Skąd? Dokąd? (14)

W najnowszym odcinku m.in. o awansach w VMLY&R oraz zmianach w zespole influencer marketingu agencji Stor9.

Urszula Zielińska, Emilia Głowińska oraz Aleksandra Maleszyk awansowały na stanowiska group account managerów, natomiast Tomasz Milewski został account supervisorem w agencji VMLY&R

Na zdjęciu od lewej: Aleksandra Maleszyk, Tomasz Milewski, Emilia Głowińska i Urszula Zielińska
Na zdjęciu od lewej: Aleksandra Maleszyk, Tomasz Milewski, Emilia Głowińska i Urszula Zielińska
Urszula Zielińska z VMLY&R jest związana od prawie dziewięciu lat, a z marketingiem i reklamą od ponad 16 lat. Zaczynała w grupie Stroer, po studiach podyplomowych postawiła na digital i ta przygoda trwa do dziś. Pracowała m.in. dla Grupy Carlsberg, PGE, Novartis, MAN, SuperPharm czy Velvet. Od kwietnia 2023 r. jako group account manager przejęła opiekę nad kilkoma klientami, m.in. Ferrero i BAT, wraz z zespołami accountów. 

Emilia Głowińska objęła opiekę nad grupą kliencką: BP, Pernod-Ricard (Wyborowa, Ballantines), McCormick oraz działania new business. W VMLY&R jest od 2021 r., wcześniej w Saatchi & Saatchi i Heads Advertising. Pracowała dla takich klientów jak: BP Poland, McCormick (Kamis), Procter & Gamble (Oral-B, Blend-a-med, Blend-a-dent, Gillette, Gillette Venus – na dziesięciu rynkach), Toyota Central Europe (Lexus na czterech rynkach CE), Provident. 

Aleksandra Maleszyk na nowym stanowisku nadal będzie odpowiedzialna za trzyosobowy zespół client engagement dla IKEA, specjalizujący się w realizacjach kampanii 360 z dużym naciskiem na digital i social media. Z VMLY&R związana od 2018 r., pracowała przy obsłudze marki Żywiec przy platformie komunikacyjnej „Chce się Ż”, Loterii Żywca i Męskim Graniu (Effie 2019). Od 2019 r. pracuje dla IKEA, realizując kampanie 360 (trzykrotnie nagrodzone Effie: w 2020, 2021 i 2022 r.). Wcześniej związana z Good Looking Studio, 180heartbeats + Jung v. Matt oraz Artegence, pracowała m.in. dla: Unilevera (Big Milk, Magnum), Innogy, HBO Polska, Volkswagena, Marlboro, Ferrero Polska, Duluksa, Sanofi (Emolium). 

W ostatnich tygodniach w dziale client engagement VMLY&R Poland awansował także Tomasz Milewski. Objął stanowisko account supervisora i stanął na czele zespołu odpowiedzialnego za realizację strategicznych projektów komunikacyjnych, digitalowych, eventowych oraz działań influencerskich dla kategorii lifestyle Adidas: Orginals oraz Sportswear. Wcześniej związany z marką Samsung, gdzie jako social media & marketing manager w latach w latach 2017-2021 realizował kampanie wizerunkowe, social media i działania niestandardowe dla kategorii mobile. Doświadczenie zbierał także po stronie agencji McCann i Socializer czy domu mediowego MEC, realizując działania marketingowe dla klientów z kategorii: FMCG, moto, bankowość oraz beauty.

Obecnie dział obsługi klienta VMLY&R liczy blisko 50 osób i jest złożony z trzech niezależnych zespołów zarządzanych przez Michała Banaszewskiego, chief business officera, Agnieszkę Grzymkowską, WPP Danteam CEN regional lead, oraz Katarzynę Tomalską, regional business directora. Ula Zielińska, Emilia Głowińska i Ola Maleszyk będą raportować do Natalii Krzyśków, która dołączyła do VMLY&R Poland w kwietniu 2023 r. i podlega Michałowi Banaszewskiemu. Tomek Milewski natomiast jest w dziale WPP Digital zarządzanym przez Katarzynę Tomalską.


Agencja Stor9 rozbudowuje zespół influencer marketingu. Awansowała Izabela Józwowicz, a dołączyły dwie nowe osoby: Marcelina Woźniak (head of influencer marketing) i Karol Wojciechowski (influencer marketing creative). Rozbudowanie zespołu związane jest z poszerzaniem obsługi klientów Stor9 oraz rozwojem działań w obszarze influencer marketingu.

Izabela Józwowicz objęła stanowisko influencer marketing managerki z początkiem kwietnia br. Do zespołu agencji Stor9 dołączyła w 2021 r. i od tego czasu jest odpowiedzialna za marki beauty i segment lifestyle. Karierę zawodową rozpoczęła w 2017 r. w obszarze PR i marketingu dla klientów z branży nowych technologii, start up’ów i funduszy inwestycyjnych.

Marcelina Woźniak, head of influencer marketing, odpowiada w agencji za zarządzanie stałym zespołem i dedykowanymi zespołami projektowymi, a także za współtworzenie strategii influencer marketingowych dla klientów. Raportuje do Marka Myślickiego, który odpowiada za obszar influencer marketingu.

Do Stor9 Wożniak przeszła z Shopee, gdzie również zarządzała zespołem influencer marketingu. Odpowiadała m. in. za budżet i wyznaczanie strategii działu oraz realizację i analizę kluczowych wskaźników. Ma 9-letnie doświadczenie zdobyte m.in. w LifeTube, a także Gamellon, gdzie współtworzyła struktury sprzedaży. Jako senior sales manager była odpowiedzialna za największe projekty i kluczowych klientów, m. in. Coca-Colę, Ubisoft czy EA Games. Z kolei w agencji Spotlight, która odpowiada za stworzenie jednego z największych projektów influencerskich na rynku, TeamX,
odpowiadała jako team leaderka za zespół managerów największych twórców. Była także managerką takich gwiazd polskiego YouTube jak Stuu czy Julia Kostera.

Karol Wojciechowski, influencer marketing creative, jest absolwentem dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. W Stor9, jest jedną z osób odpowiedzialnych za bezpośrednią współpracę z klientami i influencerami pod kątem kreatywnego wsparcia tworzonego contentu. Wcześnie pracował jako creative content specialist, odpowiadając m.in. za kreowanie contentu do filmów publikowanych na platformie YouTube, kontrolę planu nagraniowego, kontakt z influencerami oraz organizację wyjazdów zdjęciowych.


Miłosz Cielniak obejmie stanowisko communications & business directora w agencji mediowej Zenith (Publicis Groupe), dołączając tym samym do grona dyrektorów kierujących zespołami klienckimi w agencji. Będzie odpowiadał za kierowanie i rozwój struktury hubowej wspierającej dywizję Disney+ w Polsce, Czechach, na Słowacji, Węgrzech i w Rumunii.

Cielniak ma ponad 13-letnie doświadczenie w branży komunikacji mediowej, ze specjalizacją w planowaniu i zakupie mediów online i offline. Związany ostatnio z domem mediowym OMD, swoje doświadczenie zdobywał, współpracując z takimi markami jak Nivea (Beiersdorf), McDonald’s, Tchibo, Hortex, Warner Bros., UPC, Polbank oraz Eti.


InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group podpisało umowę ambasadorską z Adrianną Sułek – halową wicemistrzynią świata w pięcioboju, wicemistrzynią Europy w siedmioboju oraz wielokrotną mistrzynią Polski.

InterRisk od wielu lat wspiera lekką atletykę, będąc partnerem takich imprez jak: Halowe Mistrzostwa Świata w Lekkiej Atletyce Masters, Międzynarodowy Mityng Lekkoatletyczny Copernicus Cup, Memoriał Ireny Szewińskiej. Firma corocznie prowadzi również wiele akcji w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu, a także ubezpiecza wydarzenia lekkoatletyczne. Spółka zorganizowała również osiem edycji Biegu Charytatywnego. Zdobył on złotą nagrodę Günter Geyer Award for Social Conscience 2021 przyznawaną w Grupie VIG najlepszej inicjatywie przeprowadzonej przez jedną z 50 spółek VIG w całej Europie.


Od 1 czerwca br. Marzena Tabor obejmie stanowisko szefowej redakcji online “Rzeczpospolitej”. Będzie odpowiedzialna za rozbudowę i zarządzanie redakcją internetową rp.pl.

Marzena Tabor ma 22-letnie doświadczenie w czterech największych portalach w Polsce. Pracowała w Wirtualnej Polsce i Gazeta.pl, gdzie piastowała stanowisko zastępczyni redaktora naczelnego. W Interii pełniła rolę dyrektora serwisów informacyjnych, w Onecie zaś pracowała w strukturach redakcji informacyjnej i jako redaktor naczelna. Pracowała także w Radiu Kraków.

Cezary Szymanek, dotychczasowy redaktor naczelny serwisu rp.pl, zostaje zastępcą redaktora naczelnego “Rzeczpospolitej” ds. ekonomii. Andrzej Stec, redaktor naczelny “Gazety Giełdy i Inwestorów Parkiet”, od 1 czerwca br. będzie również pełnił obowiązki dyrektora zarządzającego “Parkietem” i parkiet.com. Pełniącym obowiązki red. naczelnym rp.pl zostaje Michał Szułdrzyński.


Katarzyna Tyska dołączyła do zespołu corporate & public affairs SEC Newgate CEE jako nowa account director. To kolejne wzmocnienie agencji w obszarze doradztwa i obsługi projektów korporacyjnych.

Jej kluczowe zadania to dbanie o wysoką jakość usług i kierowanie zespołem konsultantów obsługujących takich klientów jak: Skanska Residential Development Poland, Strabag, Harden Construction, LeasePlan, Renters, Global Empowerment Mission (GEM) oraz wybranych klientów projektowych. W SEC Newgate CEE jej rola to strategiczne doradztwo komunikacyjne, tworzenie i nadzór nad realizacją programów komunikacyjnych oraz rozwój biznesu – tworzenie nowych produktów i pozyskiwanie klientów. Katarzyna Tyska raportuje bezpośrednio do Zofii Bugajnej-Kasdepke, wiceprezeski SEC Newgate CEE.

Katarzyna Tyska ma blisko 15-letnie doświadczenie zawodowe. Przez ostatnie lata była związana z agencją Testa Communications, gdzie zarządzała kilkunastoosobowym zespołem konsultantów.


Poprzednie odcinki: Skąd? Dokąd? 10, Skąd? Dokąd? 11, Skąd? Dokąd? 12, Skąd? Dokąd? 13

Oprac. Paweł Piasecki

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.