Przetargi - kwiecień 2023

Zaczynamy nowy cykl, w którym będziemy prezentować najważniejsze przetargi z ostatnich tygodni.

Grupa Schwarz, właściciel sieci Lidl i Kaufland, prowadzi przetarg na planowanie i zakup mediów – dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. Jak wynika z naszych ustaleń, postępowanie dotyczy wszystkich rynków europejskich, na których operuje Grupa Schwarz. Nie otrzymaliśmy komentarza w tej sprawie z biura prasowego klienta. W Polsce budżet mediowy tego marketera podzielony jest między dwie agencje mediowe. Media dla Lidla planuje i kupuje Havas Media, a dla Kauflandu – The Media Insight (część Mindshare).

Sigma Bis wygrała kolejny przetarg zorganizowany przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów. Do jej zadań będzie należało zakupienie przestrzeni reklamowej w prasie o wartości 800 tys. zł. W przetargu złożono dwie oferty. Procedura miała charakter otwarty.

Tauron Sprzedaż
rozpisał przetarg na świadczenie obsługi w zakresie planowania, zakupu czasu antenowego i powierzchni reklamowej w mediach oraz wsparcie w efektywnej realizacji kampanii reklamowych. Klient zamierza wybrać w tym przetargu maksymalnie dwie agencje. Umowy z nimi zawrze na okres dwóch lat. Budżet mediowy, jaki powierzy im do obsługi, wynosi 18 mln zł netto (bez VAT). Oferty można składać do 10 maja br.

Agencja mediowa UM (Mediabrands) wygrała przetarg na obsługę mediową H&M na 20 rynkach Europy Wschodniej, w tym w Polsce. Współpraca rozpocznie się w kwietniu bieżącego roku i obejmie wdrożenie nowej strategii, planowanie i zakup mediów (online i offline) oraz stworzenie regionalnego hubu odpowiadającego za realizację działań z obszaru programmatic. Za koordynację współpracy i aktywności mediowej H&M w całym regionie odpowiada zlokalizowany w Warszawie zespół, którym pokieruje Piotr Hermanowski. Audytorem w przetargu H&M była firma Ebiquity.

Agencja Dentsu X będzie odpowiedzialna za zakup mediów w TV i VoD dla Clovin, polskiego producenta chemii gospodarczej. Umowa pomiędzy Dentsu X a firmą Clovin została podpisana na czas nieokreślony. Pierwsze efekty współpracy mediowej można zobaczyć już w kwietniu.

Maciej Florek 2392 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.