IMPACT’23: Marketing & Digital Consumers

Relacja technologii z człowiekiem, człowieka z technologią wydaje się dzisiaj osią nowoczesnego marketingu. By dobrze go uprawiać, nie można jedynie próbować nadążyć za technologią, jej trendami i nowinkami. Trzeba równie dużo energii poświęcać na zrozumienie, czemu ludzie za nimi podążają.

Oba wymiary tej relacji są równie istotne. To nowe podejście do ścieżki marketingowej na tegorocznej konferencji IMPACT’23, która nosi nową nazwę Marketing & Digital Consumers, a jej partnerem jest Mastercard.

 W tym roku będziemy chcieli uczestnikom konferencji opowiedzieć m.in. o:

Metaverse w marketingu A.D. 2023 – jeszcze parę miesięcy temu Metaverse był na ustach wszystkich. Firmy konsultingowe i banki prześcigały się w prognozach odnośnie do tego, ile miliardów dolarów może generować Metaverse w przyszłości. Przyszedł rok 2023, a Google Trends wskazuje, że zainteresowanie Metaversem wróciło do poziomu z połowy 2021 r., czyli czasu zanim ten trend zawładnął zbiorową wyobraźnią świata biznesu. W ramach poświęconego Metaverse’owi panelu dyskusyjnego będziemy rozmawiać o tym, co się dzieje z ideą Metaversu 1,5 roku po tym jak Facebook zmienił nazwę. Porozmawiamy z liderami, którzy spróbowali swoich sił w Metaversie, o ich doświadczeniach i przemyśleniach.

Fenomen wirtualnych influencerów. Influencerzy mają istotny wpływ na decyzje zakupowe wielu osób. Badania pokazują jednak, że aż 47% użytkowników narzeka na powtarzający się content, a 23% na spadającą jakość treści tworzonych przez influencerów. W poszukiwaniu autentyczności i unikalności, która dla użytkowników social mediów jest najważniejsza, coraz częściej zwracają się oni w stronę influencerów wirtualnych. Cyfrowych bytów, które zamieszkały w sieciach społecznościowych, postaci, które od paru lat zdobywają coraz liczniejsze rzesze wiernych fanów. O fenomenie virtual influencers porozmawiamy z menedżerem "Lu" Magalu – wirtualnej influencerki pochodzącej z Brazylii mającej największą na świecie, ponad 52-milionową rzeszę fanów.

Future Thinking – jaką rolę odgrywają spekulatywne eksperymenty ze scenariuszami przyszłości w nowoczesnym marketingu? Rozmawiając z przedstawicielami różnych biznesów, często można usłyszeć, jak wiele czasu i energii zabiera im zajmowanie się bieżącymi problemami i wyzwaniami. Tu i teraz. Mało kto znajduje przestrzeń, asygnuje środki i zasoby, by myśleć i rozmawiać o przyszłości. Paradoks polega na tym, że właśnie z powodu tego, jak zmienna jest nasza rzeczywistość, oraz że dane z przeszłości nie są już wystarczające do oceny tego co tu i teraz, powinniśmy częściej prognozować przebiegi i konsekwencje przyszłości. Czym jest Future Thinking, na czym polega spekulatywne eksperymentowanie ze scenariuszami przyszłości i czy snucie rozważań o przyszłości się w ogóle opłaca, opowie ekspert w tej dziedzinie Marcin Maciejewski.


Ekonomia Twórców – twórca cyfrowy i influencer w świadomości wielu osób, w tym marketerów, to jedna i ta sama osoba. W rzeczywistości różnice między obiema postaciami są znaczące. Prawdziwy twórca cyfrowy bardzo często nie chce być utożsamiany ze światem influencerów. Influencerzy z kolei określają siebie mianem twórców cyfrowych bardzo na wyrost. Jak to jest tworzyć treści na niełatwe naukowe tematy do internetu, który ukochał sobie coraz krótsze formaty opowiadania treści? Czy w social mediach pełnych influencerów kontestujących rzeczywistość jest miejsce na wiedzę, naukę, prawdę, która często nie jest łatwa do zrozumienia i przyjęcia? Czy polscy naukowcy stają się lub mogą stać się idolami dla młodych pokoleń w social mediach? O tym wszystkim porozmawiamy z dr. Tomaszem Rożkiem, autorem projektu Nauka To Lubię, popularyzatorem nauki, który idealnie wpisuje się w definicję twórcy cyfrowego, choć nawet on sam o tym do końca nie wiedział.

 W trakcie dyskusji moderowanej "Marki a Pokolenie Z – klucz do wzajemnego (po)rozumienia" na jednej scenie spotkają się marketerzy z nowoczesnych marek, takich jak Netflix i Zalando, które od lat współpracują z osobami z Pokolenia Z, oraz osoby ze starszej części wspomnianej kohorty, które na taką współpracę się zdecydowały. Jakie są wzajemne doświadczenia i obserwacje z dotychczasowych współprac? Co jest kluczowe dla udanej współpracy z perspektywy marki oraz osób z Gen Z? Czy marki i współpracujące z nimi osoby z Pokolenia Z naprawdę rozumieją siebie nawzajem? Co jest potrzebne do udanej współpracy dziś i w przyszłości? O tym będą rozmawiać uczestnicy dyskusji..

AI w marketingu – pod koniec roku 2022 świat zwariował na punkcie Generative AI – technologii, nad którą inżynierowie spokojnie sobie do tej pory pracowali od paru dobrych lat. Tematyka AI zdominowała nagłówki nie tylko mediów branżowych. Na nowo rozgorzały dyskusje nie tylko na temat tego, jak AI zmieni czy raczej zmienia na naszych oczach świat biznesu, ale także czy algorytmy zabiorą nam pracę i komu w pierwszej kolejności. Rozwiązania i aplikacje Generative AI natychmiast znalazły swoje miejsce w zestawie narzędzi agencji reklamowych i marketerów. Pojawia się zatem szereg pytań na temat tego, czy AI w marketingu to rozmowa bardziej o szansach czy zagrożeniach? Między innymi o tych zagadnieniach porozmawiamy w trakcie panelu dyskusyjnego, którego nie mogło zabraknąć na tegorocznym IMPACT’23. W dyskusji o AI w marketingu wezmą udział klienci oraz przedstawiciele agencji reklamowych i mediowych.

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.