Skąd? Dokąd? (6)

Jak co tydzień podsumowujemy najważniejsze awanse, transfery i zmiany personalne w branży marketingu, reklamy i mediów.

Małgorzata Bochenek, dotychczasowa dyrektorka ds. rozwoju biznesu i transformacji w IKEA Retail w Polsce przejmuje od marca br. odpowiedzialność również za dział digital, którym do końca lutego br. jako country digital manager kierował Piotr Hołownia (przeszedł do firmy Reckitt, o czym poniżej).

Bochenek pracuje w IKEA Retail w Polsce od ośmiu lat, zaczynała w lutym 2015 r. od stanowiska HR Manager. Od 2018 r. odpowiadała w firmie za rozwój obszaru innowacji, a od lipca 2019 r. za obszar Business Development, który skupia transformację, ekspansję, innowacje oraz zrównoważony rozwój. Wraz z zespołem zajmuje się m.in. zwiększaniem dostępności IKEA poprzez inwestowanie w istniejące i nowe miejsca spotkań z klientami oraz realizacją strategii People & Planet Positive i transformacji w kierunku omnichannel. Poprzez połączenie Działu Rozwoju Biznesu i Transformacji ze sferą digital IKEA chce przyspieszyć rozwój wielokanałowy.

Przed dołączeniem do IKEA Retail Polska Bochenek pracowała na stanowiskach menedżerskich w działach HR Rabobank Polska i BNP Paribas. Karierę zawodową zaczynała w HR w Raiffeisen Bank.


Piotr Hołownia, który do końca lutego br. był country digital manager w IKEA w Polsce, objął podobne stanowisko w firmie Reckitt. Pełny tytuł stanowiska to: IT & digital director, tech platforms – marketing & eRB (eCommerce), global. Ma zająć się transformacją giganta FMCG w firmę w pełni zwinną i skoncentrowaną na produkcie.

W IKEA Hołownia spędził niewiele ponad półtora roku, kierowanie obszarem digital w tej firmie przejęła Małgorzata Bochenek, dyrektorka ds. rozwoju biznesu i transformacji, która teraz pokieruje zarówno dotychczasowym obszarem, jak i digitalem. Wcześniej przez ponad 12 lat Hołownia był związany z T-Mobile, gdzie m.in. wprowadzał podeście zwinne (agile) w procesach biznesowych.

Hołownia ukończył studia na UW i Wyższej Szkole Zarządzania – Polish Open University oraz podyplomowe (zarządzanie projektami) na SGH w Warszawie.

Zachęcamy do lektury rozmowy, jaką niedawno przeprowadziliśmy z Hołownią, jeszcze jako country digital managerem w IKEA: Digital mindset zmienia wszystko


Małgorzata Lubelska wejdzie do zarządu Kompanii Piwowarskiej (KP), największego w kraju producenta piwa m.in. pod markami Tyskie, Żubr i Lech, gdzie obejmie stanowisko wiceprezesa ds. marketingu.

W latach 2011-2019 Lubelska była dyrektorem marketingu i członkiem zarządu Grupy Żywiec (GŻ), drugiego po KP producenta piwa w kraju. W 2019 r. awansowała do centrali koncernu Heineken (właściciela GŻ) w Amsterdamie, gdzie do końca ub.r. pracowała jako senior director global international brands. Przed przejściem do branży piwowarskiej przez kilkanaście lat zajmowała wysokie stanowiska w działach marketingu polskich i międzynarodowych struktur koncernu PepsiCo, m.in. była dyrektorką marketingu Frito Lay w Rosji oraz dyrektorką marketingu Lebedyansky (producent soków i napojów owocowych).


Maksymilian Szeliga objął stanowisko Digital Technology and Platforms Director w Coca-Cola HBC w Polsce i krajach bałtyckich. Przez ostatnie sześć lat pracował w firmie Avon, na stanowisku digital solutions delivery director, a wcześniej head of IT / IT business partner Poland & Central Europe. Przez ponad cztery lata pełnił funkcję head of IT w Wydawnictwach Szkolnych i Pedagogicznych. W Avonie pracował też w latach 2000-2008 jako IT development manager i senior IT project manager, CEE.


Daniel Czajkowski awansował w Mondelez International na stanowisko marketing managera na Polskę i kraje bałtyckie. Odpowiada za działania realizowane dla takich marek jak Milka, Nussbeiser czy Toblerone.

Karierę w Mondelezie zaczynał w 2016 r. jako brand manager marki Halls na Europę Środkową. Wcześniej związany był z CEDC jako brand manager. Doświadczenie zdobywał również w Nestle czy L’Oreal.


Anna Majchrzak dołączyła do zespołu Httpool i Aleph Group (spółka-matka Httpool), obejmując w strukturach globalnych grupy stanowisko data & programmatic director in Google. Będzie pracować będzie w warszawskim biurze Httpool i raportować do Mathieu Bruniera, który pełni funkcję Partner Director in Google w Aleph Group.

Majchrzak ma ma 15-letnie doświadczenie w branży marketingowej. Karierę rozpoczynała jako product marketing manager w Sygma Banque SA, następnie na analogicznym stanowisku pracowała w T-Mobile Polska. Od 2015 r. pracowała w Londynie pełniąc różne funkcje w obszarze programmatic po stronie agencji mediowych dla największych globalnych firm takich jak Unilever, LG, Hyundai, Lloyds Banking Group, Diesel, Nike i Asos. Bezpośrednio przed przejściem do Httpool, przez ostatnie 3 lata pracowała jako programmatic director EMEA w Assembly Global.

Jest absolwentką Uczelni Łazarskiego w Warszawie (magister ekonomii) oraz Oxford College of Marketing (CIM Diploma in Professional Marketing).

Httpool jest największym na świecie globalnym partnerem reklamowym czołowych platform social mediowych, takich jak Twitter, TikTok, Facebook, Spotify, Snapchat, Warner Music, Reddit czy Brainly.


Maja Porczyńska awansuje na stanowisko dyrektora ds. partnerstw strategicznych i rozwoju biznesu na region Europy Środkowej i Wschodniej w Netfliksie.  Będzie całościowo odpowiadała za strategię i negocjacje partnerstw z dostawcami telewizji oraz operatorami telekomunikacyjnymi.
Porczyńska pracuje w Netfliksie od 2020 r., dotychczas jako head of strategic partnerships and business development. Poprzednio przez sześć lat była związana z Viacom International Media Networks, a wcześniej z Orange Polska (dyrektor ds. kontentu).


Marek Solon-Lipiński został koordynatorem grupy środkowoeuropejskiej w Europejskiej Unii Nadawców (EBU). CCE Group skupia telewizyjnych i radiowych nadawców publicznych z ponad 20 państw regionu, w tym m.in. z Polski, Litwy, Łotwy, Estonii, Ukrainy, Czech, Słowacji i Węgier. Jej zadaniem jest wspieranie współpracy w ramach realizacji wspólnych projektów dotyczących mediów publicznych oraz konsultowanie działań prowadzonych przez EBU.

Solon-Lipiński od 2021 r. reprezentuje Telewizję Polską w Komitecie Telewizyjnym EBU. Jako dyrektor ds. współpracy międzynarodowej TVP odpowiada za koordynację programów dostępnych na rynkach zagranicznych oraz za organizację festiwalu „Heart of Europe”.

EBU jest największą na świecie organizacją nadawców publicznych, zrzeszającą 115 podmiotów z 56 krajów Europy.


Tomek Szkodziński obejmuje nowe stanowisko chief experience officera w VMLY&R Poland. Z agencją związany jest od 2010 r., wcześniej zajmował stanowisko design directora. Na nowym stanowisku będzie odpowiedzialny za obszary: Experience Design Practice (zarządzanie i rozwój oferty zespołu projektowania produktu cyfrowego oraz budowanie relacji i współpraca z kluczowymi klientami agencji w tym obszarze) oraz Customer Experience Practice (uzupełnienie oferty VMLY&R o strategiczny konsulting w obszarze doświadczenia konsumenckiego, popularyzowanie metodyk i narzędzi HCD i service design w ramach dotychczasowej oferty agencji).


Tomasz Czerwiński dołącza do zespołu Amplifi (Dentsu Polska) jako head of digital investment. Będzie odpowiedzialny za negocjacje oraz za wykreowanie i realizację polityki inwestycyjnej w mediach digitalowych. Pokieruje zespołem, w którym znajdą się Magdalena Liberska i Ania Lipińska.

Przez ostatnie dwa lata Czerwiński pełnił funkcję digital trading directora w grupie Mediabrands, blisko współpracując m.in. z zespołami agencji UM, Initiative, UM Thrive, Junior Initiative, Reprise oraz Matterkind. Karierę w branży mediowej zaczynał w 2011 r., kiedy objął stanowisko junior media plannera w agencji Mediacom. Pracował dla różnych agencji, w tym Zenith, UM i Initiative, obsługując klientów z branż takich jak FMCG, bankowość, ubezpieczenia, farmacja, turystyka, motoryzacja oraz AGD.

Wcześniej był już związany z grupą Dentsu - odpowiadał wtedy za koordynację i rozwój kompetencji zespołu digitalowego, usług i produktów digitalowych.


Artur Pruziński awansował na stanowisko account directora w K2 Precise (Grupa K2). Jest odpowiedzialny za realizację celów jakościowych oraz biznesowych zarówno obsługiwanych klientów, jak i K2 Precise.

Z agencją związany jest od 2017 r., a z branżą od 15 lat. Pracował m.in. w Banku Zachodnim WBK (obecnie Santander Bank), gdzie był odpowiedzialny za kampanie digitalowe z udziałem gwiazd takich jak Gerard Depardieu, Antonio Banderas, Chuck Norris i Kevin Spacey oraz jako e-commerce manager w Skarbiec TFI. Poźniej po stronie agencji prowadził działania m.in. dla: Ferrero Polska, Eden Polska, Tchibo, Discovery Channel, Lek-am, Resibo, Mann + Hummel FT Poland, Grupa Pracuj czy Danone.


Aleksandra Kulik objęła stanowisko managing directora w Sarigato. Do tej pory przez ponad rok była chief operating officerem w tej firmie.

Do Sarigato przeszła z Value Media, gdzie spędziła ponad pięć lat. Ostatnio pracowała tam jako communications director. Doświadczenie zdobywała również w Isobarze, IDMnet, Novem i Eniro Polska.

55-osobowy zespół krakowskiej agencji Sarigato ma dwa działy: kreacji i perfromance.


Michał Sosiński dołącza do zespołu agencji FCB&theMilkman. Obejmie stanowisko senior art directora, wzmacniając dział kreatywny i designu. Wcześniej pracował w Walk Creative.

Sosiński jest związany z branżą od dziewięciu lat. Tworzył komunikację wizualną m.in. dla takich marek jak: Santander, Showmax, T-Mobile Electronic Beats, Black Red White, Złote Tarasy, Posnania i KGHM Polska Miedź.


Jan Bratkowski został rzecznikiem prasowym UNICEF Polska. Zastąpił na tym stanowisku Monikę Kacprzak, która rozstała się z organizacją. Będzie dbał o wizerunek UNICEF i reprezentował organizację w mediach, budował i utrzymywał relacje z dziennikarzami oraz zarządzał komunikacją w sytuacjach kryzysowych.

Bratkowski ma wieloletnie doświadczenie jako dziennikarz, redaktor, tłumacz i copywriter. Przez 12 lat był związany z Polską Agencją Prasową (2008-2020). Pracował też m.in w agencjach GRASP Media Group czy Clear Communication oraz jako dziennikarz w magazynie "Brief".


Poprzednie odcinki: Skąd dokąd 1, Skąd dokąd 2, Skąd dokąd 3, Skąd? Dokąd? 4, Skąd? Dokąd? 5

Oprac. Paweł Piasecki

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.