Agora: W 2023 r. rynek reklamy wzrośnie o 2-4%
Internet jeszcze umocni przewagę nad TV, a najbardziej wzrosną wydatki na OOH i w kinach.
Na ten rok Agora prognozuje wzrost nakładów reklamowych w przedziale 2-4%. Jej zdaniem internet umocni swoją przewagę jako główne medium reklamowe nad telewizją, w przypadku reklamy online prognozuje bowiem wzrost o 2-5%, podczas gdy w telewizji przewiduje możliwą dynamikę od -1% do +2%. W reklamie radiowej przewiduje wzrosty w przedziale 1-4%, w reklamie zewnętrznej (OOH) 5-10%, a w kinach 9-14%. Tradycyjnie już najsłabiej wyglądają perspektywy prasy: -10% do -7%.
Agora podała swoje wyniki za IV kwartał 2022 r. - przychody ze sprzedaży usług reklamowych w grupie zmniejszyły się o prawie 10% r./r. i wyniosły 157,8 mln zł.
Komentarz od redakcji: Przy okazji ogłaszania wyników finansowych Agora przedstawiła własną prognozę dla rynku reklamy na 2023 r. Zdaniem Agory wzrost nakładów reklamowych w całym 2023 r. znajdzie się w przedziale 2-4%. Niedawno swoją prognozę – bardzo precyzyjną – podała też Publicis Groupe: czeka nas wzrost o 2,4%. Z przymrużeniem oka można powiedzieć, że obie prognozy różnią się jedynie interpunkcją. Mniej więcej za rok dowiemy się, kto był bliższy prawdy – Agora ze swoim myślnikiem czy grupa Publicis z przecinkiem.

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.