UOKiK na tropie influencerów
Zarzuty nieprawidłowego oznaczania treści reklamowych w mediach społecznościowych postawiono Dorocie Rabczewskiej (Dodzie), Małgorzacie Rozenek-Majdan i Filipowi Chajzerowi.
Według UOKiK Rabczewska współpracuje m.in. ze spółką Sodore oferującą kosmetyki oraz agencją reklamową WhitePress zlecającą reklamowanie różnych marek i produktów. Piosenkarka nie zawsze w wystarczający sposób ujawnia w swoich publikacjach ich sponsorowany charakter. Z kolei Rozenek-Majdan na podstawie umów zawartych m.in. z Henkel Polska, Noyo Pharm, Oceansapart oraz AllNutrition publikuje reklamy ich produktów w postaci postów oraz relacji umieszczanych na swoim koncie na Instagramie. Według urzędu celebrytka poprzestaje jedynie na wskazaniu marki produktów oraz – w niektórych przypadkach – na zamieszczeniu hashtagu #współpraca, który nie wskazuje w sposób jednoznaczny na komercyjny charakter działalności.
Filip Chajzer współpracuje m.in. z firmą New Balance czy salonem samochodowym Skody Auto Wimar. Jednak zdaniem UOKiK w swoich publikacjach nie ujawnia, że są to treści sponsorowane, mimo że niektórzy reklamodawcy zamieszczają u siebie analogiczne wpisy z jego wizerunkiem. Dziennikarz poprzestaje na wskazaniu marki produktów – podobnie jak Rozenek-Majdan używa w niektórych wpisach hsztagu #współpraca.
Przypomnijmy, że w połowie ub.r. UOKiK za podobne przewinienia nałożył kary pieniężne na Kruszwila, Marcina Dubiela, Maffashion, Pawła Malinowskiego, Marcina Malczyńskiego i Marley – od 4 do 50 tys. zł.

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.