Skąd dokąd (1)

W naszym nowym cyklu przedstawiamy najważniejsze awanse, transfery i zmiany personalne w branży marketingu, reklamy i mediów.

Ruža Tomić Fontana objęła z dniem 1 lutego br. stanowisko dyrektorki generalnej Coca-Cola HBC na Polskę i kraje bałtyckie. Zastąpiła Jaaka Mikkela, który awansował w strukturach rrupy na stanowisko dyrektora ds. rozwoju nowego biznesu.W ciągu ostatnich pięciu i pół roku Ruža Tomić Fontana pełniła funkcję dyrektorki generalnej w Coca-Cola HBC w regionie krajów adriatyckich, tj. Chorwacji, Bośni i Hercegowiny oraz Słowenii. Od 2019 r. Tomić Fontana pełni również rolę prezeski zarządu w Amerykańskiej Izbie Handlowej w Chorwacji.

Przed dołączeniem do Coca-Cola HBC w 2002 r. była związana przez 5 lat z branżą farmaceutyczną.


 

Michał Mierzejewski, prezes i dyrektor zarządzający koncernu tytoniowego Philip Morris International (PMI) w Polsce i krajach bałtyckich (Litwa, Łotwa i Estonia), awansuje w strukturach firmy na jednego z trzech wiceprezydentów na Europę. Pokieruje regionem sprzedaży obejmującym Polskę, kraje bałtyckie, Ukrainę i Mołdawię. Karierę w firmie rozpoczął w 2004 r., a od 2008 r. był członkiem zarządu oraz dyrektorem ds. korporacyjnych. Z wykształcenia jest prawnikiem (Wydział Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim).

PMI jest producentem takich marek papierosów jak m.in. Marlboro, L&M i Chesterfield. 


 

Rafał Bednarski awansuje w firmie Visa na stanowisko senior product managera w regionie CEE.

Wcześniej zajmował funkcję loyalty experta. Z Visą związany jest od prawie trzech lat. Wcześniej był product managerem w firmie Goodie. Podobne stanowisko zajmował też w Playu. Doświadczenie zdobywał w takich firmach jak BeamUp, Vivus Finance, NC+ czy T-Mobile.


 

Gabor Harsanyi nadzoruje biznes nowej platformy streamingowej SkyShowtime w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Jej debiut zaplanowano na 14 lutego. Harsanyi zajmuje stanowisko VP, Regional General Manager for CEE. Odpowiada za budowanie partnerstwa w regionie, koordynuje regionalne działania marketingowe i dystrybucję.

Wcześniej pełnił funkcję dyrektora generalnego w Paramount, odpowiadał za Europę Środkową i Wschodnią oraz Szwajcarię i Austrię. W swojej karierze był też VP, general managerem Viacomu w regionie CEE i Izraelu, commercial & marketing directorem w MTV Networks, country managerem w HBO Central Europe. Pracował też na stanowiskach menedżerskich w Coca-Coli.


 

Marek Knap został dyrektorem artystycznym Burda Media Polska. Jest autorem wprowadzonej w ubiegłym roku nowej identyfikacji wizualnej tej grupy wydawniczej. W latach 2007-2021 był dyrektorem artystycznym w wydawnictwie Edipresse (w połowie ub. r. połączonym z Burda Media Polska), współpracował m.in. z redakcją “Vivy!”. Jako dyrektor artystyczny pracował także nad polskimi edycjami „Marie Claire” i „Newsweeka”. Jest konsultantem wizualnym Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki oraz wykładowcą na Wydziale Grafiki warszawskiej ASP. Więcej tutaj.


 

Joanna Okła, szefowa strategii i wieloletnia członkini zarządu EssenceMediacom staje na czele agencji jako interim CEO. Przejmuje rolę Jakuba Kossuta, który odchodzi z firmy.

Okła od 2018 r. zasiada w zarządzie agencji, gdzie koordynowała kluczowe obszary działalności firmy, m.in. ofertę strategiczną i new business. Od dwóch lat pełniła równolegle funkcję chief strategy officera, a jej kariera w EssenceMediacom Poland (wcześniej MediaCom Warszawa) zaczęła się w 2006 r. W ostatnich latach blisko współpracowała z Kossutem, ustępującym CEO, który stał na czele MediaCom Warszawa (EssenceMediacom) od 2018 r., a pracę w agencji rozpoczynał w 2003 r.


 

Stanisław Miczel został head of growth w agencji Zenith (Publicis Groupe), z którą związany jest od 4 lat. 

Wcześniej pełnił w niej obowiązki digital development directora. Doświadczenie zdobywał także w Starcomie, MediaComie i UM.

 


 

Monika Wach-Wojciechowska została nową head of programmatic w OMD.

Jest ekspertką w dziedzinie performance marketingu oraz certyfikowaną trenerką Google Marketing Platform. Z branżą marketingową związana jest od blisko dziesięciu lat. W tym czasie współpracowała m.in. z takimi markami jak Lidl Polska oraz Dominos. Do OMD przeszła z Performance Media.


 

Jakub Kwaczyński awansuje na stanowisko dyrektora strategii w GoldenSubmarine. Z agencją związany jest od 2014 r., od 2018 r. jako head of strategy. W ramach nowych obowiązków kierować ma 8-osobowym zespołem, rekomendując i nadzorując koncepty strategiczne oraz rozwiązania w zakresie automatyzacji. W GoldenSubmarine zrealizował projekty dla tak dużych firm jak: Nivea, CEDC (Żubrówka), Nestle, Skoda, Wedel czy Intersnack.

Kwaczyński jest również współtwórcą pierwszego w Polsce podcastu koncentrującego się na tematyce strategii marketingowej – “Mamy na to slajd ”. Został on wyróżniony nagrodą Kreatura w 2021 r.

Oprac. Paweł Piasecki

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.