Co nowego w social mediach (41)

Wykraczając poza obszar SoMe, Małgorzata Obielak pisze o emocjonującym wszystkich pojedynku Microsoftu z Google ze sztuczną inteligencją w tle. Przeczytacie też m.in. o raporcie GWI "The global media landscape" oraz nowościach wprowadzanych przez TikToka, Twittera i LinkedIna.

Wraz z pojawieniem się chatbota ChatGPT opracowanego przez firmą OpenAI, większość z nas pewnie zastanawia się, co przyniesie przyszłość. Nie trzeba było długo czekać, aby największe firmy technologiczne zaczęły działać. Microsoft ogłosił partnerstwo z OpenAI, dzięki któremu w swojej przeglądarce Bing doda nową funkcję “podsumowania” z poziomu wyników wyszukiwania oraz zakładkę “Chat”. Oczywiście konkurencja nie czeka z założonymi rękami. Google ogłosiło rywala dla Chata GPT, wprowadzając chatbota o nazwie Bard. Wszystkie te nowości są na razie w fazie testów, więc nie pozostaje nam nic innego, jak cierpliwie poczekać, aż będą dostępne, a następnie przetestować i sprawdzić, czy faktycznie są tak świetne, jak się je przedstawia. A z nowości w social mediach w dalszej części tekstu dowiecie się o testach, jakie wprowadza TikTok, zmianach dotyczących promocji na Twitterze i LinkedInie oraz ewolucji trendów w ujęciu globalnym i nie tylko.

OpenAi i Microsoft - nowa przeglądarka zintegrowana z chatbotem

Microsoft chce zacząć używać konwersacyjnej sztucznej inteligencji do stworzenia nowego sposobu przeglądania sieci. Użytkownicy będą mogli rozmawiać z Bing jak z ChatGPT, zadawać pytania i otrzymywać odpowiedzi. Microsoft ogłosił nową wersję swojej wyszukiwarki Bing, obsługiwaną przez ulepszoną wersję tej samej technologii AI, która leży u podstaw chatbota ChatGPT. Firma wprowadza produkt wraz z nowymi funkcjami ulepszonymi przez sztuczną inteligencję dla przeglądarki Edge, obiecując, że zapewnią one nowe wrażenia podczas przeglądania sieci i szukania informacji online. Microsoft pokazał kilka przykładowych haseł wpisywanych w wyszukiwarkę: zapytanie Bing o przepisy, porady dotyczące podróży i kupowanie mebli z Ikei. W jednym demo Bing został poproszony o stworzenie planu podróży na każdy dzień 5-dniowej wycieczki do Meksyku. Na pytanie w całości odpowiedział chatbot, który opisał przybliżony plan podróży wraz z linkami do źródeł, aby uzyskać więcej informacji. Nowy Bing jest już dostępny „dla ograniczonego podglądu na komputer”, ale wygląda na to, że użytkownicy mogą „zadać” tylko jedno z wielu wstępnie ustawionych zapytań i za każdym razem uzyskiwać te same wyniki. Istnieje również lista oczekujących, aby korzystać z pełnego dostępu w przyszłości, na którą można zapisać się pod tym linkiem.

GWI udostępnia nowy raport „The global media landscape”

W 2022 roku nastąpiła poważna zmiana w nawykach medialnych, a wraz ze zmieniającymi się priorytetami konsumentów i kryzysem kosztów utrzymania, rok 2023 nie będzie inny. GWI przygląda się najnowszym trendom w światowych mediach, aby przewidzieć to, co nieprzewidywalne. Wszystkie dane w tym raporcie pochodzą z badań GWI przeprowadzonych wśród użytkowników internetu w wieku 16-64 lat. Dane są reprezentatywne dla populacji online każdego rynku, a nie dla całej populacji. Należy pamiętać, że na wielu rynkach w Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, a także w regionie Azji i Pacyfiku, niski wskaźnik penetracji internetu może oznaczać, że populacje internetowe są młodsze i bardziej miejskie, zamożne i wykształcone niż cała populacja. Co jest w raporcie? Wgląd w dzisiejszego konsumenta mediów, gdzie przebywa i jakie media konsumuje. W jaki sposób Gen Z wykorzystuje media społecznościowe do wyszukiwania produktów, zwyczaje związane z konsumpcją treści video czy kilka insightów odnośnie popularność gier w dzisiejszym krajobrazie internetowym. Cały raport jest dostępny do pobrania tutaj.

Instagram usuwa treści influencerów reklamujących napoje alkoholowe

Stowarzyszenie Addictions France od dłuższego czasu kontaktowało się z influencerami, którzy promowali produkty alkoholowe, aby usunęli oni udostępnione materiały. Niestety spotykało się z różnymi reakcjami i odpowiedziami. Francuski wymiar sprawiedliwości na wniosek stowarzyszenia, nakazał Instagramowi usunąć treści tych influencerów, którzy „nielegalnie reklamują” napoje alkoholowe. Orzeczenie dotyczy 37 publikacji, które były udostępniane przez około 20 różnych inflencerów. Jak informuje AFP - według orzeczenia materiały muszą ograniczać się do treści informacyjnych i nie mogą zawierać skojarzeń na przykład ze świętowaniem. "Wyrok nakazuje również Mecie dostarczenie Addictions France prawdziwych tożsamości influencerów (imię i nazwisko, data i miejsce urodzenia, numery telefonów)".

TikTok testuje możliwość edycji postów

TikTok prawdopodobnie testuje nowe funkcje, które mogą spodobać się użytkownikom. Jak informuje Matt Navarra, konsultant ds. mediów społecznościowych, aplikacja testuje wprowadzenie funkcji edycji posta, która pozwoli użytkownikowi zmienić treść oraz okładkę publikacji. Opcja będzie miała jednak pewne ograniczenia. Użytkownik będzie mógł edytować post i okładkę raz dziennie. Co więcej nie będzie mógł dokonać edycji postu, jeśli minęło więcej niż 7 dni od jego publikacji. Kolejne nowości jakie testuje TikTok, to możliwość zapisania wideo bez znaku wodnego, co wcześniej było bolączką wielu użytkowników, którzy szukali rozwiązania tego problemu w innych aplikacjach. Dodatkowo TikTok sprawdza tryb automatycznego przewijania, który pozwoli przeglądać treści w aplikacji bez dotykania ekranu smartfonu. Nie ma oficjalnych informacji, czy wymienione funkcje będą wprowadzane, więc nie pozostaje nic innego, jak obserwować kolejne kroki TikToka.

Twitter testuje nową opcję promocji

W tym tygodniu wydaje się, że Twitter uruchomił nową opcję wzmocnienia tweetów, która zapewnia szybki i łatwy sposób promowania tweeta bez konieczności uruchamiania pełnej kampanii reklamowej. Jak można zauważyć na materiałach, które udostępnił Matt Navarra, nowa opcja boost byłaby dostępna bezpośrednio z tweeta dla kont profesjonalnych. To coś w rodzaju istniejącej już opcji Quick Promote na Twitterze, ale z o wiele bardziej usprawnionym modelem, z nową grafiką i zupełnie nowym interfejsem. Użytkownik musiałby kliknąć w opcję promowania, wybrać cel promocji, grupę odbiorców, lokalizację, płeć, następnie przejść do ustawienia budżetu oraz czasu trwania promocji a następnie ustawić częstotliwość.

TikTok wprowadza system ostrzeżeń za naruszenia

TikTok ogłasza dziś kilka zmian w swojej usłudze, w tym zwiększenie egzekwowania prawa wobec niepoprawnych treści tworzonych przez twórców. Firma powiedziała, że ​​zmiany koncentrują się na zapewnieniu bezpieczeństwa platformy i rozrywki zarówno jej użytkownikom, jak i twórcom. Twórcy narzekają, że obecny system może być mylący w nawigacji — zwłaszcza jeśli zazwyczaj nie łamią zasad platformy lub nieświadomie naruszyli zasady i nie są pewni, dlaczego zostali ukarani. Z tego powodu TikTok wprowadzi system ostrzeżeń podobny do tego, który wprowadził jakiś czas temu YouTube. TikTok powiedział, że twórcy wkrótce będą mogli śledzić własne ostrzeżenia i pozycję swojego konta w aplikacji poprzez aktualizację Centrum bezpieczeństwa. Tutaj mogą zobaczyć swój własny status oraz stan raportów, które sporządzili na temat innych filmów lub kont. Będą też mogli odwołać się od ostrzeżeń, jeśli uznają, że zostały one przyznane przez pomyłkę. Skumulowane ostrzeżenia wygasną z rejestru konta po 90 dniach, ale konta, które „zgromadzą dużą liczbę skumulowanych ostrzeżeń w ramach zasad i funkcji”, zostaną trwale zbanowane. TikTok nie wyszczególnił, jaka dokładnie według nich to „wysoka liczba”. Zmiany są obecnie wprowadzane na całym świecie, a użytkownicy zostaną powiadomieni, gdy będą dla nich już dostępne.

LinkedIn dodaje nowe narzędzia prezentacji biuletynów

Biuletyny stały się popularnym środkiem komunikacji na platformie, który może dać nowe możliwości dotarcia do odbiorców, a teraz LinkedIn wprowadza do nich kilka aktualizacji. Po pierwsze, LinkedIn testuje wprowadzenia adresu URL do subskrypcji newslettera, dzięki czemu będzie można umieścić go w różnych kanałach social mediowych, stopce maila czy na stronie www, aby ułatwić kierowanie ludzi do biuletynu i strony subskrypcji. Co więcej, platforma planuje łatwiejsze znajdowanie biuletynów, jedną z opcji będzie wyświetlanie się newsletterów w wynikach wyszukiwania, tuż pod profilem jego twórcy. Kolejna opcja pozwoli członkom dostosowywać tytuły i opisy SEO, aby kontrolować sposób wyświetlania artykułów w wyszukiwarkach, a tym samym ułatwiać innym znajdowanie ich treści. LinkedIn planuje również uruchomić funkcję planowania wysyłki newsletterów. O tych oraz wielu innych aktualizacjach, które aktualnie wprowadza platforma można znaleźć tutaj.

TikTok dodaje nowy element analizy wideo

TikTok chce pomóc twórcom oraz reklamodawcom w tworzeniu bardziej angażujących treści wideo, z tego powodu ogłasza wprowadzenie funkcji Video Insights. Nowość jest teraz dostępna na całym świecie, na pasku narzędzi raportowania w Menedżera reklam TikToka. Dzięki Video Insights można porównać skuteczność swoich reklam względem innych czy zagłębić się w konkretne elementy wideo, które wpływają na skuteczność reklam. Reklamodawcy mogą teraz przeglądać i analizować filmy za pomocą kluczowych danych, takich jak wyświetlenia, konwersje, współczynnik klikalności (CTR) i inne. Dzięki Video Insights, użytkownik może dowiedzieć się, co sprawiło, że dany film odniósł sukces i radził sobie lepiej niż zwykle. Wystarczy kliknąć dowolny film w zakładce raportowania w Managerze Reklam, aby uzyskać szczegółowe informacje, w tym zaangażowanie podczas filmu klatka po klatce, wydatki na reklamę w określonym czasie, podział odbiorców ze względu na płeć, wiek, lokalizację, rodzaj urządzenia, a nawet analizę komentarzy według nastrojów i tematów. To interesujący dodatek, który zapewni o wiele więcej danych i może ulepszyć strategię działań na TikToku.

Więcej o nowych statystykach wideo TikTok można dowiedzieć się tutaj.

Tekst: Małgorzata Obielak, e-PR & Social Media specialist w Performics

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas klikając Pytania i Odpowiedzi na TikToku. Odpowiemy filmem.

Poprzedni artykuł z cyklu o social mediach dostępny tutaj.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.