Startuje pełna wersja Adaily

Kilka tygodni po rozpoczęciu fazy beta, startuje pełna wersja Adaily - chatbota opartego na GPT. To inteligentny asystent, dostępny 24/7, który w szybki i prosty sposób ma pomagać znaleźć inspiracje do działań marketingowych.

Adaily zostało stworzone, aby wspierać pracowników agencji, marketerów oraz freelancerów w ich codziennej pracy. Pracownicy branży marketingowej są coraz bardziej narażeni na presję związaną z rosnącą intensywnością komunikacji, naciskami na produktywność i otoczeniem makroekonomicznym.

Podczas poszukiwania rozwiązań dla tej grupy docelowej, zespół skorzystał z własnych doświadczeń zdobytych przez 10 lat w branży reklamowej, wyników testów beta z 100 użytkownikami, a także wywiadów 1:1 z 40 przedstawicielami grupy docelowej. Na podstawie tych badań stwierdzono, że desk research jest często wykonywaną (nawet codziennie) czynnością przez niemal wszystkich w branży, często postrzeganą jako uciążliwą lub rutynową. Dobrze przeprowadzony research to półprodukt, który następnie jest wykorzystywany w pracy koncepcyjnej

Dotychczas nie stworzono rozwiązania, które umożliwiałoby łatwe znalezienie inspiracji marketingowych. Istniejące bazy danych są trudne do przeszukania, często z powodu niepewności co do odpowiednich słów kluczowych. Adaily - asystent AI - ma stanowić odpowiedź na to wyzwanie. Komunikuje się w naturalnym języku, rozumie kontekst i terminologię branżową. Ma dostęp do autorskiej bazy wiedzy, która śledzi ponad 1000 kampanii, a liczba ta stale rośnie. Są to uznane kampanie międzynarodowe z ostatnich trzech lat, w tym istotna część kampanii jest z Polski. Adaily jest dostępne przez przeglądarkę internetową w wersji na komputery i urządzenia mobilne. Adaily wykorzystuje chatbota napędzanego przez GPT-4 oraz framework Langchain. Dzięki temu korzysta z potencjału bazy danych opartej na wektorach, co umożliwia wyszukiwanie w kontekście, a nie tylko za pomocą słów kluczowych.

- Branża marketingowa jest z jednej strony bardzo postępowa, ale z drugiej strony bardzo tradycyjna. Kiedy zaczynałem 10 lat temu jako researcher, miałem do dyspozycji praktycznie takie same narzędzia, jakie mają dzisiaj pracownicy. Ręczne wyszukiwanie interesujących realizacji marketingowych, np. danej marki, kategorii czy pod kątem konkretnego kanału komunikacji, jest równie uciążliwe teraz, jak wtedy. Nowa technologia, łącząca sztuczną inteligencję i bazy danych oparte na wektorach, otwiera zupełnie nowe możliwości. Wierzę, że to właśnie Adaily będzie rozwiązaniem problemu researchu marketingowego, z którym sam wielokrotnie się mierzyłem. Chciałbym, żeby każdy pracujący w marketingu mógł znaleźć świetną inspirację dzięki jednemu pytaniu, a nie godzinom pracy - mówi Piotr Bombol, pomysłodawca i współzałożyciel Adaily (na zdjęciu).

Adaily jest tworzone przez trzyosobowy zespół założycielski. Piotr Bombol posiada 10-letnie doświadczenie w marketingu. W przeszłości pracował w DDB i Deloitte, a przez ostatnie sześć lat prowadził własną agencję Gameset. Pracował nad Adaily samodzielnie od lutego, a teraz dołączyli do niego Mateusz Kaszyk i Jakub Osika. Kaszyk posiada 10-letnie doświadczenie w IT, budując aplikacje w firmach takich jak HSBC czy IBM. Obecnie jest także inwestorem w Samana Group. Osika, entuzjasta AI oraz expert Large Language Models. Związany z programowaniem jest od 12 lat, w czasie których pracował m.in. dla Sabre i Toptal. Kaszyk i Osika od pięciu lat wspólnie tworzą projekty IT w branży start-upowej.

Katarzyna Kacprzak 702 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.