DOOH i AI

Po pilotażowym wdrożeniu przyszedł czas na rozwinięcie metodologii badawczej.

AMS przeprowadził pomiar ruchu wokół nośników indoorowych w czterech kolejnych galeriach handlowych, wykorzystując innowacyjne rozwiązania autorstwa CitiesAI. Tym razem badaniem ruchu w otoczeniu nośników cyfrowych objęte zostały galerie Focus Mall w Zielonej Górze, Bonarka w Krakowie, Alfa Centrum w Białymstoku i Galeria Wołomin.

– Pomiar i jego wyniki upewniły nas, że metodologia wypracowana przez CitiesAI jest uniwersalna i skalowalna. Może być wykorzystywana we wszystkich galeriach handlowych, a większa liczba precyzyjnych danych to jeszcze wyższa skuteczność komunikacji – wyjaśnia Waldemar Kruk, head of business intelligence w AMS.

Przypomnijmy, że wiosną 2022 roku AMS przeprowadził pilotaż badania, które objęło pięć obiektów handlowych w Polsce. Jego celem było przede wszystkim sprawdzenie w praktyce zupełnie nowego
standardu pomiaru, wypracowanego przez CitiesAI we współpracy z AMS. Dzięki zastosowanej metodologii duże zbiory danych w postaci zdjęć są selekcjonowane i analizowane za pomocą narzędzi opartych na sztucznej inteligencji oraz big data. Innowacja tkwi w samej technologii pozyskiwania danych: system otrzymuje nawet jedno zdjęcie na sekundę przedstawiające otoczenie wokół konkretnego nośnika w galerii. W ciągu jednej sesji badawczej wykonywanych jest do 60 tysięcy zdjęć.
Analizując szczegółowe zasoby, można sprawdzić, jaka grupa konsumentów (z podziałem na wiek i płeć) znalazła się w pobliżu konkretnego nośnika danego dnia albo o danej porze dnia.

Z danych zgromadzonych podczas badania w czterech kolejnych obiektach wynika między innymi, że:

● najliczniejszą grupą wśród klientów są kobiety w wieku 15-30 lat;

● im późniejsza pora dnia, tym wyższy udział młodych osób (15-30 lat) obojga
płci, a wskaźnik ten rośnie kosztem starszych grup klientów (30-45 i 46-60);

● grupa seniorów (60+ lat) najbardziej preferuje godziny poranne;

● w weekend maksymalna największa frekwencja wokół cyfrowych nośników indoorowych przypada najczęściej na godziny 12-15 i 17-18

– Blisko rok temu przeprowadziliśmy testowe badanie, które napawało optymizmem i potwierdzało skuteczność naszej metodologii. Teraz dokonaliśmy kolejnego, znaczącego kroku. Nasze założenia metodologicznie znów zostały pozytywnie zweryfikowane. Wspólnie z AMS stworzyliśmy unikalne rozwiązania optymalizujące kampanie w indoorze – wyjaśnia Robert Migas-Mazur, data scientist w CitiesAI.

AMS planuje rozszerzyć badania na kolejne galerie oraz docelowo wykorzystać pozyskane dane do przygotowania dedykowanych ofert i produktów w oparciu o zmienne demograficzne.

Na zdjęciu: nośnik digital indoor AMS w centrum handlowym Bonarka w Krakowie.

Katarzyna Kacprzak 702 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.