Przetargi - kwiecień 2023
Zaczynamy nowy cykl, w którym będziemy prezentować najważniejsze przetargi z ostatnich tygodni.
Grupa Schwarz, właściciel sieci Lidl i Kaufland, prowadzi przetarg na planowanie i zakup mediów – dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. Jak wynika z naszych ustaleń, postępowanie dotyczy wszystkich rynków europejskich, na których operuje Grupa Schwarz. Nie otrzymaliśmy komentarza w tej sprawie z biura prasowego klienta. W Polsce budżet mediowy tego marketera podzielony jest między dwie agencje mediowe. Media dla Lidla planuje i kupuje Havas Media, a dla Kauflandu – The Media Insight (część Mindshare).
Sigma Bis wygrała kolejny przetarg zorganizowany przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów. Do jej zadań będzie należało zakupienie przestrzeni reklamowej w prasie o wartości 800 tys. zł. W przetargu złożono dwie oferty. Procedura miała charakter otwarty.
Tauron Sprzedaż rozpisał przetarg na świadczenie obsługi w zakresie planowania, zakupu czasu antenowego i powierzchni reklamowej w mediach oraz wsparcie w efektywnej realizacji kampanii reklamowych. Klient zamierza wybrać w tym przetargu maksymalnie dwie agencje. Umowy z nimi zawrze na okres dwóch lat. Budżet mediowy, jaki powierzy im do obsługi, wynosi 18 mln zł netto (bez VAT). Oferty można składać do 10 maja br.
Agencja Dentsu X będzie odpowiedzialna za zakup mediów w TV i VoD dla Clovin, polskiego producenta chemii gospodarczej. Umowa pomiędzy Dentsu X a firmą Clovin została podpisana na czas nieokreślony. Pierwsze efekty współpracy mediowej można zobaczyć już w kwietniu.

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.