Skąd? Dokąd? (12)
Jak co tydzień porcja doniesień o awansach, transferach i zmianach personalnych.
Katarzyna Spałek jako head of social media dołączyła do zespołu digital agencji MullenLowe Warsaw. Na nowo utworzonym stanowisku powierzono jej zadanie koordynacji komunikacji social media oraz projektów influencer i gaming marketingu dla klientów agencji.
Ostatnie dziewięć lat Spałek pracowała w Dentsu, ostatnio jako account supervisor, i odpowiadała głównie za projekty socialmediowe m.in. dla klientów takich jak: Grupa Polsat Plus, Esoleo, Telewizja Polsat, L’Oreal, W.Kruk, Vistula, Alma, Kruszwica (Finuu), Intersnack (Przysnacki), Avon, Biedronka, Auchan. Współtworzyła także program gamingowy dla marki Xbox Microsoftu. W sumie ma 14-letnie doświadczenie pracy w branży, wcześniej pracowała w Akon Marketing Partners (tu dla Henkel, Bic i Nestle) oraz Socializerze.
Przypomnijmy, że MullenLowe realizuje kampanie w zakresie social mediów m.in. dla Kinder (Ferrero), Douglas Polska, Pattex (Henkel), Maybelline (L’Oreal) czy Delikatesów Centrum.
Łukasz Sawala został nowym redaktorem naczelnym RadioZet.pl. Zastąpił w tej roli Tomasza Sofuła, który jednocześnie pełnił funkcję dyrektora działu online i rozstaje się z Grupą Eurozet.
Jako redaktor naczelny Radiozet.pl (stanowisko objął wczoraj) Łukasz Sawala odpowiada za pracę zespołu redakcyjnego tego portalu, a dodatkowo będą mu podlegać redakcje online innych stacji Eurozetu: Antyradia, Meloradia, Chillizet oraz działającego od 2019 r. serwisu informacyjnego Planeta.pl. Sawala raportuje bezpośrednio do Marcina Kowalczyka, który w Grupie Eurozet kieruje rozwojem obszaru cyfrowego.
Sawala jest związany z Eurozetem od 2015 roku. Początkowo był wydawcą działu Wiadomości portalu RadioZet.pl, a rok później został kierownikiem redakcji. Wcześniej przez ponad 4 lata pracował w Grupie ZPR, gdzie pełnił funkcję wydawcy i prowadził serwisy internetowe. Jako dziennikarz portalu Moje Miasto Poznań został laureatem nagrody Marszałka Województwa Wielkopolskiego w kategorii dziennikarstwo internetowe.
Według badania Gemius Mediapanel za marzec 2023 r. Radiozet.pl zajmuje 15. miejsce na liście najczęściej odwiedzanych stron internetowych w Polsce (10,98 miliona realnych użytkowników, zasięg 37%, średni czas spędzany przez użytkownika na stronie 5 minut 21 sek.) – to najwyższa pozycja na liście wśród serwisów www prowadzonych przez stacje radiowe. Wśród stron mobilnych Radiozet.pl ma 10.miejsce (10,79 realnych miliona użytkowników).
Dariusz Kostrzewski objął stanowisko dyrektora nowego działu badań i analiz Grupy Eurozet, który powstał z połączenia dawnych zespołów badawczo-analitycznych Grupy Radiowej Agory i Eurozetu. Wcześniej, od października 2022 r., odpowiadał za badania słuchalności i wsparcie badawcze działu cyfrowego w Grupie Radiowej Agory (GRA).
Z Agorą związany jest od ponad 26 lat. Od 2000 do 2019 r. szefował działowi badań i analiz “Gazety Wyborczej”, gdzie najpierw zajmował się analityką prasową na potrzeby działów reklamy, a od 2014 r. także analityką internetową i subskrypcyjną. W 2020 r. w centralnym dziale analiz Agory kierował działem wiedzy o użytkowniku, a w latach 2021-2022 pełnił rolę dyrektora ds. badań w Agorze.
W latach 2012-2022 pełnił funkcję przewodniczącego Rady Nadzorczej Polskich Badań Czytelniczych, a w latach 2015-2016 działał w Zespole Metodologicznym Polskich Badań Internetu w 2015-2016. Od 2016 r. jako przedstawiciel GRA nadzoruje w Komitecie Badań Radiowych poprawność realizacji badania Radio Track.
Monika Wagner obejmie stanowisko head of production w Oto Film. Jako szef produkcji będzie odpowiadać za nadzór nad realizowanymi projektami i przetargami, a także za rozwój całego działu produkcji studia. Zastąpi na stanowisku Tomasza Kozerę, który był związany z Oto Film od 2014 r.
Wagner ma kilkunastoletnie doświadczenie w produkcji reklamowej. Przez ostatnie 13 lat była związana ze studiem F25, na początku jako kierownik produkcji, później jako producent, a w ostatnich latach jako partner i szef działu produkcji. W tym czasie uczestniczyła w realizacji wszystkich największych projektów studia dla klientów takich jak: Nike, Google, PepsiCo, Zalando, Red Bull, Yes, Orange, Nivea i innych. Wcześniej pracowała przy produkcji filmów dokumentalnych i przy komercyjnych sesjach zdjęciowych. Monika Wagner ukończyła podyplomowe studia Produkcji Filmowej i Telewizyjnej w Warszawskiej Szkole Filmowej.
Mateusz Bąska, dotychczas head of consulting w Unity Group, objął stanowisko business transformation practice lead w Publicis Groupe. Pokieruje projektami transformacji biznesowej zarówno dla klientów, jak i wspierającymi cyfryzację grupy. Kluczowym kierunkiem rozwoju oferty transformacyjnej Publicis Groupe skierowanej do klientów będzie dodawanie kolejnych produktów, które mają zwiększać chęć zakupu i lojalność konsumentów oraz podnosić jakość doświadczeń na ścieżce kontaktu z marką.
Bąska będzie blisko współpracował z ekspertami strategii, kreacji, mediów i commerce wszystkich agencji grupy. Jego kompetencje będą również wykorzystywane w programie akceleracyjnym dla start-upów – NextTechNow by Publicis Groupe.
Przed dołączeniem do Publicis Groupe przez dziesięć lat związany był z Unity Group, gdzie jako head of consulting pracował z kadrą zarządzającą, tworząc strategie rozwoju architektury IT wspierające rozwój biznesu klientów. W ostatnim czasie prowadził projekty commerce transformation w segmencie B2B i B2C, pomagając firmom w budowie kanału sprzedaży online lub w jego skalowaniu zarówno w obszarze technologicznym, budując od podstaw i rozwijając architekturę IT, jak i biznesowym, dostarczając klientom wiedzę i dobre praktyki tworzenia i rozwoju kanału online. Ma na swoim koncie projekty realizowane w branżach: handlowej, motoryzacyjnej, transportowej, handlowej, przemysłowej i usługowej.
Dział dyrektorski Endorfina Events wzmocnił Dawid Wojtkiewicz, obejmując stanowisko business development & creative directora. Odpowiada na nim za pozyskiwanie nowych klientów oraz merytoryczne i bieżące wsparcie działu kreacji.
W branży live marketingu Wojtkiewicz obecny jest od blisko 15 lat. Wcześniej związany był z takimi agencjami jak m.in. Jetevents, MyPlace, Perfectto Events czy Creative Pro Group, gdzie awansował z pozycji dyrektora kreatywnego na head of creative partnera. Portfolio Wojtkiewicza obejmuje polskich i zagranicznych klientów korporacyjnych z kategorii lifestyle, fashion i beauty (CEDC Adidas, L’Oréal, Sephora), segmentu FMCG (szerokie portfolio produktowe grupy JTI), telekomunikacji (Orange), kategorii powiązanych z farmaceutyką (Dentsply Sirona, Septodont) oraz branży deweloperskiej (Panattoni).
Obecnie zespół dyrektorski w Endorfina Events stanowią: dyrektor zarządzający Michał Kaleta, operations director Dagmara Berka-Kochańska, client service director Anna Rajewska, creative director Agnieszka Widera, events director Ewa Wiącek oraz wspomniany Dawid Wojtkiewicz, creative and business development director.
Bartosz Cholawo dołączył do firmy doradztwa komunikacyjnego Lighthouse na nowo utworzone stanowisko project managera. Zajmie się wspieraniem kluczowych klientów działu m.in. z branży energetycznej i surowcowej. Będzie również współpracował przy projektach kryzysowych oraz rozwijał ofertę Lighthouse w tym obszarze.
Cholawo z branżą PR związany jest od 2000 r. Ostatnio pracował jako freelancer, a wcześniej (do 2017 r.) pełnił funkcję PR i CSR managera w PGNiG Obrót Detaliczny, pracował również w Publicis Conslutants Rowland jako senior consultant oraz w 180° Public Relations na stanowisku executive PR directora. Do lipca 2007 r. był rzecznikiem prasowym McCann Worldgroup i account managerem w Weber Shandwick. Był również PR managerem w British American Tobacco Polska.
Dział kreatywny poznańskiej agencji Chapter1 wzmocnił Bogusław Piotrowski, który dołączył do niej jako senior art director.
Piotrowski ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży. Karierę zawodową rozpoczynał w 2000 r. w wydawnictwie J.P. Fantastica jako projektant graficzny. Następnie pracował m.in. w agencjach TBWA/Tequila (art director) i Kineza (creative art director). Bezpośrednio przed przejściem do Chapter1 pracował przez siedem lat w agencji 23Heroes, gdzie był senior art directorem oraz specjalistą ds. 3D.
Adrian Słojewski dołączył do Havas PR Warsaw, obejmując stanowisko consulting director. Będzie odpowiadał za zarządzanie projektami dla klientów z sektora energetyki, przemysłu i finansów.
Z branżą komunikacji Słojewski związany jest od 2007 r. Doświadczenie zdobywał, pracując m.in. w agencjach Garden of Words, Partner of Promotion oraz Cohn & Wolfe. Specjalizuje się w realizacji projektów z obszaru komunikacji korporacyjnej, kryzysowej i ESG.
Adam Zdeb, creative director w Artegence, odchodzi z agencji. O tej decyzji poinformował w mediach społecznościowych. Jego dalsze plany zawodowe nie są nam znane. Zdeb z Artegence związany był od ponad sześciu lat. Wcześniej pracował w takich agencjach jak GPD, Leo Burnett czy Spook.
Poprzednie odcinki: Skąd? Dokąd? 8, Skąd? Dokąd? 9, Skąd? Dokąd? 10, Skąd? Dokąd? 11
Oprac. Paweł Piasecki