Ipsos: Już 63% ludzi chce płacić więcej za produkty i usługi firm działających odpowiedzialnie
Firma opublikowała raport "Ipsos Global Trends 2023".
Firma już po raz szósty zebrała dane dotyczące postaw i opinii mieszkańców 50 krajów (w tym Polski) stanowiących 70% globalnej populacji oraz odpowiadających za 87% światowej gospodarki. Badanie jest niezbędnym drogowskazem dla firm, organizacji społecznych i polityków.
– To jeden z najbardziej kompleksowych raportów dotyczących trendów społecznych i konsumenckich w Polsce i na świecie. Jego wyniki wyraźnie ilustrują najważniejsze tendencje i wyzwania, przed którymi stoją firmy, instytucje rządowe i pozarządowe w obecnych czasach – mówi Anna Karczmarczuk, prezeska Ipsos Poland.
W raporcie przedstawiono 12 globalnych trendów, które będą kształtować rynki i konsumentów w roku 2023 i kolejnych. Trendy te zostały opisane w kontekście sześciu globalnych czynników (tzw. makrosił) oddziałujących na ludzi, rynki i rządy. Wspólnym mianownikiem wszystkich trendów jest zjawisko światowego polikryzysu, na który wpływa głównie wojna w Ukrainie, skutkująca m.in. powszechnym wzrostem cen energii i wysoką inflacją. Niezmiennie aktualne pozostaje zagrożenie katastrofą klimatyczną. Polikryzys to określenie autorstwa historyka gospodarczego prof. Adama Tooze’a definiujące zjawisko makroskopowych zagrożeń takich jak np. pandemia, ryzyko stagflacji, ryzyko kryzysu politycznego w USA, kryzys klimatyczny i żywnościowy itp.
Dane z badania „Ipsos Global Trends 2023” pokazują różne strategie radzenia sobie z rosnącą niepewnością. Większość respondentów docenia rozwój technologii – aż ¾ z nich nie wyobraża sobie życia bez internetu. Według raportu 79% respondentów na świecie wierzy, że firmy mogą jednocześnie zarabiać i wspierać dobre cele. Rośnie liczba osób, które są skłonne zapłacić więcej za produkty i usługi firm i marek, które działają w sposób odpowiedzialny (63%).
Pełny raport „Ipsos Global Trends 2023” można pobrać tutaj.
W planach bezpłatny webinar.
Raport „Ipsos Global Trends 2023” powstał na bazie danych zebranych w badaniu online przeprowadzonym w 2022 r. na łącznej próbie 48 541 dorosłych respondentów zamieszkujących 50 krajów.

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.