ponadto TikTok zauważa, że ​​menedżerowie twórców będą mieli dostęp tylko do kont Marketplace swoich klientów, a nie do ich rzeczywistych kont na platformie. Przed powstaniem Creator Marketplace, marki chcące współpracować z najlepszymi twórcami, musiały wykonywać więcej pracy fizycznej, szukając odpowiednich twórców w aplikacji bez możliwości odkrywania ich na podstawie określonych parametrów. TikTok Creator Marketplace daje im więcej narzędzi na wyciągnięcie ręki, umożliwiając markom wybieranie twórców według słów kluczowych, publikowanych treści i filtrów wokół wskaźników, takich jak ilość obserwujących czy zaangażowanie. TikTok potwierdził, że Portal Menedżera Talentów jest obecnie w fazie testów i nie wiadomo kiedy zostanie udostępniony publicznie.

Twitter wprowadza nowy kanał tylko dla użytkowników, których obserwujesz w aplikacji

Twitter wprowadził dziś nową opcję przesuwanej osi czasu, która ułatwi użytkownikom przełączanie się między głównym kanałem zdefiniowanym przez algorytm (który obejmuje zalecane tweety od osób, których użytkownik nie obserwuje) ) oraz chronologiczny kanał zawierający tylko osoby, które użytkownik obserwuje w aplikacji. Twitter wystartował już w marcu zeszłego roku z opcją przypięcia karty kanału „Najnowsze tweety” po dotknięciu ikony gwiazdki w prawym górnym rogu aplikacji. Nowy proces jest zasadniczo taki sam, chociaż Twitter zmienił nazwy kanałów. Karty „Dla Ciebie” i „Obserwowane” zastąpią „Stronę główną” i „Najnowsze” oraz zostaną przypięte na górze osi czasu, aby można było łatwo przełączać się między nimi. Nowa opcja jest teraz dostępna na iOS, i na razie nie ma słowa o dostępności Androida.

Instagram aktualizuje interfejs użytkownika

Interfejs Instagrama otrzyma kilka zmian i poprawek w układzie aplikacji i rozmieszczeniu przycisków funkcyjnych na ekranie. Jak informuje Instagram, zmiany te zachodzą, aby ułatwić użytkownikom udostępnianie i łączenie się ze znajomymi oraz swoimi zainteresowaniami. Pasek nawigacyjny u dołu aplikacji będzie teraz zawierał skrót do tworzenia treści na środku, a skrót rolek przesunie się na prawą stronę. W ramach tej zmiany usunięta zostanie zakładka Instagram Shop. Nadal jednak będzie możliwość założenia i prowadzenia swojego sklepu na Instagramie. Nowa aktualizacja interfejsu ma pojawić się na początku lutego.

Raport Paypal e-commerce Index

Raport PayPal e-Commerce Index pokazuje, jak zmienia się handel cyfrowy i co sprzedawcy mogą zrobić, aby dotrzymać kroku trendom konsumenckim. Badania przeprowadzone przez ACA Research obejmowały 15-minutowąankietęonline, w której wzięło udział 15 221 konsumentów z 12 różnych rynków w wieku 18-75 lat. Raport zawiera m.in. ogólne spostrzeżenia o trendach e-commerce, social commerce, płatnościach odroczonych czy o to, jak social media wpływają na ludzi i ich decyzje zakupowe. Badania pokazują, że 97% europejskich konsumentów w Europie i Izraelu dokonuje zakupów (lub płatności) online, z czego aż 46% deklaruje aktywność przynajmniej raz w tygodniu, a 19% codziennie. Jeżeli chodzi o dokonywanie zakupów za pomocą urządzenia mobilnego dokonuje tego średnio 50% konsumentów, natomiast w Polsce jest to 45%. Co więcej, z raportu dowiadujemy się, że brak preferowanej metody płatności (25%) jest jedną z najczęstszych przyczyn porzucenia koszyka zakupowego w Polsce. Innymi powodami są obawy o bezpieczeństwo transakcji (19%), oraz zbyt długi proces płatności (11%). Social commerce jest równie istotnym elementem e-handlu, a badania pokazują, że 46% konsumentów w Polsce dokonało zakupu za pośrednictwem platform społecznościowych w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Wiele przydanych informacji oraz danych na temat e-commerce można znaleźć w pełnym raporcie, który jest dostępny tutaj.

Meta rozszerza ograniczenia kierowania reklam dla nastolatków

Meta ulepsza swoje procesy ochrony danych dla młodych użytkowników, wprowadzając nowe ograniczenia dotyczące sposobu, w jaki reklamy w jej aplikacjach mogą być kierowane do nastolatków. Po pierwsze, w następstwie już ustalonych ograniczeń dotyczących kierowania reklam do młodszych użytkowników, w których Meta usunęła możliwość kierowania reklam do nastolatków na podstawie ich zainteresowań i działań, od lutego Meta usuwa również płeć jako opcję kierowania, a reklamodawcy będą mogli używać tylko wieku i lokalizacji w celu dotarcia do nastolatków. Co więcej, wcześniejsze działania nastolatków w aplikacjach Mety, takie jak posty na Instagramie i strony na Facebooku, które podobają się młodszym użytkownikom, nie będą miały wpływu na to, jakie reklamy zobaczą. Nastoletni użytkownicy będą też mogli zaznaczyć, jakich typów reklam woleliby nie widzieć, i dowiedzieć się więcej o tym, jak reklamy działają w aplikacjach Mety. Więcej o zmianach wprowadzanych przez platformę można znaleźć tutaj.

Nowa aplikacja od Estée Lauder

VMA czyli Voice-Enabled Makeup Assistant to aplikacja mobilna opracowana przez koncern kosmetyczny Estee Lauder, która jest oparta na sztucznej inteligencji i ma pomóc osobom niewidomym malować się bez pomocy innych osób. Aplikacja wykorzystuje AR oraz sztuczną inteligencję do analizy makijażu na twarzy użytkownika i oferuje dźwiękową informację zwrotną, które obszary należy poprawić. Użytkownicy otrzymują dźwiękowe informacje i wskazówki dotyczące równomiernego nałożenia szminki, cieni do powiek lub podkładu. Na ten moment aplikacja jest dostępna w Wielkiej Brytanii i Irlandii, a więcej o jej funkcjonalnościach można przeczytać tutaj.

Tekst: Małgorzata Obielak, e-PR & social media specialist w Performics

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas klikając Pytania i Odpowiedzi na TikToku. Odpowiemy filmem.

Poprzedni artykuł z cyklu o social mediach dostępny tutaj.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.