IGRZ raportuje spadki klasycznego OOH
Spadki sprzedaży klasycznego OOH, city transport i DOOH znacząco wzrasta.
Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) przedstawiła informację dotyczącą wielkości rynku OOH w Polsce w pierwszym kwartale 2023 roku.

Wielkość sprzedaży na rynku reklamy zewnętrznej OOH w Polsce w trzech segmentach rynku reklamy zewnętrznej – Klasyczne OOH + City Transport + DOOH zamknęła się kwotą w wysokości 115,8 mln zł i była wyższa niż w pierwszym kwartale 2022 roku o 5,6%. Wzrost sprzedaży OOH w Q1 2023 na poziomie ponad 5% odpowiada estymowanemu wzrostowi wszystkich mediów w tym okresie.
W Q1 2023 roku wielkość sprzedaży klasycznego OOH wyniosła 80,70 mln zł i była niższa w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego o 6,5%. W klasycznym OOH główne przychody generują tradycyjnie dwa rodzaje nośników: Citylight (w grupie nośników podświetlanych) oraz Billboard 18 m² (w grupie nośników tradycyjnych). W Q1 2023 sprzedaż powierzchni ekspozycyjnych na tych nośnikach stanowiła ponad 65% przychodów. W Q1 2023 roku wielkość sprzedaży w City Transporcie wyniosła 7,20 mln zł i była wyższa w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego o 27,6%. Sprzedaż DOOH w tym okresie wyniosła 27,90 mln zł i była wyższa niż w tym samym okresie ubiegłego roku o 57,4%. Udział reklamy cyfrowej w rynku OOH wyniósł w Q1 2023 ponad 24%. W tym samym okresie 2022 roku był na poziomie 16,2%, a w całym ubiegłym roku 19,3%.
IGRZ prognozuje utrzymanie oczekiwanej w roku 2023 stabilizacji udziałów reklamy OOH na rynku mediów oraz dynamiki wzrostu na poziomie jednocyfrowym. Liczy także, że w roku wyborczym nieznaczny, ale pozytywny wpływ na wynik sprzedaży będzie mieć kampania wyborcza do parlamentu.
Dane zostały przygotowane we współpracy IGRZ i domu mediowego Starcom (Publicis Groupe).

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.