Polsat zarobił w I kw. br. 280 mln zł na reklamach

4,1% wzrostu to mniej więcej tyle ile urósł cały rynek reklamy telewizyjnej w Polsce.

Telewizja Polsat, jeden z dwóch obok TVN Warner Bros. Discovery czołowych komercyjnych nadawców telewizyjnych (ponad 30 kanałów), w I kwartale br. uzyskała 284 mln zł przychodów z reklam i sponsoringu, o 4,1% więcej niż w analogicznym okresie ub.r.

Przypomnijmy, że grupa mediowa Publicis Groupe szacuje, że cały rynek reklamy telewizyjnej w Polsce urósł w pierwszych trzech miesiącach br. o 4%.

Telewizja Polsat swój udział w rynku reklamy telewizyjnej w kraju szacuje na 28,2%.

Wszystkie kanały Polsatu osiągnęły w I kwartale br. skumulowaną oglądalność na poziomie 21,9% widowni (SHR% 16-59 lat; za Nielsenem), o 1,3% mniej niż rok temu. Wszystkie kanały grupy Warner Bros. Discovery miały zaś 23,3% widowni, o 1,6% mniej niż rok. Z tzw. wielkiej trójki obronną ręką wyszła tylko państwowa Telewizja Polska (TVP), która miała 20,5% widowni i straciła jedynie 0,4%. Pozostałe kanały naziemnej telewizji zgromadziły 8,2% widowni (+0,1%), cała reszta kanałów dostępna w telewizjach kablowych i satelitarnych miała zaś w sumie 26,1% i tu był największy wzrost – o 3,2%.

Zdjęcie: Łukasz Michalczyk / Shutterstock

Maciej Burlikowski 1752 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.