UOKiK: 22 mln złotych kary dla Vectry
Karę wymierzono za podwyżki opłat abonamentowych w trakcie trwania umów.
Urząd uznał, że w latach 2019-2020 operator jednostronnie, bez wymaganej podstawy prawnej, informował konsumentów o dodaniu klauzuli modyfikacyjnej do nieposiadających jej i trwających już kontraktów, zmieniając zapisy ogólnych warunków umowy. Następnie, przez kolejne lata, w oparciu o tę bezprawnie wprowadzoną klauzulę modyfikacyjną, sugerował klientom jednostronne podwyższenie o 5 zł miesięcznie opłaty abonamentowe za każdą z usług telekomunikacyjnych – telewizji lub dostępu do internetu (60 zł lub 120 zł w skali roku). Przedsiębiorca wyznaczył im przy tym termin, w ramach którego mogą nie zgodzić się na zmiany i wypowiedzieć świadczone usługi. Jeśli tego nie zrobili, Vectra pobierała ustalone jednostronnie podwyższone opłaty.
Za to UOKiK nałożył na nią 22,2 mln zł kary. Oprócz tego nakazał operatorowi zwrócić klientom część opłaconych abonamentów.
UOKiK przypomina, że przedsiębiorcy nie mogą dowolnie zmieniać zawartych umów, co podkreślał już wielokrotnie w wydawanych decyzjach wobec przedsiębiorców z sektora telekomunikacyjnego.

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.