Michał Oleksów o reklamach z tegorocznego Super Bowl [wideo]
Spośród ponad 50 spotów czołowych marek pokazywanych podczas Super Bowl LVII Michał Oleksów, creative director w Cut the Mustard, wybrał trzy i podzielił się swoimi wrażeniami.
Hellmann’s — Who’s in the Fridge?
That's weird. Tymi słowami Jon Hamm pointuje spot Hellmann’s.
No i faktycznie — jest dziwnie. Całość dzieje się w lodówce.
To właśnie w niej, na jednej z półek spotykamy miniaturowego Hamma. Oprócz Hamma jest też miniaturowa Brie Larson i porządnej wielkości słoik majonezu. Jest też Pete Dawidson — on, tym razem, z lodówki nie wyskakuje, ale ją otwiera.
Pomysł jest prosty i brzmi jak niezła kolacja. Kreatywni z amerykańskiego Wunderman Thompson sięgają po żart, niezbyt wyszukany, ale działający niemal zawsze. Żart z nazwisk. Czy śmieszy? Każdego śmieszy co innego. Jedno jest natomiast pewne — w połączeniu z superbowlowym budżetem na zaangażowanie gwiazd po prostu jest zapamiętywalne.
Spot to kolejna odsłona trwającej od jakiegoś już czasu kampanii promującej niemarnowanie jedzenia: #MakeTasteNotWaste. Uzupełnia go strona z inspiracjami kulinarnymi na dzień meczowy, w której znajdziemy nie tylko pomysł na panini z szynką i serem.
Kreacja: Wunderman Thompson USA
Produkcja: Moxie
Postprodukcja/VFX: New York Mill
Montaż: Mack Cut
Muzyka/dźwięk: Sonic Union
Ta, nieco surrealistyczna myśl, prowadzi do totalnie surrealistycznego filmu. Słowo film pojawia się tu nieprzypadkowo, bo "The Singularity" to półtoraminutowy short — wyreżyserowany przez Aoife McArdle — Irlandkę, kojarzoną ostatnio z przebojowym i nagradzanym serialem "Severance" ("Rozdzielenie"). Produkcja zachwyca w szczególności dopracowaną w najdrobniejszym detalu stroną wizualną, budującą niepokojący klimat muzyką i oczywiście Adamem Driverem.
Jest jeszcze strona, która robi strony, na której można zrobić stronę. Oprócz dostępu do limitowanej edycji template’u na Squarespace stworzonego z okazji Super Bowl znajdziecie tam masę dodatkowych pokręconych materiałów, z Driverem wypluwającym website’y włącznie.
Kreacja: Squarespace
Produkcja: Smuggler
Postprodukcja/VFX: Black Kite
Montaż: Final Cut London
Muzyka/dźwięk: Q Department
PopCorners - Breaking Good
Fani serialu w komentarzach na YouTube prześcigają się w wynajdywaniu smaczków i zachwycaniu się nad spotem, co najlepiej świadczy o tym, że decyzja o realizacji tej kampanii była strzałem w dziesiątkę. Aaron Paul i Bryan Cranston parodiują sami siebie i robią to świetnie. Z kamienną twarzą odgrywają klasyczne sceny z serialu, ale zamiast niebieskiej crystal meth podają sobie paczki niebieskich PopCorners. Tak jak w serialu — zaczynają od produkcji i o dystrybucji mają blade pojęcie. Pojawia się więc Tuco Salamanca, członek kartelu, który podejmuje się zadania.
Ten spot to prawdopodobnie superbowlowy instant classic. Kwintesencja reklam, które robione są z myślą o tym wydarzeniu — praktycznie nieograniczonych budżetem w zabawie popkulturą.
Kreacja: D3 (wewnętrzna agencja Frito-Lay)
Produkcja: Interrogate
Postprodukcja/VFX: The Den Editorial / The Mill
Muzyka/dźwięk: JSM Music
Tekst: Michał Oleksów, creative director, Cut The Mustard