Przetargi - maj 2023

Przetarg mediowy Carlsberga wchodzi w kolejną fazę. Już tylko trzy sieci brane są pod uwagę. OMD z kolei walczy o utrzymanie Beiersdorfu. EssenceMediacom walczy o dalszą współpracę z Uberem.

Grupa piwowarska Carlsberg mająca w swym portfolio m.in. marki Carlsberg, Tuborg, Kronenbourg 1664, Baltika, Grimbergen, Somersby, a w Polsce Okocim, w ramach międzynarodowego przetargu zawęziła już listę agencji mediowych. Znalazły się na niej: Wavemaker (WPP/GroupM), IProspect (Dentsu) i Zenith (Publicis Groupe). W Polsce Publicis Groupe w przetargu reprezentuje Spark Foundry.

Initiative (IPG Mediabrands), który powinien bronić obsługi, sieciowo wycofał się z postępowania. Initiative pracuje dla tego klienta od 2018 r., wówczas agencja odebrała obsługę sieci OMD.

Niemiecki koncern kosmetyczny Beiersdorf AG prowadzi przetarg na planowanie i zakup mediów – dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. Jak wynika z naszych ustaleń, postępowanie dotyczy m.in. głównych marek tego klienta, tj. Nivei, a także
powiązanej kapitałowo z Beiersdorfem marki Tchibo. Zakres geograficzny tego przetargu nie jest nam znany. Przedstawiciele Beiersdorfu nie chcieli komentować naszych informacji, powołując się na “globalne wytyczne”. W Polsce obsługą budżetu mediowego Beiersdorfu zajmuje się OMD.

PKP Intercity
,  przewoźnik kolejowy należący do grupy PKP, prowadzi przetarg dotyczący planowania oraz zakupu mediów offline dla działań wizerunkowo-produktowych. Umowa z wybraną agencją zostanie podpisana na 16 miesięcy.
Przewidywany budżet to ponad 18,5 miliona złotych (bez VAT). Oferty można składać do 12 czerwca br. Wymagane jest wniesienie wadium w wysokości 50 tys. zł.

Amerykańska firma Uber Technologies, która w 2022 r. wydała na działania reklamowe 1,7 miliarda dolarów,  rozpisała międzynarodowy przetarg na planowanie i zakup mediów. Zapytanie o informacje trafiło już do wybranych domów mediowych. Wartość budżetu szacowana jest na 600 milionów dolarów, z czego większość trafi na rynki Stanów Zjednoczonych, Kanady, Francji, Niemiec i Wielkiej Brytanii. Uber jest obecnie klientem EssenceMediacom (WPP/GroupM).

Amerykański koncern farmaceutyczny Pfizer zakończył międzynarodowy przetarg na zintegrowaną obsługę reklamową. Marketer podzielił budżet między dwa holdingi – Publicis Groupe i IPG Mediabrands. Do zadań Publicisu należy planowanie i zakup mediów, praca na danych, technologia i produkcja. Z kolei IPG jako creative partner
zajmie się kreacją.

Poprzedni odcinek cyklu: Przetargi - kwiecień 2023

Maciej Florek 2392 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.