Co nowego w social mediach (42)

W tym tygodniu w przygotowanym przez Małgorzatę Obielak przeglądzie m.in. o tym, jak zmieniają się zachowania konsumentów w internecie, co najchętniej kupują oraz jakie platformy najczęściej wybierają do zakupu produktów czy usług.

Wielcy giganci social mediowi nie zwalniają tempa, testując i wprowadzając przeróżne funkcje, mające na celu zadowolić zarówno użytkowników jak i twórców. Meta wprowadza możliwość moderacji komentarzy, co dla influencerów i marek może być bardzo przydatne. TikTok testuje opcję Promote, dzięki której użytkownicy będą mogli przekształcić swoje organiczne treści w reklamy, a Instagram udostępnia możliwość wysyłania prezentów do twórców wszystkim w Stanach Zjednoczonych. Po więcej informacji o tych oraz innych nowościach wprowadzanych przez Twittera bądź Spotify, zapraszamy do poniższej prasówki.

Facebook wprowadza nowe narzędzia do moderowania komentarzy dla twórców

Jak podają niektóre źródła, Facebook wprowadza więcej narzędzi do moderowania komentarzy, aby ułatwić twórcom zarządzanie rozmowami w sieci społecznościowej. Twórcy będą mogli wyszukiwać komentarze według słów kluczowych, imion i dat komentujących oraz podejmować działania zbiorcze, takie jak polubienie lub ukrycie. Te nowe narzędzia będą dostępne w sekcji komentarzy w profesjonalnym pulpicie nawigacyjnym Facebooka. Co więcej, Meta wprowadza również statystyki moderacji w dzienniku aktywności. Asystent moderacji proaktywnie moderuje nowe komentarze do postów twórców, korzystając z wcześniej ustalonych przez nich kryteriów. Dzięki temu twórcy będą mogli zobaczyć statystyki, na przykład te dotyczące liczby komentarzy ukrytych w ciągu ostatnich 30 dni.

Spotify testuje kartę Znajomi na urządzeniach mobilnych

Sukces Spotify z Wrapped, czyli przeglądem muzycznym na koniec roku, przeznaczonym dla użytkowników, którzy następnie mogli je udostępniać w mediach społecznościowych, może popychać firmę do budowania większej liczby doświadczeń społecznościowych bezpośrednio w aplikacji. Firma od wielu miesięcy testuje różne wersje zakładki „aktywność znajomych” w swojej aplikacji mobilnej, a teraz poinformowała o prowadzonych testach dotyczących zakładki „Znajomi”, która pojawia się na dolnym pasku nawigacyjnym aplikacji dla niektórych użytkowników Spotify. Chociaż na razie jest to tylko eksperyment, test zyskał już wiele pozytywnych recenzji. Jak dotąd Spotify nie ogłosiło publicznie swoich planów uruchomienia karty Znajomi na urządzeniach mobilnych. Platforma potwierdziła jednak, że jest na wczesnym etapie testowania funkcji społecznościowej i nie podała żadnych informacji o swoich dalszych planach.

TikTok z funkcją Promote dla treści organicznych

Tiktok uruchomił funkcję Promote, aby zapewnić użytkownikom bezproblemowy sposób przekształcania ich organicznych treści na TikToku w reklamy, dzięki czemu dotarcie do nowych odbiorców może być zdecydowanie łatwiejsze. Platforma wprowadza do funkcji Promote nowe opcje kierowania i promowania, aby pomóc społeczności TikToka przyciągnąć ruch z powrotem do ich profili, zmienić widzów w potencjalnych klientów, zwiększyć budżety marketingowe twórców i lepiej dotrzeć do pożądanych odbiorców. Jak przedstawia TikTok, badania pokazują, że promowanie treści organicznych pomaga poprawić ogólną skuteczność płatnych reklam, ponieważ reklamy są skuteczniejsze, gdy ludzie najpierw zapoznają się z treściami organicznymi. Co więcej, z niedawnego badania przeprowadzonego przez Neurons wynika, że obejrzenie organicznego filmu na TikToku przed płatną reklamą zwiększa wspomaganą rozpoznawalność marki o 27%. Dzięki nowym funkcjom Promuj, małe firmy i twórcy będą mieli więcej narzędzi do kierowania reklam do odpowiednich odbiorców i wybierania dokładnych sposobów interakcji z reklamami. Więcej na ten temat można znaleźć tutaj.

Dzienne limity wpisów na Twitterze

Kolejne zmiany na Twitterze, tym razem dla użytkowników, którzy będą mieli ograniczone możliwości publikacji tweetów. Jak sam Twitter wskazuje, wszystko po to, aby polepszyć funkcjonowanie platformy. Nowe ograniczenia wprowadzają dobowe limity na publikowanie postów i komentarzy przez użytkowników. Dzienny limit ma wynieść 2400 wpisów łącznie, co będzie dotyczyć zarówno własnych wpisów, jak i również retweetów i odpowiedzi do postów innych. Co ciekawe, użytkownicy subskrypcyjnej usługi Twitter Blue będą mieli możliwość publikowania dłuższych wpisów, bo aż do 4 tys. w porównaniu do darmowego konta, gdzie jest możliwość użycia 280 znaków w przypadku jednego wpisu. Kolejne ograniczenia wprowadzane przez Twittera będą miały wpływ również na wiadomości prywatne. Użytkownik będzie mógł wysłać maksymalnie 500 wiadomości prywatnych dziennie oraz zaobserwować maksymalnie 400 profili dziennie. Platforma podkreśla, że powstały również inne zasady dla „agresywnego zachowania związanego z obserwowaniem”, czyli na działania botów, aby uniemożliwić im zaobserwowanie zbyt dużej liczby kont.

Jak zmienia się e-klient?

Raport z badania ilościowego Inquiry „Zakupy internetowe Polaków 2022”, po raz czwarty opisuje zachowania w zakresie zakupu produktów i usług w internecie. Z badań wynika, że użytkownicy najchętniej kupują obuwie (51% badanych kupiło te produkty online w ciągu ostatniego roku), kosmetyki i perfumy (50%) oraz odzież i bieliznę dla dorosłych (50%). Nieco niżej uplasowały się takie kategorie jak wyposażenie domu (wyposażenie wnętrz, RTV/AGD) oraz kultura i rozrywka (książki, gry, multimedia). Polacy kupują głównie za pośrednictwem popularnych platform, prezentujących ofertę z różnych branż i firm. Od takich platform najczęściej użytkownicy chcą kupić zabawki (73%), artykuły ogrodnicze (73%), wyposażenia domu (59%). Na pierwszym miejscu wśród najczęściej wykorzystywanych serwisów do zakupów w przypadku wszystkich badanych kategorii produktów znalazło się Allegro. Jeżeli chodzi o zakup usług, to w tym wypadku Polacy dokonują zakupów przede wszystkim przez wyspecjalizowane serwisy konkretnych usługodawców, zajmujących się danym obszarem usług. Przykładowo w kategorii płatnych serwisów TV był to to Netflix, a w przypadku noclegów – Booking. Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI w grudniu 2022 r. na reprezentatywnej próbie 1005 osób kupujących produkty i usługi w internecie (sondaż online na panelu YouGov).

Więcej informacji można uzyskać pobierając raport tutaj.

WhatsApp pozwala użytkownikom umieszczać notatki głosowe jako aktualizacje statusu

Status WhatsApp to funkcja, która została wprowadzona w 2017 roku jako podejście firmy do Snapchat Stories, otrzymała szereg aktualizacji, aby uczynić ją bardziej atrakcyjną dla użytkowników. Jednym z najnowszych dodatków jest opcja, która umożliwia użytkownikom nagrywanie i udostępnianie wiadomości głosowych trwających do 30 sekund jako aktualizacje statusu. Użytkownicy otrzymają opcję nagrywania notatek głosowych, dotykając ikony mikrofonu na ekranie statusu. W zeszłym miesiącu WhatsApp przetestował swoją funkcję statusu głosowego z beta testerami Androida i iOS. Status głosowy pojawia się kilka miesięcy po tym, jak WhatsApp zauważył znaczną popularność wiadomości głosowych na swojej platformie. Aplikacja podała w marcu, że jej użytkownicy wysyłają średnio 7 miliardów wiadomości głosowych dziennie. Aktualizacje zaczęły być udostępniane użytkownikom na całym świecie i będą dostępne dla wszystkich w nadchodzących tygodniach.

Instagram udostępnia prezenty dla twórców Rolek

W listopadzie Instagram rozpoczął testowanie prezentów w Rolkach (Reels) jako nowego sposobu, w jaki twórcy mogą łatwo zacząć zarabiać pieniądze od fanów, którzy chcą okazać im swoją wdzięczność. Teraz platforma ogłasza, że udostępnia prezenty większej liczbie twórców w całych Stanach Zjednoczonych. Widzowie Reels będą mogli kupować wirtualne prezenty, za różne kwoty gotówki, za pośrednictwem gwiazdek, waluty Meta w aplikacji. Następnie będą mogli używać swoich wirtualnych naklejek jako narzędzia do przekazywania pieniędzy swoim ulubionym twórcom. Instagram twierdzi, że twórcy w USA mogą sprawdzić swój profesjonalny pulpit nawigacyjny, aby zobaczyć, czy mają dostęp do opcji prezentów. Prezenty dla twórców Reels wkrótce mają pojawić się w większej liczbie regionów. Więcej szczegółów na temat prezentów na Instagramie można znaleźć tutaj.

Pinterest publikuje solidne liczby w najnowszym raporcie wydajności

Pinterest opublikował swoje zarobki za czwarty kwartał i cały rok 2022, wykazując stały wzrost zarówno liczby użytkowników, jak i przychodów, ponieważ nadal rozwija swoje różne oferty. Po pierwsze, jeśli chodzi o użytkowników, Pinterest podaje, że posiada pięć milionów aktywnych użytkowników – większość z nich pochodzi z Europy – w końcowym okresie pomiarowym w zeszłym roku. Jeśli chodzi o przychody, Pinterest odnotował 4% wzrost rok do roku, po tym jak w czwartym kwartale przyniósł 877 milionów dolarów. Pinterest nadal udoskonala swoje rozwiązania dotyczące zmieniających się zachowań zakupowych użytkowników, włączając w to również video. Wielkim zwycięzcą Pinteresta na tym froncie zostały Idea Pins, opcja podobna do Stories, która prezentuje przesłane wideo na przesuwanym, pełnoekranowym wyświetlaczu. Nacisk na ten format pomógł zwiększyć atrakcyjność platformy wśród młodszych odbiorców, a Pinterest donosi, że pokolenie Z było najszybciej rosnącą grupą demograficzną na platformie. Z całym raportem można zapoznać się tutaj.

Tekst: Małgorzata Obielak, e-PR & Social Media specialist w Performics

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas klikając Pytania i Odpowiedzi na TikToku. Odpowiemy filmem.

Poprzedni artykuł z cyklu o social mediach dostępny tutaj.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.