Płatna telewizja ma stracić nawet jedną piątą dochodów w ciągu sześciu lat
Przychody odbierają jej platformy OTT; kluczowa może okazać się rywalizacja o wpływy z reklam. Prognoza brytyjskiej firmy analitycznej dotyczy ok. 140 krajów.
Kto im odbierze te przychody? Oczywiście platformy streamingowe, a szerzej serwisy OTT wideo i telewizji. Ich globalne przychody (w tych 138 analizowanych krajach) mają w ciągu najbliższych sześciu lat wzrosnąć o 81 mld dol. (ze 154 mld dol. w ub.r. do 235 mld dol. w 2028 r.). A same przychody z dostarczania telewizji to jeszcze nie wszystko. Konkurencja dotyczy bowiem także, a kto wie, może nawet przede wszystkim, przychodów z reklam. Przychody serwisów OTT z płatnej subskrypcji miałby bowiem wzrosnąć w ciągu sześciu lat z 99 mld dol. do 126 mld dol., czyli o jedną czwartą, natomiast przychody z modelu zarabiania na reklamach (AVoD) – z 41 mld dol. do 91 mld dol., czyli ponaddwukrotnie.
Digital TV Research to firma analityczna założona w 2011 r. przez Simona Murraya, który pracował m.in. w Zenith Optimedia/Saatchi & Saatchi

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.