Radio Nowy Świat przygląda się patronom
Z drugiej dorocznej ankiety przeprowadzonej przez RNŚ wśród słuchaczy wynika, że największą siłą stacji są jej prowadzący, a w dalszej kolejności klimat radia i oferta programowa.
Z badania wynika, że patroni to głównie mężczyźni (59,4%), w wieku 46-55 lat (34%), z wyższym wykształceniem (82,3%), z miasta powyżej 500 tys. mieszkańców (37,3%). Stacji słuchają głównie osoby o już ustabilizowanej pozycji zawodowej (najliczniejsza grupa słuchaczy, ponad 78%, jest grupie wiekowej 36-65 lat). Zdecydowana większość patronów słucha radia słucha radia codziennie (75,5%) od samego początku, najczęściej poprzez aplikację, na małym głośniku lub w smartfonie.
Na pytanie o powody słuchania radia, najwięcej ankietowanych (85%) wskazało prowadzących, a następnie wymieniano klimat radia (79,4%) i ofertę programową (67,8%). 40,3% słuchaczy doceniło, że RNŚ “idzie swoją drogą” (co stale podkreśla w komunikacji), tzn. nie jest kopią Programu 3 Polskiego Radia. Wprawdzie z Trójką była związana spora grupa znanych dziennikarzy (w tym redaktor naczelna Magda Jethon, Wojciech Mann, Marcin Kydryński czy Jerzy Sosnowski), ale RNŚ pozyskało także duże grono młodych talentów, takich jak choćby Marcelina Słomian, Kinga Krasucka, Mateusz Andruszkiewicz, Jan Janczy czy Marcin Mann.
W ankiecie pytano także o współpracę sponsorską RNŚ z grupą Eurozet nawiązaną w grudniu 2022 r. 51% patronów uznało to posunięcie za konieczne.
Najsilniejszą motywacją do bycia patronem, wskazaną przez czterech na pięciu badanych (81%), jest chęć, aby radio przetrwało. Prawie 70%, deklaruje, że lubi wspierać dobre działania, a jedna czwarta badanych czuje się współtwórcami radia.

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.