Uśmiechnięte twarze zastępują produkty w kampanii McDonald's

Za kreację realizowanej w Holandii kampanii odpowiadają agencje TBWA\Neboko i TBWA\X.

McDonald’s postawił w Holandii na pokazanie w reklamach wyłącznie uśmiechniętych twarzy klientów i cen oraz powszechnie znanego logo – bez żadnego dodatkowego komentarza. Chce w ten sposób odejść od typowej kampanii produktowej.

– McDonald’s rozumie outdoor jak nikt inny. Spójrzcie na efekt, jaki wywierają na ludziach słupy z żółtym M obok autostrady. Uśmiech, który pojawia się, gdy ktoś to widzi, jest tym, co staraliśmy się uchwycić w tej egzekucji, łącząc go z ceną. Ten obraz był tak silny, że nie potrzebowaliśmy już produktu ani wyjaśnień – przekonuje Dennis Baars, dyrektor kreatywny w TBWA\Neboko. Amsterdamska agencja za swoją misję uznaje “disruption”, czyli rozbijanie schematów i przyzwyczajeń odbiorców reklam.

Kampania została stworzona we współpracy z agencją digitalową TBWA\X. Wystartowała na nośnikach OOH, a będzie kontynuowana w telewizji, internecie, radiu i aplikacji mobilnej. Zakupem mediów zajęło się OMD, za produkcję odpowiadała firma Czar. Autorką zdjęć jest holendersko-kanadyjska fotografka Maxime Cardol, która współpracowała wcześniej z takimi markami jak Dior, Calvin Klein, Bulgari czy Scotch & Soda.

Paweł Piasecki 1036 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.