Co nowego w social mediach (48)

W najnowszym odcinku cyklu Małgorzata Obielak z Performics pisze m.in. o tym, że użytkownicy TikToka są coraz bardziej otwarci na promocje oraz przekazuje najważniejsze wskazówki dotyczące kampanii wideo na LinkedIn

W ostatnim czasie pojawiło się wiele nowych funkcji oraz testów wprowadzanych przez wielkich graczy. LinkedIn dodał nowe opcje, aby uczynić platformę bardziej spersonalizowaną i pomóc użytkownikom pozostać w kontakcie ze swoimi społecznościami. TikTok zaktualizował swoje wytyczne, a Instagram udostępnił funkcję wspólnych kolekcji ze znajomymi, reklamy przypominające i promowane wyniki w wyszukiwarce. Na Fecebooku z kolei pojawiła się kolejna opcja reklamy na rolkach. Dodatkowo Twitter rozszerza swoje działania związane z weryfikacją kont na więcej regionów, a LinkedIn udostępnia raport, dzięki któremu można dowiedzieć się o najlepszych praktykach związanych z kampaniami wideo. Więcej szczegółów w poniższym artykule.

Użytkownicy TikToka są bardziej otwarci na promocje

Z raportu przeprowadzonego przez Statista wynika, że użytkownicy TikToka są znacznie bardziej wyrozumiali i otwarci na reklamy, niż reszta użytkowników internetu. W raporcie możemy znaleźć informacje o tym, że 38% uczestników badania korzystających z TikToka jest skłonnych tolerować reklamy w zamian za bezpłatny dostęp do niektórych usług, czyli o 4% więcej niż ogół dorosłych badanych. A co ciekawe, prawie 15% użytkowników TikToka ma problemy z odróżnieniem reklam od innych treści. Jedną z kluczowych wskazówek przy tworzeniu reklam na TikToku jest zrozumienie platformy i tworzenie kampanii, które są zgodne z doświadczeniem użytkowników. W ten sposób reklamy są mniej uciążliwe, a tym samym nie są one tak irytujące. Ten krótki raport zawiera kilka interesujących wskazówek, a można go znaleźć pod tym linkiem.

Instagram z nową opcją wspólnych kolekcji

W ostatnich miesiącach platforma ogłosiła mnóstwo nowych funkcji, a wszystkie mają na celu pomóc „udostępniać i łączyć się z osobami, na których Ci zależy”. Teraz przyszedł czas na kolejną nowość jaką jest funkcja wspólnych kolekcji ze znajomymi. Dzięki temu zapisane posty i Rolki można zbierać do współdzielonego z kilkoma znajomymi albumu i wykorzystać je m.in. do zapisywania inspirujących treści dotyczących podróży, miejsc, edukacji – możliwości są nieograniczone. Jak więc skorzystać z tej opcji? Podobnie jak w przypadku zapisywania w prywatnych kolekcjach na Instagramie, gdy użytkownik zobaczy post, który go zainteresuje, klika w kartę zakładek znajdującą się po prawej stronie pod zdjęciem bądź filmem. Po wybraniu tej opcji wyświetli się monit o zapisanie posta w istniejącej kolekcji lub utworzenie nowej. Aby kolekcja była widoczna dla innych użytkowników, trzeba włączyć opcję „Wspólna” i nadać tej kolekcji nazwę. Następnie należy zaprosić wybranych użytkowników do dołączenia i zapisać. Od tej pory każda osoba mająca dostęp do kolekcji będzie mogła dodawać swoje treści, ale również je usuwać. Ta opcja jest obecnie wdrażana, więc zapewne w przeciągu najbliższych dni będzie ona dostępna dla wszystkich użytkowników.

LinkedIn dodaje nową opcję udostępniania postów

LinkedIn dodał niedawno nową funkcję, która pozwala użytkownikom na udostępnianie postu wielu członkom jednocześnie. Nowa opcja się "Share with Specific Members” ma ułatwić użytkownikom udostępnianie treści konkretnym grupom osób. Można to zrobić, klikając na przycisk udostępniania i wybierając członków lub grupy, z którymi użytkownik chce podzielić się postem. Dodanie tej nowej funkcji to mile widziana zmiana dla użytkowników LinkedIna, wcześniej musieli albo udostępniać treści całej swojej sieci, albo wysyłać indywidualne wiadomości do każdej osoby. Może być to szczególnie przydatne dla firm i organizacji, które chcą udostępniać treści konkretnym grupom docelowym. Przykładowo kierownik ds. marketingu w firmie produkującej oprogramowanie może teraz udostępnić post o nowym produkcie członkom grupy technologicznej firmy. Więcej o tej funkcji można przeczytać tutaj.

TikTok ogłasza zaktualizowane wytyczne dla społeczności

W obliczu pojawiających się wątpliwości, co do bezpieczeństwa w aplikacji, TikTok postanowił zaktualizować swoje zasady dla społeczności. Mają one ułatwić zrozumienie, jakie materiały mogą być publikowane na platformie, usprawnić pracę moderatorów treści oraz zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników na całym świecie. Aktualizacja wytycznych została poprzedzona konsultacjami z ponad 100 organizacjami na całym świecie oraz społecznością TikToka. Najważniejsze aktualizacje, które zostały wprowadzone, to zmiany w podejściu do treści tworzonych lub modyfikowanych przez sztuczną inteligencję. Jak przedstawia TikTok, sztuczna inteligencja może odblokować kreatywność użytkowników, ale również utrudnić odróżnienie faktów od fikcji, niosąc ze sobą zarówno ryzyko społeczne, jak i indywidualne. Media syntetyczne lub zmanipulowane, przedstawiające realistyczne sceny, muszą być wyraźnie ujawnione, oraz powinny być oznaczone za pomocą naklejki lub specjalnego napisu jak np.: „syntetyczny”, „fałszywy”, „nieprawdziwy” lub „zmieniony”. Oprócz tego zaktualizowano zasady chroniące przed mową nienawiści oraz uszczegółowiono działania moderatorów w zakresie ochrony integralności obywatelskiej i wyborczej, w tym podejścia do kont rządowych, polityków i partii politycznych. Nowe Wytyczne dla społeczności TikTok zaczną obowiązywać 21 kwietnia 2023 r. Pełną, zaktualizowaną wersję dokumentu można znaleźć tutaj.

Instagram dodaje reklamy przypominające i promowane wyniki w wyszukiwarce

Ludzie odwiedzający Instagram, korzystają z niego w różny sposób, dostosowując się do własnych potrzeb. Jednak często używają go, aby znajdować nowe marki, produkty lub nadchodzące wydarzenia. Instagram chce dać więcej możliwości firmom na nawiązywanie wartościowych kontaktów, a użytkownikom więcej sposobów na odkrywanie. Platforma niedawno nawiązała współpracę z takimi markami jak Starz, aby przetestować nowy format reklamy, który ułatwi firmom ogłaszanie, przypominanie i powiadamianie użytkownikom o przyszłych wydarzeniach lub premierach, którymi mogą być zainteresowani. Reminder ads czyli Reklamy przypominające, to kolejny sposób, w jaki marki będą mogły lepiej promować swoje wydarzenia i zachęcać do zaangażowania. Kiedy reklama wyświetli się użytkownikom, będą mogli oni wybrać przypomnienia i otrzymać trzy powiadomienia z Instagrama - dzień przed, 15 minut przed i w czasie wydarzenia. Instagram również testuje reklamy w wynikach wyszukiwania, aby docierać do osób aktywnie poszukujących firm, produktów i treści. Przykładowo, jeśli użytkownik będzie chciał znaleźć coś do pielęgnacji skóry, po wpisaniu takiego hasła, zobaczy odpowiednie reklamy w kanale wyników wyszukiwania. Będzie on w stanie odróżnić reklamy od zwykłych postów dzięki etykiecie „Sponsorowane”. W nadchodzących miesiącach platforma planuje wprowadzić to umiejscowienie na całym świecie.

Twitter rozszerza „weryfikację organizacji” na więcej regionów

Twitter kontynuuje wdrażanie swojej oferty „Verified Organizations”, która umożliwia markom zakup złotego znacznika dla ich głównego konta, a także pozwala organizacjom i ich podmiotom stowarzyszonym wyróżnić się na Twitterze. Umożliwia firmom, instytucjom rządowym i organizacjom non-profit zarządzanie i weryfikację dowolnego powiązanego z nimi konta. Twitter chce obecnie pobierać od firm 1000 USD miesięcznie za tę opcję, co wydaje się wysoką ceną. W zależności od typu organizacji subskrybenci „Verified Organizations” mogą otrzymać złoty lub szary znacznik oraz kwadratowy lub okrągły awatar. Te znaczniki wyboru i awatary wskazują, że konto należy do zweryfikowanej organizacji i odróżniają ich od innych użytkowników, w tym subskrybentów Twitter Blue. Zweryfikowane organizacje mogą również dodawać nieograniczoną liczbę podmiotów stowarzyszonych. Partnerzy otrzymują weryfikację, a obok ich znacznika wyświetlana jest odznaka partnera. Co więcej, subskrypcja uprawnia firmy do uzyskania dostępu do pomocy technicznej Premium, aby przyspieszyć rozwiązanie wszelkich napotkanych problemów. Weryfikacja organizacji jest teraz dostępna w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii, Nowej Zelandii, Japonii, Wielkiej Brytanii, Arabii Saudyjskiej, Francji, Niemczech, Włoszech, Portugalii, Hiszpanii, Indiach, Indonezji i Brazylii, jednak w najbliższych miesiącach ma ona się pojawić również w innych regionach.

Najważniejsze wskazówki dotyczące kampanii wideo na LinkedIn

Podobnie jak w przypadku innych platform, na LinkedInie wideo również ma najwyższe wskaźniki zaangażowania. Jest to kluczowa kwestia dla marketerów, którzy chcą zmaksymalizować swoje działania właśnie na tej platformie. Jednak co konkretnie działa w promocjach wideo na LinkedInie? To postanowił sprawdzić zespół VidMob w swoim badaniu przeprowadzonym we współpracy z LinkedInem, w ramach którego przeanalizowano ponad 16 000 reklam wideo wyświetlanych na platformie. Dane m.in. pokazują, że podkreślenie kluczowego przekazu kampanii na wczesnym etapie wideo może prowadzić do znacznie wyższych wskaźników zaangażowania. Jak można się było spodziewać (biorąc pod uwagę najnowsze trendy konsumenckie), krótkie filmy, trwające od 7 do 15 sekund, działają najlepiej, zwiększając zaangażowanie o 54%. Raport zawiera kilka cennych wskazówek, które mogą ulepszyć kampanie wideo i wpłynąć na zwiększenie zaangażowania. Pełne badanie kampanii wideo LinkedIn z VidMob można znaleźć tutaj.

Meta wprowadza nowe opcje reklam na rolkach

Ponieważ Reels nabiera rozpędu na Facebooku i Instagramie, Meta wprowadza kilka nowych opcji reklamowych, aby pomóc reklamodawcom zmaksymalizować możliwości promocji w krótkich klipach wideo. Po pierwsze, Meta udostępnia swoje reklamy typu „kliknij, aby wysłać wiadomość” w ramach Facebook Reels, reklamy tego typu będą zawierały na rolkach duży przycisk wezwania do działania, aby zachęcić do kontaktu za pośrednictwem prywatnego czatu, co opiera się zarówno na rosnącej popularności krótkich filmów, jak i interakcji z prywatnymi wiadomościami. Co więcej, Meta udostępnia również optymalizację konwersji WhatsApp dla reklam Facebook Reels. Dzięki tej nowości reklamodawcy, którzy używają celów Sprzedaż, Zaangażowanie lub Ruch, aby dodać przycisk „Wyślij wiadomość” do swoich reklam na Reels na Facebooku, będą teraz udostępniali użytkownikom możliwość rozpoczęcia rozmowy w WhatsApp bezpośrednio z reklamy. O tych i o innych aktualizacjach reklam wideo jakie wprowadziła Meta można znaleźć tutaj.

LinkedIn dodaje posty sugerowane algorytmicznie

LinkedIn twierdzi, że w zeszłym roku zaobserwował 2-krotny wzrost liczby osób publikujących posty, dzielących się wiedzą, pomysłami i wsparciem. Na platformie toczy się wiele bogatych rozmów, ale trudno zorientować się, co omija użytkowników, którzy nie śledzą wybranych konwersacji. Aby pomóc odkryć trafniejsze treści, LinkedIn rozpoczął testy nowej funkcji o nazwie „Suggested Posts. Będzie sugerować ona użytkownikom posty na podstawie ich zainteresowań i interakcji na platformie, aby pokazać im najbardziej odpowiednie treści i zachęcić ich do większego zaangażowania. Sugerowane posty będą pojawiać się w kanale informacyjnym z etykietą „Sugerowane”. Oprócz tego, że użytkownik będzie mógł zobaczyć więcej postów dopasowanych do jego zainteresowań, również i jego posty będą mogły mieć większą szansę na wyświetlenie się osobom potencjalnie zainteresowanym tematyką, którą się dzieli. Więcej na temat wprowadzanych zmian przez LinkedIn można znaleźć tutaj.

Tekst: Małgorzata Obielak, e-PR & Social Media specialist w Performics

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas, klikając Pytania i Odpowiedzi na TikToku. Odpowiemy filmem.

Poprzedni artykuł z cyklu o social mediach dostępny tutaj.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.