TVN Media publikuje politykę handlową na 2023 r. i zmienia grupę rozliczeniową

Zmiana grupy z 16-49 na 20-54 lata to nie rewolucja - ocenia Paweł Więckowski, TV buying director w EssenceMediacom.

Biuro Reklamy TVN Media opublikowało na swojej stronie politykę handlową na 2023 r. Najważniejsze zmiany w porównaniu z rokiem 2022 to: zmiany grup rozliczeniowych, zróżnicowane podwyżki CPP w poszczególnych klastrach, promocja zakupu cennikowego i zwiększenie udziału zakupu digital w dotarciu do najniższej ceny z klastra.

„Proces negocjacji na rok 2023 zamykamy 19 kwietnia br. podpisaniem umów rocznych” – poinformowało kierownictwo biura reklamy.

Z polityką handlową 2023 TVN Media można zapoznać się tutaj.

Publikacja nowej rocznej polityki handlowej potwierdza założenia przedstawiane przez brokera agencjom mediowym przed rozpoczęciem roku 2023. Najbardziej znacząca wydaje się zmiana grup rozliczeniowych – z dotychczasowej 16-49 na 20-54 lata.

Oprócz grupy 20-54, która obejmuje m.in. stacje TVN i TVN7, wprowadzono też inne grupy rozliczeniowe, m.in. w pakietach Kobieta Premium, Mężczyzna Premium i Miasta Premium zmieniono na 20-49 (z 16-49).

Zdaniem Pawła Więckowskiego, TV buying directora w EssenceMediacom, zmiana podstawowej grupy rozliczeniowej TVN, po tym jak w ubiegłym roku większość grup rozliczeniowych na rynku się zmieniła, nie jest żadnym specjalnym zaskoczeniem, a samo postarzenie o pięć lat dolnego i górnego przedziału nie niesie za sobą rewolucji. – Jako rynek możemy być nieco rozczarowani, że zmiana nie poszła w kierunku 16-59, co nieco ujednoliciłoby rynkową definicję grupy rozliczeniowej. Biorąc jednak pod uwagę strukturę wiekową widza kanałów TVN, ruch nadawcy nie dziwi – osiąga on lepsze wyniki w grupie 20-54 – zauważa Więckowski.

Podkreśla, że planując kampanię dla klientów, jego agencja zwraca głównie uwagę na efektywność danej stacji czy pakietu w grupie docelowej klienta. Dodatkowo przy relatywnie wysokim udziale zakupu cennikowego zmiany grup rozliczeniowych w stacjach są raczej dla procesu obojętne.

– Zapewne znajdą się takie grupy docelowe, przy których zmiany w dopasowaniu będą nieco większe, niż wynika to z prostego porównania nowej i starej grupy rozliczeniowej. W ich przypadku inflacja może się okazać wyższa – komentuje TV buying director w EssenceMediacom.

Piotr Machul 379 Artykuły

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.