NEM Dubrovnik 2023 - dzień trzeci

Do najciekawszych punktów programów trzeciego dnia NEM Dubrovnik należały: pokaz oczekiwanej premiery BBC Earth "Spy in the Ocean" oraz panel dyskusyjny "Wszystko, co zawsze chciałeś wiedzieć o FAST, ale bałeś się zapytać,"prowadzony przez Guya Bissona z Ampere Analysis.

Trzeci dzień NEM Dubrovnik 2023, jednego z najważniejszych wydarzeń branży telewizyjnej w Europie Środkowo-Wschodniej, przyniósł sześć dyskusji panelowych, dwie prezentacjami oraz trzy wystąpienia główne (keynote) oraz - jak zawsze - szerokie możliwości networkingu w pięknym otoczeniu.

The Walt Disney Company zaprezentowała rebranding swoich kanałów ("FOX zmienia się w STAR") podczas spotkania pod hasłem "A Brilliant Change Event" w Lazareti na Starym Mieście w Dubrowniku. BBC Studios zaprezentowało swoje nowe treści dla widzów w Europie Środkowo-Wschodniej, w tym oczekiwaną premierę BBC Earth "Spy in the Ocean". Telekom Srbija pochwałiło się thrillerem akcji "Cicatriz" (ang. tytuł "Scar"), adaptacją bestsellerowej powieści Juana Gómeza-Jurado o tym samym tytule.  Za produkcję filmu odpowiadają hiszpańska firma Plano a Plano wraz z meksykańską Dopaminą, i paneuropejskim studiem Asacha Media Group, a twórcami adaptacji są Pablo Roa i Fernando Sancristóbal, scenarzyści międzynarodowego hitu Netfliksa, "La case dale papel" ("Dom z papieru") oraz Verónica Marzá. Ośmioczęściowy serial będzie kręcony w Hiszpanii i Serbii, ma wejść do produkcji pod koniec roku.

Wojny cenowe, siła sztucznej inteligencji, strategie dotyczące treści oraz techniczne aspekty uruchomienia kanału FAST i wykorzystania boomu na streaming wspierany reklamami - te kwestie zostały omówione podczas panelu "Wszystko, co zawsze chciałeś wiedzieć o FAST, ale bałeś się zapytać", prowadzonego przez Guya Bissona z Ampere Analysis.Gdzie znajduje się region Europy Środkowo-Wschodniej, gdy mówimy o wizerunku i tożsamości? To pytanie zostało z kolei postawione podczas panelu "Europa Środkowa: Jaką historię chcemy opowiedzieć światu?" sponsorowanego przez TVP World, a moderowanego przez dziennikarza tego anglojęzycznego kanału Telewizji Polskiej Saschę Fahrbacha. O wykorzystaniu sztucznej inteligencji i technologii uczenia maszynowego mówił też Haymi Behar, CMO i Chief Digital Officer w SPI International (spółce Canal+) podczas prezentacji zatytułowanej "Przekształcanie doświadczenia telewizyjnego: potęga sztucznej inteligencji w tworzeniu i oglądaniu treści".

Cały dzień obfitował w możliwości nawiązywania kontaktów - począwszy od kawy na tarasie NEM po lunchem z koktajlami sponsorowany przez Pickbox NOW i Pickbox TV. 10. edycję konferencji i targów zakończyło wydarzenie networkingowe "Goodbye NEM Dubrovnik by NEM Zagreb" z zapowiedziami dotyczącymi NEM Zagreb 2023 (6-8 grudnia) i 2024. "Cieszymy się, że będziemy mogli ponownie powitać państwa w grudniu na wydarzeniu, które zostanie rozszerzone na segment filmowy branży telewizyjnej", powiedział Ivan Ljubičić, dyrektor zarządzający Pickbox, Mediatranslations, Mediavision i NEM. Wydarzenie "O tworzeniu seriali telewizyjnych i filmów" jest współfinansowane przez Unię Europejską w ramach podprogramu Kreatywna Europa Media.

Więcej informacji na oficjalnych stronach NEM Dubrovnik 2023 i NEM Zagreb 2023.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.