Co nowego w social mediach (49)

W najnowszym odcinku Małgorzata Obielak z Performics pisze m.in. o sposobach weryfikacji użytkowników, które proponują platformy LinkedIn, Pinterest i Twitter.

Weryfikacja stała się kluczowym elementem platform społecznościowych w związku z rosnącymi obawami dotyczącymi kradzieży tożsamości. Z tego względu LinkedIn dodaje nową opcję dzięki, której użytkownicy będą mogli potwierdzić nie tylko swoją tożsamość, ale również miejsce pracy. Pozostając przy funkcjach weryfikacji, Pinterest również będzie jej wymagać, jednak od nastolatków. Ma to na celu zwiększenie bezpieczeństwa młodych użytkowników podczas korzystania z aplikacji. Co więcej, na Twitterze ciągle zmiany związane z subskrypcją i niebieskimi znacznikami oznaczającymi zweryfikowane konta. Dla tych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę na temat wykorzystania audio w marketingu, IAB udostępniło publikację „Casebook Audio 2022”. Oprócz tego przegląd nowości od LinkedIna, Instagrama, Snapchata i Pinteresta.

Twitter przywraca znaczniki dla kont z ponad milionem obserwujących

W ramach pierwotnego planu Elona Muska na Twitterze 2.0, jednym z jego głównych celów było ostatecznie wygenerowanie 50% przychodów firmy z subskrypcji, dlatego zaczął stawiać na Twitter Blue. W zeszłym tygodniu na Twitterze usunięto sporo niebieskich znaczników weryfikacji, zostały one jednak przy profilach kont, które są w programie Twitter Blue. Platforma miała nadzieję, że wielu użytkowników zapłaci za subskrypcję i będzie cieszyć się niebieskim znaczkiem, jednak nic bardziej mylnego. Aktualizacja wywołała sporą reakcję wśród społeczności, i wiele osób postanowiło sprzeciwić się zachodzącym zmianom. Według analizy, tylko około 19 000 z 407 000 starszych zweryfikowanych profili zarejestrowało się do tej pory na Twitterze Blue. Z pewnością nie jest to zadowalający wynik dla platformy. Ostatecznie większość kont z ponad milionem obserwujących odzyskała swój niebieski znacznik, mimo że nie zarejestrowały się w serwisie Twitter Blue – i pomimo tego, że w niektórych przypadkach nie miały go wcześniej.

WhatsApp z nową opcją „Keep in Chat”

Opcja znikających wiadomościach na platformie powoduje, że wszystkie treści automatycznie znikają po osiągnięciu ustawionej osi czasu. Jak przedstawia WhatsApp mimo, że ta dodatkowa warstwa prywatności chroni wiadomości przed dostaniem się w niepowołane ręce, czasami zdarza się, że pojawia się notatka głosowa lub kluczowa informacja, którą użytkownik chce zachować. Z tego powodu aplikacja wprowadza funkcję „Keep in Chat”, która pozwoli użytkownikom zachować wiadomości, których potrzebują na później. Jak ma to wyglądać w praktyce? Nadawca zostanie powiadomiony, gdy ktoś zachowa jego wiadomość, natomiast będzie on mógł zadecydować czy wyraża na to zgodę. Jeśli nadawca zdecyduje, że jego wiadomość nie może być przechowywana przez inne osoby, decyzja jest ostateczna, a wiadomość zostanie usunięta po określonym upływie czasu. Więcej na temat tej funkcji można znaleźć tutaj.

Snap przedstawia kolejne nowe funkcje

Platforma zaprezentowała szereg nowych aktualizacji i narzędzi oraz udostępniła nowe statystyki dotyczące trendów użytkowania, zmieniających się zachowań i nie tylko. Snapchat wprowadza m.in. nową soczewkę „Cosmic Lens”, która zamienia otoczenie oraz twarz użytkownika na animowaną scenę science-fiction. Oprócz wprowadzenia generatywnych soczewek AI, Snapchat ogłosił, że ułatwi użytkownikom również ich znajdowanie w aplikacji. Platforma zacznie polecać obiektywy pasujące do kontekstu zdjęcia lub filmu zrobionego przez użytkownika. Snapchat wyjaśnił, że zostanie to zrobione poprzez połączenie wizualnego zrozumienia tego, co znajduje się w widoku z kamery oraz interfejsów API, które rozumieją określone czynniki, takie jak lokalna pogoda czy pora dnia. Co więcej, Snap wprowadza nowe funkcje Stories, dodaje aktualizacje Snap Map, ulepsza Bitmoji, wprowadza nowe sposoby wirtualnej interakcji ze znajomymi i nie tylko. Więcej informacji na temat wprowadzanych zmian można znaleźć tutaj.

Casebook Audio 2022 – Raport IAB

Jak wykorzystać audio w marketingu? Ten temat porusza nowa publikacja IAB „Casebook Audio 2022”. Znajdziemy w niej przykłady, w których wykorzystanie dźwięku w kampaniach przyniosło znaczące korzyści biznesowe, a wszystko podzielone na 4 obszary tematyczne, takie jak kampanie zasięgowe, wizerunkowe, zasięgowo-wizerunkowe oraz kampanie performance. Znajdziemy również wiele przykładów marek m.in. Allegro, Rocket Jobs, mBnak wykorzystujących podcasty, reklamy dźwiękowe i wiele innych form audio w celu zaangażowania swoich klientów. Jest to ciekawa publikacja, szczególnie dla tych, którzy chcą dowiedzieć się więcej na temat wykorzystywania audio w komunikacji marketingowej. „Casebook Audio 2022” jest dostępny dla każdego na stronie IAB.

Instagram dodaje nowe narzędzia analityczne

Instagram ogłosił szereg nowych aktualizacji Reels, które mają pomóc twórcom w wykorzystaniu najnowszych trendów i zmian, aby zmaksymalizować zaangażowanie widzów i zbudować społeczność wokół ich treści. Jedną z nich jest nowy element odkrywania pod nazwą „Reels Trends”, który umożliwi twórcom znalezienie najnowszych trendów audio i hashtagów w szczególności w Reelsach. Co więcej, Instagram udoskonalił statystyki Reels, dodając nowe rodzaje danych – całkowity czas oglądania i średni czas oglądania. Użytkownicy otrzymają również powiadomienie o nowych obserwatorach pochodzących z Reelsów. Z pewnością pozwoli to lepiej zrozumieć skuteczność udostępnianych treści. Dodatkowo, platforma rozszerza możliwość wysyłania prezentów do twórców na więcej rynków w tym w Australii, Kanadzie, Francji, Meksyku, Nowej Zelandii i Wielkiej Brytanii w nadchodzących tygodniach oraz dodaje nową funkcję, która pokaże twórcy, który użytkownik przesłał mu prezent. O tych i o innych nowościach jakie wprowadza Instagram można znaleźć tutaj.

Twitter ponownie uruchamia program subskrypcji dla twórców

Nowy program „Subskrypcje” to zmiana nazwy inicjatywy „Super Follows”. W przypadku nowej wersji Twitter zmniejsza wymagania wstępne, co umożliwi większej liczbie użytkowników rejestrację i rozpoczęcie pobierania pieniędzy za ich treści. W pierwszej odsłonie Super Follows użytkownicy musieli mieć co najmniej 10 000 obserwujących, aby zakwalifikować się do programu, teraz Twitter zmniejszył tę liczbę do 500. Twórcy muszą również tweetować 25 razy w ciągu ostatnich 30 dni i mieć ukończone 18 lat, a użytkownicy z USA są obecnie jedynymi, którzy mogą zarabiać za pośrednictwem programu (chociaż użytkownicy na całym świecie mogą zarejestrować się, aby zostać subskrybentem). Twórcy będą mogli pobierać opłatę w wysokości 2,99 USD, 4,99 USD lub 9,99 USD miesięcznie za dostęp do swoich ekskluzywnych materiałów. Zaktualizowany program subskrypcji Twittera jest dostępny dla użytkowników z USA od dziś, a wkrótce ma nastąpić globalna ekspansja.

LinkedIn dodaje nowe elementy potwierdzenia tożsamości

LinkedIn chce dodać więcej funkcji, zapewniając ludziom dodatkowe sposoby udowodnienia, że ​​są tym, za kogo się podają, w tym weryfikację tożsamości czy potwierdzenie miejsca pracy. W przeciwieństwie do Twittera i Mety, nowe opcje weryfikacji LinkedIna nie obejmują płatnych subskrypcji. Platforma udostępnia możliwość zweryfikowania tożsamości użytkownikom w USA za pomocą funkcji CLEAR, a aby to zrobić, osoba musi podać swój dokument tożsamości wydany przez organ państwowy i numer telefonu. Użytkownicy, którzy odwiedzą zweryfikowany profil, zobaczą znacznik weryfikacji obok banera „Dowód tożsamości wydany przez organ państwowy”. Użytkownicy LinkedIn na całym świecie mają również możliwość zweryfikowania miejsca pracy za pomocą firmowego adresu e-mail. Aby potwierdzić miejsce zatrudnienia, należy wprowadzić kod weryfikacyjny przesłany na firmowy adres e-mail. Jeżeli chodzi o pierwsza opcję, czyli weryfikację tożsamości platforma planuje z czasem udostępnić ją większej liczbie firm. Na ten moment nie wszyscy członkowie LinkedIn na całym świecie będą mieli do niej dostęp, jednak platforma informuję, że z czasem zwiększy dostępność tej funkcji.

Pinterest wprowadza ulepszone zabezpieczenia dla nastoletnich użytkowników

Pinterest dodał kilka nowych elementów bezpieczeństwa, aby chronić nastoletnich użytkowników. Konta użytkowników poniżej 16 roku życia będą teraz domyślnie prywatne i nie będzie można ich zmienić na „publiczne”. Obecnie tablice i Piny dla nastolatków poniżej 16 roku życia nie są widoczne ani dostępne dla nikogo oprócz użytkownika. Dla młodych osób może to nie być dobre rozwiązanie, ponieważ z pewnością chcą się oni dzielić z innymi swoimi pomysłami i inspiracjami. Z tego względu platforma ma wkrótce ponownie uruchomić możliwość dzielenia się treściami z innymi, jednak tylko wtedy, jeżeli wyrażą na to zgodę. Co więcej, Pinterest będzie teraz wymagał weryfikacji tożsamości, jeśli nieletni użytkownik spróbuje zmienić swoją datę urodzenia w aplikacji, a rodzice wkrótce będą mieli również większe możliwości nadzoru. Przykładowo, opiekunowie będą mogli wymagać od nastolatka poniżej 18 roku życia podania hasła, jeżeli będzie chciał on zmienić coś w swoich ustawieniach. O tych oraz innych nowościach wprowadzanych przez Pinteresta można przeczytać tutaj.

Instagram wprowadza nowe opcje, aby usprawnić współpracę z twórcami

W zeszłym roku Instagram uruchomił platformę Creator Marketplace, gdzie marki i twórcy mogą łączyć się i nawiązywać partnerstwa. Platforma rozszerza swój dostęp do API, aby umożliwić agencjom łatwiejsze wysyłanie wiadomości prywatnych i próśb o projekty do twórców na Instagramie. Dzięki nowej integracji, agencje będą mogły kontaktować się z potencjalnymi partnerami marketingu influencerskiego bezpośrednio z istniejących platform zarządzania, w przeciwieństwie do konieczności przechodzenia przez tradycyjny proces w Creator Marketplace. Na ten moment platforma testuje interfejsy API z niewielką grupą partnerów marketingowych dla twórców, w tym Aspire, Captiv8 i CreatorIQ. Oprócz tego, Instagram testuje dostęp do rynku twórców dla agencji brandingowych – umożliwiając im zarządzanie w odkrywaniu influencerów i współpracą w imieniu ich klientów. Dzięki nowemu procesowi marki będą mogły zatwierdzać dostęp agencji do zarządzania swoimi projektami w Creator Marketplace, co ułatwi zewnętrznym menedżerom inicjowanie kampanii z influencerami. Więcej o wprowadzanych zmianach w Creator Marketplace można znaleźć tutaj.


 

Tekst: Małgorzata Obielak, e-PR & Social Media specialist w Performics

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas, klikając Pytania i Odpowiedzi na TikToku. Odpowiemy filmem.

Poprzedni artykuł z cyklu o social mediach dostępny tutaj.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.