Michał Oleksów o reklamach z tegorocznego Super Bowl [wideo]

Spośród ponad 50 spotów czołowych marek pokazywanych podczas Super Bowl LVII Michał Oleksów, creative director w Cut the Mustard, wybrał trzy i podzielił się swoimi wrażeniami.

Hellmann’s — Who’s in the Fridge?

That's weird. Tymi słowami Jon Hamm pointuje spot Hellmann’s.
No i faktycznie — jest dziwnie. Całość dzieje się w lodówce.
To właśnie w niej, na jednej z półek spotykamy miniaturowego Hamma. Oprócz Hamma jest też miniaturowa Brie Larson i porządnej wielkości słoik majonezu. Jest też Pete Dawidson — on, tym razem, z lodówki nie wyskakuje, ale ją otwiera.

Pomysł jest prosty i brzmi jak niezła kolacja. Kreatywni z amerykańskiego ​​Wunderman Thompson sięgają po żart, niezbyt wyszukany, ale działający niemal zawsze. Żart z nazwisk. Czy śmieszy? Każdego śmieszy co innego. Jedno jest natomiast pewne — w połączeniu z superbowlowym budżetem na zaangażowanie gwiazd po prostu jest zapamiętywalne.

Spot to kolejna odsłona trwającej od jakiegoś już czasu kampanii promującej niemarnowanie jedzenia: #MakeTasteNotWaste. Uzupełnia go strona z inspiracjami kulinarnymi na dzień meczowy, w której znajdziemy nie tylko pomysł na panini z szynką i serem.

Kreacja: Wunderman Thompson USA
Produkcja: Moxie
Postprodukcja/VFX: New York Mill
Montaż: Mack Cut
Muzyka/dźwięk: Sonic Union


Squarespace — The Singularity

Kojarzycie tego mema? Niezbyt atrakcyjny gość, używając dłoni i wydając z siebie śmieszne odgłosy imituje wybuchy swojej głowy. Wykorzystywaliście go pewnie nie raz, w sytuacjach które rozwaliły wam czaszki. Historia w spocie Squarespace z pięćdziesiątego siódmego Super Bowl to właśnie taki mózg r******y. Adam Driver, klikając na komputerze dowiaduje się, że Squarespace to strona, która robi strony. Ta informacja zmienia jego życie. Wywraca je do góry nogami. Bo jeżeli strona internetowa robi inne strony internetowe — to oznacza, że mogła też stworzyć się sama.

Ta, nieco surrealistyczna myśl, prowadzi do totalnie surrealistycznego filmu. Słowo film pojawia się tu nieprzypadkowo, bo "The Singularity" to półtoraminutowy short — wyreżyserowany przez Aoife McArdle — Irlandkę, kojarzoną ostatnio z przebojowym  i nagradzanym serialem "Severance" ("Rozdzielenie"). Produkcja zachwyca w szczególności dopracowaną w najdrobniejszym detalu stroną wizualną, budującą niepokojący klimat muzyką i oczywiście Adamem Driverem.

Jest jeszcze strona, która robi strony, na której można zrobić stronę. Oprócz dostępu do limitowanej edycji template’u na Squarespace stworzonego z okazji Super Bowl znajdziecie tam masę dodatkowych pokręconych materiałów, z Driverem wypluwającym website’y włącznie.

Kreacja: Squarespace
Produkcja: Smuggler
Postprodukcja/VFX: Black Kite
Montaż: Final Cut London
Muzyka/dźwięk: Q Department

PopCorners - Breaking Good 

Nikt nie prosił, każdy potrzebował. W różnych rankingach i plebiscytach "Breaking Bad" uznawany jest za serial wszechczasów. Ciężko się więc dziwić, że spot stał się wiralem jeszcze przed premierą w TV w trakcie Super Bowl. Pomysł na tę kampanię jest banalnie prosty. Jesse Pinkman i Mr. White powracają, a zamiast metaamfetaminy produkują… chrupki. Bohaterowie, tym razem w wydaniu "Breaking Good", wprowadzają na rynek PopCorners w 7 smakach.

Fani serialu w komentarzach na YouTube prześcigają się w wynajdywaniu smaczków i zachwycaniu się nad spotem, co najlepiej świadczy o tym, że decyzja o realizacji tej kampanii była strzałem w dziesiątkę. Aaron Paul i Bryan Cranston parodiują sami siebie i robią to świetnie. Z kamienną twarzą odgrywają klasyczne sceny z serialu, ale zamiast niebieskiej crystal meth podają sobie paczki niebieskich PopCorners.  Tak jak w serialu — zaczynają od produkcji i o dystrybucji mają blade pojęcie. Pojawia się więc Tuco Salamanca, członek kartelu, który podejmuje się zadania.

Ten spot to prawdopodobnie superbowlowy instant classic. Kwintesencja reklam, które robione są z myślą o tym wydarzeniu — praktycznie nieograniczonych budżetem w zabawie popkulturą.

Kreacja: D3 (wewnętrzna agencja Frito-Lay)
Produkcja: Interrogate
Postprodukcja/VFX: The Den Editorial / The Mill
Muzyka/dźwięk: JSM Music


 

Tekst: Michał Oleksów, creative director, Cut The Mustard

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.