NEM Dubrovnik 2023 - dzień drugi
7 czerwca w programie wielkiego spotkania branży telewizyjnej w Dubrowniku znalazło się 7 wystąpień głównych mówców, TV Tech Showcase i niezapomniana Noc NEM.
drugiego dnia NEM Dubrovnik 2023.
Wśród głównych punktów programu była rozmowa na temat wiodącej pozycji United Group w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, którą przeprowadziły Victoriya Boklag, CEO, United Group i Sanja Božić-Ljubičić, CEO Pickbox, Mediatranslations, Mediavision i NEM. Vanda Rapti, EVP & Chief Commercial Officer na Amerykę Północną i Viaplay Select, Viaplay Group rozmawiała z Danną Stern o przyszłych przedsięwzięciach Viaplay - szwedzkiej platformy obecnej także na polskim rynku.
- Bardzo wierzę w to, że rynki rozwijają się razem z naszymi klientami. Lokalni gracze zajmują się treściami lokalnymi, a my treściami globalnymi, ale pośrodku znajduje się optymalny punkt, do którego zmierzamy - treści istotnych lokalnie, które zarazem mogą wędrować - powiedział w swoim wystąpieniu Jamie Cooke, dyrektor generalny Warner Bros. Discovery na region CEE, kraje bałtyckie, śródziemnomorskie, Bliski Wschód i Turcję. - W tej części świata telewizja linearna nie umarła. W rzeczywistości widzimy wzrost płatnej telewizji. Myślę też, że konsumenci są niezwykle wrażliwi na cenę. Może być miejsce na trzy lub cztery usługi najlepszego rodzaju. Pytanie dotyczy tego, jakie jest miejsce kanałów linearnych w środowisku streamingowym. To pytanie dla całej branży - gdzie konsumenci chcą oglądać kanały linearne i w jaki sposób dajemy im do nich dostęp - mówił Cooke.
Wystąpienie Marka Younga, wiceprezesa (EVP) ds. dystrybucji i sieci na Europę, Bliski Wschód i Afrykę w Sony Pictures Television dotyczyło strategii tworzenia wysokiej jakości treści telewizyjnych. - Wspaniałe historie mogą pochodzić zewsząd, więc naprawdę rozszerzyliśmy nasze możliwości produkcyjne na całym świecie. Chcemy zrozumieć lokalne niuanse i gusta lokalnych widzów. Interesująca jest dla nas również koprodukcja. Współpracujemy ze streamerami na poziomie globalnym, ale także z lokalnymi partnerami na każdym terytorium - powiedział Young.
Jeden z oczekiwanych paneli dyskusyjnych sponsorowany przez serbską stację Prva TV nosił tytuł "Co motywuje nabywców treści i jak znajdują idealne dopasowanie?". Swoje spostrzeżenia przedstawili oświadczeni nabywcy z Telewizji Czeskiej, Prva TV i B92, TVP, Hrvatska radiotelevizija (HRT) - chorwackiego publicznego nadawcy radiowo-telewizyjnego oraz słowackiej stacji teelwizyjnej dla dzieci i rodziców Duck TV, a dyskusję moderował Jonathan Broughton z EBU.
Inni mówcy, którzy pojawili się drugiego dnia na NEM Dubrovnik to Dimitris Michalakis, dyrektor wykonawczy Cosmote TV i członek zarządu Grupy OTE, Louise Pedersen, CEO, All3Media International oraz Maria Valenzuela, dyrektor generalny, Movistar Plus+ International Division. Oczywiście nie zabrakło też rozmów kuluarowych, prowadzonych także - jak widać na zdjęciu powyżej - na tle Adriatyku.Osobną część programu poświęcono 6 czerwca innowacyjnym firmom technologicznym, które opracowują rozwiązania dla branży telewizyjnej. Gwiazdami TV Tech Showcase były Comcast Technology Solutions, Broadpeak, Gcore i Sandbox Group. Po swoich prezentacjach wszystkie cztery firmy dołączyły do panelu prowadzonego przez Anette Schaefer z Big Picture.
Jubileusz 10-lecia NEM Dubrovnik świętowano na NEM Night Opening w Lenga Terrace z koncertem na żywo sponsorowanym przez TVP World, Pickbox NOW i Pickbox TV, a następnie około północy podczas urodzinowego przyjęcia sponsorowanego przez organizatora NEM, firmę Mediavision.