TVN właścicielem Vod.pl [wideo]
- Uczynimy z niego największy serwis AVoD w kraju - zapowiada nowy właściciel.
Zgodnie z oświadczeniem obu firm RAS Polska będzie strategicznym partnerem projektu – obie firmy mają blisko współpracować na płaszczyźnie promocyjnej oraz budowania zasięgu dla nowego serwisu z oferty Warner Bros. Discovery (do której należy TVN).
– Jestem niezwykle szczęśliwy, że w tak krótkim czasie udało się nam porozumieć z grupą RAS Polska i wypracować model partnerstwa, w którym RAS Polska wesprze nas w zbudowaniu największej platformy AVoD w Polsce. To początek znacznie szerszej współpracy z Onetem, jak również i z innymi partnerami, która zapewni nową jakość i skalę dla bezpłatnego legalnego dostępu do jakościowego kontentu dla użytkowników – zapowiada Maciej Gozdowski, wiceprezydent, szef serwisów streamingowych w Warner Bros. Discovery w Polsce.
TVN nie ujawnia, za ile kupił Vod.pl ani jakie są warunki transakcji. Polski oddział Warner Bros. Discovery nabył od RAS Polska prawa do domeny Vod.pl pod swój nowy serwis. Za bieżącą obsługę Vod.pl odpowiada zespół TVN Warner Bros. Discovery (za obsługę reklamową – biuro reklamy TVN Media).
Można by rzec, że w ten sposób historia niejako zatacza koło. Przypomnijmy bowiem, że to RAS Polska kupił 75% udziałów w Onet.pl od TVN-u w 2012 r., a pozostałe 25% dokupił w 2017 r. Onet, obok Wirtualnej Polski (WP.pl) to dwa największe w kraju portale internetowe (odpowiednio: 17,5 mln i 18,2 mln użytkowników w styczniu br., źródło: Mediapanel).
W 2012 r. Onet uruchomił serwis Vod.pl z darmowym dostępem do filmów, seriali i odcinków programy TV. Rok później wprowadził opłaty. W październiku ub.r. RAS Polska zapowiedział, że szukając oszczędności, wraz ze zwolnieniem 110 osób (8% załogi) i zamknięciem części tytułów prasowych (m.in. drukowanej wersji tygodnika „Auto Świat”) zamknie również Vod.pl. Najwyraźniej brak własnego kontentu filmowo-serialowego, a bazowanie na kupowanych na zewnątrz bibliotekach okazało się nieefektywne biznesowo.
TVN jako nadawca telewizyjny ma własny kontent i umieści go na Vod.pl, za darmo w zamian za reklamy. A zasięg Onetu, czyli te 17,5 mln odwiedzających, ma zapewnić utrzymanie popularności serwisu. RAS Polska nie ujawnia, jakie otrzyma w zamian wynagrodzenie.
W ofercie VOD.pl znajdą się treści z biblioteki TVN Warner Bros. Discovery oraz innych renomowanych dostawców, wśród których w chwili startu będą m.in. Paramount Global, Red Bull TV czy Grupa Kino Polska/SPI International. „BrzydUla”, „Magda M.”, „Prawo Agaty”, „Diagnoza”, “Kasia i Tomek”, „19+”, „Królowe życia”, “Żony Miami”, „Kobieta na krańcu świata”, “Milionerzy” czy trzy pierwsze części kinowego superhitu “Listy do M.”. Jak widać, produkcje które premiery miały już jakiś czas temu. Bibliotekę serialową uzupełnią produkcje zagraniczne, m.in. szwedzki hit „Most nad Sundem” oraz „Upadek” z Gillian Anderson i Jamiem Dornanem w rolach głównych. W sumie na start ma to być ponad 500 seriali.Warto też przypomnieć, że TVN Warner Bros. Discovery ma już w Polsce dwa serwisy streamingowe – Player (miks modeli SVoD/AVoD) oraz HBO Max (wyłącznie SVoD). Nowe produkcje TVN trafiają do Playera, a HBO Max to amerykańskie superprodukcje rodzaju “Gry o tron” czy “Rodu smoka”. Koncern Warner Bros. Discovery musi globalnie zdecydować, jaka będzie przyszłość jego dwóch platform streamingowych – HBO Max i Discovery+, wciąż też niewiadoma jest przyszłość lokalnego Playera.

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.