Marek Knap dyrektorem artystycznym Burda Media Polska

W latach 2007-2021 był dyrektorem artystycznym w wydawnictwie Edipresse (w połowie ub. r. połączonym z Burda Media Polska).

Marek Knap, autor wprowadzonej w ubiegłym roku nowej identyfikacji wizualnej Burda Media Polska (BMP), obejmującej m.in. większą niż dotychczas liczbę kolorów, objął stanowisko dyrektora artystycznego wydawnictwa. Obecnie jego rola ma charakter nadzorczy nad projektami całej grupy. Knap odpowiada za realizację strategii BMP w obszarze wdrożenia odpowiedniej komunikacji wizualnej w pismach BMP (w tym "Elle", "Viva!" "Glamour" i "National Geographic"), serwisach internetowych i produktach cyfrowych, w tym wideo. Będzie nadzorować m.in. opracowanie brand booków, zespoły graficzne, foto i wideo, produkcję sesji foto i wideo, prowadzenie szkoleń i warsztatów.
 
- Kluczową kwestią w moim projekcie była skuteczność na małych ekranach. Aby zwiększyć czytelność na ograniczonej przestrzeni, warto wyodrębnić i powiększyć wybrany element znaku tzw. sygnet. Wówczas sąsiadujące długie, wielowyrazowe ciągi słów logotypu stają się łatwiejsze do odczytania i można je zgrabnie układać w kilku liniach dopasowując do nośnika i środowiska. Sygnet uzyskany w wyniku dekonstrukcji korporacyjnego fontu Burdy International przybrał formę neonu, umożliwiając ciekawe realizacje animacyjne w żywej i pozytywnej stylistyce zgodnej z charakterem firmy – mówił Knap o wprowadzonej w 2022 r. nowej identyfikacji wizualnej BMP.
 
Knap specjalizuje się w grafice edytorskiej i typografii. W ciągu ostatnich 25 lat pełnił funkcję dyrektora artystycznego wielu tytułów prasowych. Realizował projekty m.in. z dziennikiem „Rzeczpospolita” (laureat nagrody Best-Designed Newspaper w 2005 r. wspólnie z „The Guardian”) oraz magazynami „Ruch Muzyczny” (nagroda Art Front w 2015 r. i Polish Graphic Design w 2018 r.), „Machina” (nagroda Chimera 2006), „Przekrój” i „Tygodnik Powszechny”. W latach 2007-2021 był dyrektorem artystycznym w wydawnictwie Edipresse, współpracował m.in. z redakcją “Vivy!”. Jako dyrektor artystyczny pracował także nad polskimi edycjami „Marie Claire” i „Newsweeka”. Jest konsultantem wizualnym Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki oraz wykładowcą na Wydziale Grafiki warszawskiej ASP.
 
Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.