Polska 2050 przedstawia pomysły na “uzdrowienie" mediów publicznych

Połączenie TVP, Polskiego Radia i PAP-u w jedną firmę, ośrodki regionalne jako niezależne spółki, likwidacja abonamentu RTV i mniej reklam.

Likwidacja Rady Mediów Narodowych, otwarte konkursy na szefów mediów publicznych, fundusz mediów publicznych zamiast abonamentu radiowo-telewizyjnego oraz stworzenie 16 niezależnych od Warszawy spółek regionalnych – to propozycje partii Polska 2050 Szymona Hołowni na media publiczne po wyborach.

Przedstawiciele partii zaprezentowali 17 maja dokument pt. “Nowe media publiczne”. Proponują w nim m.in. połączenie Telewizji Polskiej (TVP), Polskiego Radia i Polskiej Agencji Prasowej (PAP) w jedną firmę o nazwie Media Polskie, która będzie odpowiadała za portale internetowe oraz centralne programy radiowe i telewizyjne. Proponują także zmniejszenie ilość reklam w mediach publicznych – o połowę w radiach i telewizji oraz całkowicie w portalach internetowych i platformach streamingowych publicznych nadawców.

- Powinniśmy uzdrowić media publiczne – to jest w interesie obywateli. Nasz dokument jest receptą, jak to zrobić. Mam nadzieję, że po wyborach zostanie ona wykupiona i zrealizowana. Trzecia droga to droga, na której w mediach publicznych nie będzie ani ludzi Kaczyńskiego, ani Hołowni, ani Kosiniaka, ani Tuska. Będą nimi zarządzać bezpartyjni fachowcy – mówił Szymon Hołownia podczas wczorajszej konferencji prasowej.

Jego zdaniem trzeba zlikwidować Radę Mediów Narodowych.

- To jest kompletnie zbędne ciało, skrajnie upolitycznione, które zostało wymyślone po to, aby trzymać media na smyczy i łamać kręgosłupy dziennikarzom. Z kolei KRRiT powinna być mechanizmem autentycznej debaty o tym, co w kraju się dzieje. W jej skład będą wchodzić po jednym przedstawicielu klubu parlamentarnego i przedstawiciel prezydenta – stwierdził Hołownia.

Zwracał również uwagę na znaczenie lokalnych mediów. Według niego dziennikarze z lokalnych mediów powinni w końcu pracować na rzecz lokalnej społeczności, a nie być miejscem płacenia haraczu politycznego kolejnym zmieniającym się rządom.

- Dlatego chcemy odciąć lokalne media od Warszawy, tworząc 16 silnych niezależnych multimedialnych spółek regionalnych – zapowiada przewodniczący Polski 2050.

O potrzebie zmian w mediach publicznych Hołownia mówił po raz pierwszy na konferencji prasowej 6 marca br. - Nie dla partyjnej propagandy w mediach publicznych. Dokument Polski 2050 "Nowe media publiczne" można pobrać tutaj.


Na zdjęciu Szymon Hołownia  podczas konferencji prasowej 17 maja br. Obok współautor dokumentu "Nowe media publiczne" Adam Rudawski. Źródło: Polska2050.pl.

Maciej Burlikowski 1755 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.