Co nowego w social mediach (51)

W dzisiejszym przeglądzie przyjrzymy się kolejnej aplikacji, która ma wykorzystywać możliwości sztucznej inteligencji. Co ciekawe - to aplikacja randkowa. Opowiemy też o testach Mety, narzędziu AI Sandbox i naklejkach z wykorzystaniem AI, nowościach od Pinteresta, a także o TikTok World Hub.

Aplikacja randkowa ze sztuczną inteligencją

Zespół odpowiedzialny za aplikację Dispo do udostępniania zdjęć, szykuje coś nowego: aplikację randkową. Teaser AI, z hasłem „less talk, more action” będzie aplikacją, która włączy sztuczną inteligencję do randek online. Ma ona wykorzystywać sztuczną inteligencję do tworzenia chatbotów, które naśladują zainteresowania i osobowości użytkowników — funkcja ta ma na celu ograniczenie „ghostingu” poprzez obsługę początkowej części procesu randkowania i przyśpieszenie poszukiwań drugiej połówki. To, co wyróżnia tę aplikację od innych, to fakt, że użytkownicy zanim porozmawiają ze sobą, będą musieli wcześniej przeprowadzić rozmowę z chatbotami, czyli swoimi klonami, które zostały stworzone na podstawie wcześniejszych rozmów użytkowników ze sztuczną inteligencją. Po rozmowie z chatbotem użytkownik będzie decydował, czy chce przejść na kolejny etap i porozmawiać z człowiekiem, czy jednak wcześniejsza rozmowa z chatbotem nie przypadła do gustu i woli zakończyć rozmowę. Na ten moment aplikacja jeszcze nie jest dostępna, jednak będzie możliwa do pobrania w App Store na początku czerwca.

Instagram wprowadza testy naklejek tworzonych za pomocą AI

Instagram zbliża się do uruchomienia swoich pierwszych generatywnych narzędzi AI. Aplikacja opracowuje proces, który umożliwiłby użytkownikom tworzenie własnych naklejek zasilanych przez sztuczną inteligencję, po napisaniu wcześniejszych podpowiedzi, tzw. promptów. Testową wersję tej funkcji pokazał Alessandro Paluzzi, który zamieścił w swoim tweecie zrzut ekranu z Instagrama, w którym widać komunikat: „Wprowadź frazę, aby za pomocą AI stworzyć naklejkę”. Jak donoszą pogłoski, możliwe że Meta będzie planować wprowadzenie podobnej możliwość na Facebooku.

Meta prezentuje AI Sandbox

Meta ogłosiła kolejne plany dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji. Nowe narzędzie pod nazwą AL Sandbox ma pomagać w generowaniu różnych wariantów tekstów i tła graficznego postów dla reklam na Facebooku i Instagramie. Na początek platforma stworzyła narzędzia takie jak, odmiana tekstu, generowanie tła i wykadrowanie obrazu, aby uatrakcyjnić tekst reklamy lub ulepszyć część jej kreacji. Pierwsza opcja ma proponować kilka wersji copy, aby podkreślić ważne punkty tekstu reklamodawcy, dając możliwość wypróbowania różnych komunikatów dla określonych odbiorców. Kolejna to tworzenie tła na podstawie wprowadzonych tekstów, umożliwiając reklamodawcom szybsze wypróbowanie różnych teł i zróżnicowanie zasobów kreatywnych. Ostatnia opcja to dopasowanie zasobów kreatywnych do różnych proporcji w zależności od formatów reklamowych. Obecnie Meta współpracuje z niewielką grupą reklamodawców, którzy testują to rozwiązanie, w lipcu natomiast platforma ma rozszerzyć dostępność tych funkcji na szerszą skalę.

Pinterest uruchamia uproszczone tworzenie Pinów

Platforma twierdzi, że ponad 460 mln ludzi na całym świecie odwiedza Pinteresta każdego miesiąca, aby znaleźć inspiracje, pomysły, produkty ale również dzielić się swoimi treściami. Dlatego Pinterest chce uprościć markom i twórcom proces tworzenia treści. Użytkownicy będą teraz mogli uzyskać dostęp do funkcji, które wcześniej były dostępne tylko dla niektórych formatów Pinów lub użytkowników posiadających konto firmowe. Są to m.in. opcja dodawania przez użytkowników linków do wszystkich zdjęć i filmów, możliwość edycji Pina po jego opublikowaniu, a co więcej wszystkie Piny wideo będą miały ulepszone wskaźniki (w tym liczbę wyświetleń i czas oglądania), zapewniając spójny zestaw analiz dla wszystkich typów Pinów. Dodatkowo, Pinterest wprowadza także swoje płatne narzędzie tagowania produktów za pomocą opcji linków partnerskich dla większej liczby użytkowników. Więcej na temat tych zmian można znaleźć tutaj.

Nowe narzędzia od Mety do generowania leadów

Meta chce pomóc markom w nawiązaniu bardziej bezpośredniego kontaktu z konsumentami za pośrednictwem Facebooka, oferując szereg aktualizacji, które ułatwią użytkownikom łączenie się z firmami za pomocą uproszczonych, zautomatyzowanych narzędzi i procesów udostępniania informacji. Pierwsza z nowości to reklamy promocyjne, które według giganta technologicznego ułatwią kupującym korzystanie z sezonowych wyprzedaży, zniżek na pierwszy zakup czy świątecznych promocji oferowanych przez marki. Począwszy od Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanady i Indii wybrani reklamodawcy na Facebooku będą mogli lepiej angażować ludzi, dzięki różnym funkcjom, które ułatwiają znajdowanie odpowiednich dla nich ofert i zarządzanie nimi. Przykładowo, gdy użytkownicy zobaczą reklamę ze specjalną promocją na Facebooku, będą mogli w nią kliknąć, aby skorzystać z oferty, która automatycznie zastosuje kod rabatowy, eliminując konieczność wpisywania go ręcznie na stronie. W demonstracji Meta pokazała, że ​​użytkownik klikając w post sponsorowany, zostanie przeniesiony do listy produktów z etykietą rabatu w prawym dolnym rogu. Jeśli użytkownik nie sfinalizuje zakupu, otrzyma przypomnienie. Meta aktualizuje również swoje reklamy Lead Ads, dodając nowy, dynamiczny zestaw pytań, który będzie aktualizowany automatycznie w zależności od tego, jak ludzie odpowiedzą. Co więcej, firmy korzystające z nowej strony na Facebooku będą mogły dodać formularz dodawania potencjalnych klientów do swojej witryny, połączony z przyciskiem wezwania do działania na swojej stronie.

Instagram dodaje GIF-y w komentarzach

Szef Instagrama, Adam Mosseri, ogłosił, że platforma umożliwia wyszukiwanie i udostępnianie GIF-ów z poziomu komentarzy, zapewniając inny sposób odpowiadania na posty. Nie jest to duża zmiana, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że pliki GIF są dostępne w wątkach komentarzy w większości innych aplikacji. Aby móc skorzystać z tej nowości, użytkownicy muszą zainstalować najnowszą wersję aplikacji.

TikTok uruchamia „TikTok World Hub”

Aby pomóc markom w nawiązaniu kontaktu z odbiorcami i zwiększyć ich zaangażowanie, TikTok ogłosił uruchomienie „TikTok World Hub”. Będzie to przestrzeń na dzielenie się najlepszymi praktykami, które pomogą markom wykorzystać kreatywność i autentyczność TikToka oraz odblokować pełny potencjał ich treści i reklam na platformie. Na stronie znajdziemy cztery główne tematy: branding, performance, commerce i kreatywność. Różne tematy obejmują linki do szeregu wskazówek, które mogą pomóc w ulepszeniu podejścia marketingowego w aplikacji. TikTok opublikował również dwa nowe przewodniki, które zawierają przegląd oraz wyjaśnienie kluczowych zasad, które napędzają wyróżniającą się kreatywność w aplikacji. Obydwa przewodniki można znaleźć tutaj oraz tutaj. Więcej na temat TikTok World Hub można znaleźć pod tym linkiem - https://www.tiktok.com/business/en/tiktok-world

 TikTok uruchamia nowe centrum muzyczne w aplikacji

TikTok nadal rozwija nowe narzędzia, aby zwiększyć swoją wartość dla muzyków, uruchamiając w aplikacji nowe centrum wyszukiwania #NewMusic, które będzie wyróżniać najnowsze utwory popularnych artystów. Jak przedstawia TikTok, nowe centrum umożliwi fanom odkrywanie nowej muzyki, zanim usłyszą ją gdziekolwiek indziej, jednocześnie zwiększając potencjał ekspozycji dla wschodzących artystów, pomagając rozwijać ich grono fanów w aplikacji. Nic dziwnego, że aplikacja rozwija się w tym obszarze. TikTok stał się kluczową platformą promocyjną dla muzyków, a aplikacja napędza obecnie wiele trendów, które wywołują wielkie hity. Co więcej, TikTok eksperymentuje również z nowym sposobem zapewnienia muzykom większej widoczności w aplikacji, poprzez opcję „Pracuj z artystami”, która pozwoli muzykom zachęcać użytkowników do dodawania ich utworów do filmów. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Tekst: Małgorzata Obielak, e-PR & Social Media specialist w Performics

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas, klikając Pytania i Odpowiedzi na TikToku. Odpowiemy filmem.

Poprzedni artykuł z cyklu o social mediach dostępny tutaj.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.