Znamy laureatów Best Brands Poland

Ranking, zainicjowany 20 lat temu w Monachium przez Serviceplan Group, w Polsce został zaprezentowany po raz drugi. Wśród zdobywców "Oskarów marketingu" przyznawanych na podstawie kompleksowego badania GfK są w tym roku: InPost, Winiary, Castorama, Samsung, Lidl (Bio Organic) i JBL.

Metodologia Best Brands opiera się na dwóch głównych wskaźnikach: Share of Soul – relacji oraz więzi marki z konsumentem, oraz Share of Wallet, który odnosi się do faktycznych danych rynkowych marek. Zastosowanie metodologii w badaniu, na podstawie której powstaje ranking, uwidacznia, jak marki radzą sobie na rynku, a także obrazuje indywidualne preferencje oraz doświadczenia konsumentów. W drugiej edycji badania w Polsce 7,5 tys. respondentów odpowiedziało na pytania, które objęły 50 kategorii produktowych i około 400 marek. – W GfK obserwujemy wybory zakupowe Polaków i na tej podstawie wyszczególniamy kluczowe trendy konsumenckie. Obecnie dla nabywców szczególnie istotne są takie kwestie jak: ułatwianie codziennego życia, dopasowanie produktów i usług do indywidualnych potrzeb, a także dbanie o środowisko naturalne. Wszystkie te trendy znalazły swoje odzwierciedlenie w kategoriach konkursowych Best Brands 2023. Nagrodziliśmy silne marki, które proponują konsumentom innowacyjne rozwiązania i dbają o zrównoważony rozwój – mówi Barbara Lewicka, senior director GfK w Polsce.

W tegorocznym rankingu Best Brands Poland zwycięzcy wyłonieni zostali w sześciu kategoriach: Best Overall Brand, Best Polish Brand, Best Omnichannel Brand, Best Sustainable Brand, Best Life Changing Technology Brand oraz Best Brand For Tough Times. Kategorie, które znalazły się w rankingu, są unikalne dla każdej edycji i w najbardziej obiektywny sposób odzwierciedlają trendy, które obecnie panują na rynku oraz w zainteresowaniach konsumentów w Polsce.

Best Overall Brand to nagroda przyznawana za ogólne dokonania. W tej kategorii nagradzane są marki z mocną pozycją rynkową, potrafiące jednocześnie budować trwałą relację z konsumentami, dbające o ich pozytywne doświadczenia, cieszące się lojalnością oraz rozpoznawalnością wśród nabywców. W tym roku jest to nagroda unikalna jeszcze pod jednym względem, ponieważ w 2. edycji Best Brands Poland przyznane zostały dwa tytuły Best Brand Overall. “Oskary Marketingu” w tej kategorii odebrały marki, które osiągnęły niemal identyczne wyniki w badaniu, choć na co dzień funkcjonują w tak różnych otoczeniach biznesowych. Zwycięzcami kategorii Best Overall Brand zostały JBL oraz Samsung.

W kategorii Best Polish Brand nagroda została przyznana polskiej marce, która jest dobrze znana konsumentom i cieszy się ich zaufaniem, a także ma solidne udziały rynkowe w swoich kategoriach produktowych. Laureatem w tej kategorii zostały Winiary.

W kategorii Best Omnichannel Brand nagroda trafiła do marki, która z powodzeniem dostosowuje swoje usługi, a także komunikację do funkcjonowania w przestrzeni offline i online. Zwycięzcą w tej kategorii został Samsung.

Best Sustainable Brand to kolejna kategoria nagrodzona w rankingu. Jej zwycięzcą jest marka, która wykazują się odpowiedzialnością w zakresie dbania o środowisko oraz w kwestiach społecznych i ekonomicznych. Nagrodę otrzymał Lidl (Bio Organic).

W kategorii Best Life Changing Technology Brand laureatem została marka, której dostarczone innowacje i rozwiązania zmieniły życie konsumentów, dzięki czemu żyje się wygodniej i przyjemniej. Za taką markę uznano InPost.

Tytuł Best Brand For Tough Times trafia do marek, które najlepiej zaspokajają potrzeby klientów i pomagają im utrzymać dotychczasowy poziom życia, mimo zmagań z inflacją i rosnącymi kosztami utrzymania. Marka na trudne czasy to solidna marka, na której zawsze można polegać i która potrafi utrzymać przy sobie konsumenta nawet w niesprzyjającej koniunkturze. Laureatem kategorii została Castorama.

– Strategie marketingowe buduje się na lata, jednak ze względu na dynamicznie zmieniające się realia w 2022 r. marki były zmuszone nieustannie mierzyć się z nowymi wyzwaniami. Największym ryzykiem, przed którym stały i nadal stoją, nie jest jednak jednorazowa zła decyzja, ale niepodejmowanie żadnych. Odwaga, elastyczność, zrozumienie nastrojów konsumenckich, podążanie za głosem klientów i trendami. To niektóre ze składowych sukcesu, którego potwierdzeniem są nagrody Best Brands Awards – mówi Marek Żołędziowski, CEO Group One.

Poniżej przedstawiamy listy 10 marek nominowanych w każdej z sześciu kategorii rankingu.

Best Brand Overall

PlayStation
Persil
JBL
Winiary
Jacobs
Philips
Samsung
Biedronka (GO Vege)
Lay’s
Fairy

Best Polish Brand

Dębica
Wedel
Żubrówka
Tymbark
Lubella
Winiary
Biedronka
Polski Cukier
Pudliszki
Mlekovita

Best Omnichannel Brand

Philips
Rossmann
Castorama
Lidl
Apple
Samsung
OralB
Xiaomi
Media Expert
Biedronka

Best Sustainable Brand

InPost
Philips
Samsung
Alpro
Lidl (BIO Organic)
Tarczyński
Biedronka (GO Bio)
Bosch
Toyota
Pyszne.pl

Best Life Changing Technology Brand

Allegro
Dyson
Blik
InPost
Netflix
Apple
JBL
Glovo
Pyszne.pl
Samsung

Best Brand For Tough Times

Nivea
Biedronka
Milka
Plus
Castorama
Vinted
Play
Allegro
Ludwik
OLX

Inicjatorem i organizatorem drugiego w Polsce rankingu Best Brands jest Group One. Partnerem merytorycznym rankingu jest GfK Polonia.

“Media Marketing Polska” jest patronem medialnym wydarzenia.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.