Skąd dokąd (2)

Drugi odcinek naszego nowego cyklu, w którym przedstawiamy najważniejsze awanse, transfery i zmiany personalne w branży marketingu, reklamy i mediów.

Filip Beźnicki (na zdjęciu po prawej) został nowym partnerem zarządzającym w firmie strategicznego doradztwa marketingowego – Stratosfera. Do Stratosfery dołączył z Accenture Song. Beźnicki sprawuje funkcję CEO agencji, a jej założyciel Krzysztof Najder (na zdjęciu po lewej) pozostaje na stanowisku founding partnera. Beźnicki zajmie się zarządzaniem spółką, pracą nad rozwojem jej oferty produktowej i doradztwem strategicznym dla kluczowych klientów agencji.

Wcześniej Beźnicki pracował m.in. w Saatchi & Saatchi i Havas Media, zarządzając procesami strategicznymi dla wybranych klientów agencji. Ma na swoim koncie pracę m.in. dla P&G, Coca-Coli, IKEA czy Pekao SA. Od wielu lat promuje kreatywność w mediach cyfrowych jako członek rady programowej Forum IAB i juror konkursu Mixx w Polsce, Rumunii i Bułgarii. W 2022 r. został członkiem jury SAR Innovation.


Monika Nowakowska objęła stanowisko chief marketing officera w gdańskiej agencji interaktywnej Jamel i jednocześnie dołączyła do jej zarządu. Z agencją związana jest od pięciu lat, zaczynała jako social media manager, potem przeszła na stanowisko creative & content manager, a nastepnie head of marketing. Wcześniej odpowiadała za działania w social mediach dla Tofifest Film Festival. Była też redaktorką social mediów serwisu Pudelek.pl (Grupa WP). Doświadczenie zdobywała również w agencjach White Anchor (social media specialist) i Get More Social (social media moderator).


Przemysław Orszulik jako senior account manager wzmocnił zespół client service agencji MullenLowe Warsaw. W związku z wygranym przez agencję przetargiem Ferrero Polska będzie koordynował prace dla tego klienta.

Orszulik w reklamie pracuje od siedmiu lat. Zaczynał od stażu w agencji Lvov, a następnie pracował kolejno w agencjach Isobar, Nairobia, Leo Burnett i Publicis Commerce. Ma na koncie Effie za kampanię dla Orange na kartę, pracował też dla takich klientów jak Ferrero Polska (kampania dla Kinder Chocolate “Radość niejedno ma imię”), Carlsberg, Mondelez i Barilla.


Monika Kamińska i Karolina Czarnota awansują w agencji Freundschaft. Będą nadzorować i samodzielnie prowadzić wybrane projekty dla marki Plus, wspierając przy tym Weronkę Zielińską, creative group head.

Kamińska i Czarnota dołączyły do Freundschaft w 2020 r. Team kreatywny tworzą od ponad 20 lat. Doświadczenie zdobywały m.in. w agencjach Lintas, JWT, Publicis i Bardzo. Po sukcesie kampanii “Serce i Rozum”, zrealizowanej dla Telekomunikacji Polskiej/Orange, założyły własną agencję reklamową Heart & Brain. Stworzyły wiele docenionych i nagrodzonych kampanii reklamowych. Zdobyły m.in: Brązowego Lwa na festiwalu Cannes Lions, srebro w Portorożu, nagrody KTR oraz Grand Prix Effie za “Serce i Rozum”.


Antoni Kamiński dołącza do 180heartbeats + Jung v Matt, obejmując stanowisko associate creative director. Utworzy seniorski team kreatywny z Tomaszem Bujokiem – creative director, który z agencją związany jest od blisko czterech lat.

Kamiński ma kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe zdobyte w agencjach takich jak VMLY&R, Saatchi & Saatchi, Grey Group Poland i Leo Burnett. Współtworzył kampanie m.in. dla Danone, BNP Paribas, Fundacji Rak’n’Roll – Wygraj Życie, mBank, Tymbark, Bacardi, Ferrero czy CNN. Jego pomysły kreatywne były wielokrotnie nagradzane w Polsce oraz za granicą statuetkami Cannes Lions International Festival of Creativity, Golden Drum Festival of Creativity, London International Awards, The Gerety Awards, Effie Awards Poland i Kyiv International Advertising Festival.


Katarzyna Paliwoda awansowała w firmie Meta (właściciel Facebooka i Instagrama) na stanowisko group directora Central & Eastern Europe, business partners & ecosystem. Z Metą związana jest od maja 2016 r. W regionie CEE Paliwoda zaczynała jako client partner, potem objęła stanowisko head of business, a od lutego 2020 r. - director emerging markets.

Wcześniej przez ponad osiem lat pracowała w Procter & Gamble, zaczynając od stanowiska associate brand manager, a kończąc jako dyrektor marki Gillette w Europie Środkowej.


Monika Siennicka została z dniem 1 lutego br. szefową marketingu francuskiej firmy kosmetycznej Guerlain na Polskę i Europę Wschodnią. Wcześniej pracowała jako product manager make-up, backstage & skin care product w Christian Dior Parfums, a także jako brand activation manager marki Giorgio Armani & Valentino w firmie L’Oréal. Była asystentką działu marketing i PR w oddziale Viktor & Rolf w Holandii, pracowała też dla luksusowej marki Chaumet w Chinach oraz Victoria’s Secret w Danii.

Guerlain jest własnością koncernu LVMH obok takich marek perfumeryjnych jak Christian Dior, Givenchy i Kenzo, a także sieci perfumerii Sephora.


Bartosz Ciołkowski dołącza do ścisłego kierownictwa Mastercard Europe - awansował na stanowisko dyrektora generalnego na Europę Południowo-Wschodnią. Będzie odpowiadać za region obejmujący Albanię, Bośnię i Hercegowinę, Bułgarię, Chorwację, Czarnogórę, Izrael, Kosowo, Macedonię Północną, Rumunię i Serbię.

Do czasu wyboru następcy będzie też nadal zarządzać działalnością Mastercard w Polsce jako dyrektor generalny. Na tym stanowisku odegrał kluczową rolę w powołaniu Fundacji Polska Bezgotówkowa oraz inwestycji Mastercarda w Polski Standard Płatności (PSP), właściciela marki Blik. Zarządzał również działalnością Mastercarda na rynku czeskim i słowackim. Z firmą związany jest od 2005 r.


Marcin Grossy został nowym dyrektorem operacyjnym Netto Polska. Z firmą należącą do grupy Sailing, największego detalisty w Danii, związany jest od 2001 r. Zaczynał od stanowiska kierownika placówki w Szczecinie, następnie pełnił rolę kierownika okręgowego i regionalnego. Odpowiadał również za integrację placówek Tesco (brytyjska sieć wycofała się z Polski pod koniec 2021 r.) i Netto w wymiarze operacyjnym.

Krzysztof Kamiński, dotychczasowy dyrektor operacyjny i wiceprezes, opuszcza Netto Polska po 3,5 roku. Do jego osiągnięć należy m.in. rozwój konceptu 3.0, który objął już 70% sklepów Netto.


Z pierwszym odcinkiem cyklu można zapoznać się tutaj.

Oprac. Paweł Piasecki

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.