Puls VoD - Zymetria z badaniem dla "Media Marketing Polska"

Premiera realizowanego specjalnie dla "Media Marketing Polska" badania miała miejsce 29 marca podczas konferencji Multiscreen Day.

Razem z firmą badawczą Zymetria będziemy przez kolejne wydania "Media Marketing Polska" przyglądać się rynkowi VoD i prezentować wyniki specjalnie zrealizowanego dla nas badania. Na początek prezentujemy dane o znajomości poszczególnych serwisów, korzystaniu i profile użytkowników. 
 
Polacy coraz chętniej konsumują treści wideo za pośrednictwem internetu, coraz częściej płacąc za treści w modelu subskrypcyjnym. Już teraz korzysta z nich dwie trzecie Polaków, a dystans do najpopularniejszego YouTube pokazuje też sporą przestrzeń do dalszego wzrostu. 
 
Netflix i YouTube królują na polskim rynku VoD – zarówno pod względem znajomości, jak i regularnego użytkowania. Popularność tego drugiego pozytywnie przekłada się na rozpoznawalność płatnego wariantu platformy, ale nie na samo użytkowanie. 
 
Wejście na polski rynek Disney+ zdecydowanie można już nazwać sukcesem. W ciągu ośmiu miesięcy co czwarty internauta miał szanse wypróbować serwis, co więcej bardzo wielu z nim pozostało i używa regularnie. W efekcie serwis szybko przedziera się do czołówki największych graczy.
 
Wchodzący Disney+ plus poszerzył ofertę skierowaną przede wszystkim do młodszego widza. Grupa ta dominuje także na YouTube Premium, na Netfilksie oraz bezpłatnej wersji YouTube’a i HBO Max. Po ten ostatni, jak również Canal+ oraz Player sięgają również lepiej wykształceni z dużych miast. Starsze generacje natomiast chętniej sięga po lokalne serwisy z lokalnym contentem. Obecnie oferta serwisów wideo jest tak szeroka, że każda grup docelowa znajdzie dla siebie atrakcyjne treści wideo.
 
Badanie Zymetrii jest premierowo prezentowane 29 marca podczas konferencji Multiscreen Day, organizowanej przez wydawcę "Media Marketing Polska".

Edyta Czarnota
, managing partner, Zymetria (zdjęcie u dołu) i Dominika Gregorczyk, knowledge and business insights manager, TVN Media występują na niej ze wspólną prezentacją "Płacić, nie płacić, czy… płacić mniej? Stosunek polskich widzów do reklam w serwisach VoD".
 
Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.