Skąd? Dokąd? (7)
Tym razem wyjątkowo w poniedziałek podsumowujemy najważniejsze awanse, transfery i zmiany personalne w branży marketingu, reklamy i mediów.
Tomasz Teodorczyk objął stanowisko dyrektora zarządzającego Channel Factory Polska, zastępując Szymona Szmigla. W nowej roli będzie odpowiedzialny za budowanie relacji z domami mediowymi, agencjami interaktywnymi i brokerami reklamowymi w zakresie wdrażania rozwiązań Channel Factory Polska dla czołowych klientów. Skupi się również na edukacji i budowaniu strategii działań reklamowych na platformie YouTube, współpracując z klientami bezpośrednimi.
Teodorczyk pracował wcześniej m.in. w Goldbach Media Polska jako account sales manager oraz w niemieckiej firmie nugg.ad, wdrażając na polskim rynku technologię behawioralnego targetowania. Od 2014 r. prowadził agencję mediową Bidlab, w której odpowiadał za obsługę klientów bezpośrednich w ekosystemie Google.
Do agencji dołączył również Marcin Boroszko, który będzie pełnić rolę konsultanta oraz odpowiadać za kontakty z domami mediowymi i kluczowymi reklamodawcami.
Od marca br. Iga Świątek jest ambasadorką szwajcarskiej marki sportowej On. Do tej pory polska tenisistka współpracowała z marką Asics, zdecydowała jednak o zmianie. Z On współpracuje także szwajcarski tenisista Roger Federer, zdobywca 20 tytułów wielkoszlemowych w singlu Świątek będzie nosić odzież tenisową marki On specjalnie dla niej przygotowaną. Firma stworzy również model obuwia, w którym zawodniczka grać będzie w turniejach.
Dwa tygodnie temu Świątek poinformowała o zakończeniu współpracy z chińską marką Xiaomi, jednym z największych na świecie producentów smartfonów. Z kolei w lutym br. obecna liderka światowego rankingu tenisistek została ambasadorką marki napojów izotonicznych Oshee. Od 2021 r. jest ambasadorką marki luksusowych zegarków Rolex. Głównym sponsorem i partnerem strategicznym polskiej tenisistki jest PZU. Jak podaje ubezpieczyciel, współpraca sponsoringowa ze Świątek przyniosła mu w 2022 r. przeszło 115 mln zł ekwiwalentu reklamowego.
Na zdjęciu Iga Świątek podczas turnieju WTA Poland Open w lipcu 2022 r. w Warszawie. Na koszulce i czapce widoczne logo ówczesnego sponsora - Asics.
Mateusz Gessler, szef kuchni i właściciel restauracji, który prowadzi też programy telewizyjne o tematyce kulinarnej, został ambasadorem marki Somat (środki do zmywarek produkowane przez firmę Henkel).
Długoterminowa współpraca Mateusza Gesslera z marką Somat obejmuje aktywności 360°, w tym obecność w telewizji, sponsoring programu “Hell’s Kitchen” i działania w digital, social mediach, in-store oraz organizację eventów i konferencji. Ponadto nowy spot Somat z udziałem Mateusza Gesslera, który został nagrany w Polsce, będzie emitowany zarówno w naszym kraju, jak i zostanie zaadaptowany na rynki zagraniczne.
Mateusza Gesslera na wyłączność reprezentuje agencja Patryk Wolski Management. Zakupem mediów zajmuje się agencja Spark Foundry, a za działania z zakresu PR odpowiada agencja Quality Public Relations.
Na zdjęciu Mateusz Gessler z Dorotą Szelągowską w programie TVN "Wszystkiego słodkiego".
Filip Gapiński dołącza do zespołu agencji gamingowej Fantasyexpo na stanowisko lead creative strategist. Jego bezpośrednim przełożonym jest Kamil Górecki, prezes Fantasyexpo. Wspólnie będą wspierali wszystkie marki należące do Fantasyexpo – agencję influencerską We’re Fantasy, Gamers X skupione na formatach gamingowych oraz Gamers X Studio, które produkuje transmisje e-sportowe i gamingowe. Do obowiązków Gapińskiego należy m.in. planowanie strategiczne i prowadzenie projektów new business, tworzenie konceptów kreatywnych oraz ich wdrażanie zarówno dla partnerów biznesowych, jak i w Fantasyexpo.
Wcześniej Gapiński pracował w Gameset oraz Kool Things, gdzie współpracował m.in. z takimi markami jak MSI, Steel Series, Razer, Sprite, Allegro czy Hasbro.
Agnieszka Ostasiuk dołączyła do Empik Group, gdzie objęła stanowisko brand directora. Do Empiku przeszła po ponad dziesięciu latach spędzonych w Unileverze. Współpracę z tą firmą kończyła jako head of customer strategy and planning nutrition Eastern Europe. Karierę zaczynała w Danone i Sanofi.
Poprzednie odcinki: Skąd dokąd 1, Skąd dokąd 2, Skąd dokąd 3, Skąd? Dokąd? 4, Skąd? Dokąd? 5, Skąd? Dokąd? 6
Oprac. Paweł Piasecki