Polska 2050 przedstawia pomysły na “uzdrowienie" mediów publicznych
Połączenie TVP, Polskiego Radia i PAP-u w jedną firmę, ośrodki regionalne jako niezależne spółki, likwidacja abonamentu RTV i mniej reklam.
Przedstawiciele partii zaprezentowali 17 maja dokument pt. “Nowe media publiczne”. Proponują w nim m.in. połączenie Telewizji Polskiej (TVP), Polskiego Radia i Polskiej Agencji Prasowej (PAP) w jedną firmę o nazwie Media Polskie, która będzie odpowiadała za portale internetowe oraz centralne programy radiowe i telewizyjne. Proponują także zmniejszenie ilość reklam w mediach publicznych – o połowę w radiach i telewizji oraz całkowicie w portalach internetowych i platformach streamingowych publicznych nadawców.
- Powinniśmy uzdrowić media publiczne – to jest w interesie obywateli. Nasz dokument jest receptą, jak to zrobić. Mam nadzieję, że po wyborach zostanie ona wykupiona i zrealizowana. Trzecia droga to droga, na której w mediach publicznych nie będzie ani ludzi Kaczyńskiego, ani Hołowni, ani Kosiniaka, ani Tuska. Będą nimi zarządzać bezpartyjni fachowcy – mówił Szymon Hołownia podczas wczorajszej konferencji prasowej.
Jego zdaniem trzeba zlikwidować Radę Mediów Narodowych.
- To jest kompletnie zbędne ciało, skrajnie upolitycznione, które zostało wymyślone po to, aby trzymać media na smyczy i łamać kręgosłupy dziennikarzom. Z kolei KRRiT powinna być mechanizmem autentycznej debaty o tym, co w kraju się dzieje. W jej skład będą wchodzić po jednym przedstawicielu klubu parlamentarnego i przedstawiciel prezydenta – stwierdził Hołownia.
Zwracał również uwagę na znaczenie lokalnych mediów. Według niego dziennikarze z lokalnych mediów powinni w końcu pracować na rzecz lokalnej społeczności, a nie być miejscem płacenia haraczu politycznego kolejnym zmieniającym się rządom.
- Dlatego chcemy odciąć lokalne media od Warszawy, tworząc 16 silnych niezależnych multimedialnych spółek regionalnych – zapowiada przewodniczący Polski 2050.
O potrzebie zmian w mediach publicznych Hołownia mówił po raz pierwszy na konferencji prasowej 6 marca br. - Nie dla partyjnej propagandy w mediach publicznych. Dokument Polski 2050 "Nowe media publiczne" można pobrać tutaj.
Na zdjęciu Szymon Hołownia podczas konferencji prasowej 17 maja br. Obok współautor dokumentu "Nowe media publiczne" Adam Rudawski. Źródło: Polska2050.pl.

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.