Co nowego w social mediach (52)
W dzisiejszym przeglądzie znów sporo na temat sztucznej inteligencji. Platformy społecznościowe chcą wykorzystać ten obszar jak tylko się da, więc co chwilę pojawiają się nowe sposoby na wykorzystanie AI na LinkedInie, Instagramie czy TikToku.
LinkedIn wykorzystuje AI do tworzenia spersonalizowanych wiadomości
LinkedIn nadal integruje generatywne elementy sztucznej inteligencji, tym razem w ramach swojej platformy Recruiter, z wiadomościami tworzonymi przez sztuczną inteligencję, które specjaliści HR mogą wysyłać do potencjalnych kandydatów. Jak przedstawia LinkedIn, gdy rekruterzy personalizują wiadomości InMail, odnotowują 40% wzrost współczynnika akceptacji kandydatów, dlatego platforma zdecydowała się na to, aby wprowadzić wiadomości wspomagane przez sztuczną inteligencję. Może to pomóc rekruterom zaoszczędzić czas i szybciej nawiązać kontakt z odpowiednimi kandydatami. Jak ma to działać? Wewnętrzny generatywny model sztucznej inteligencji, przeszkolony w zakresie skutecznych wiadomości InMail, wykorzystujące informacje z profilu kandydata, opisu stanowiska i firmy rekrutera, aby przygotować wysoce spersonalizowaną wiadomość i rozpocząć rozmowę. Na ten moment LinkedIn wdraża to rozwiązanie dla kilku klientów w Stanach Zjednoczonych i Europie w języku angielskim, a od czerwca ma w planach udostępnić je szerzej.
LinkedIn testuje generatywne monity AI do reklam
LinkedIn testuje jeszcze jeden sposób integracji sztucznej inteligencji ze swoimi systemami, tym razem z sugestiami dotyczącymi treści w usłudze Campaign Manager, aby pomóc opracować skuteczniejsze sformułowania dla reklam LinkedIn. Nowa opcja będzie wykorzystywać stronę firmy, spostrzeżenia dotyczące kampanii i moc sztucznej inteligencji, aby sugerować różne warianty tekstu i nagłówka reklamy. W lewym dolnym rogu będzie można zobaczyć różne sugestie, które system sztucznej inteligencji LinkedIn – oparty na OpenAI (poprzez partnerstwo Microsoftu z firmą) – wymyślił dla reklamy. Będzie więc można rozważyć różne podejścia do tworzenia kampanii, w zależności od tego, co system stwierdzi, że może zadziałać najlepiej. LinkedIn wprowadza tę funkcję w ograniczonej wersji alfa w Ameryce Północnej, a uczestniczący w niej reklamodawcy zobaczą sugestie treści generowane przez sztuczną inteligencję w procesie tworzenia reklam w usłudze Campaign Manager. W trakcie tego procesu uczestnicy będą mogli wybrać jedną z pięciu opcji nagłówków i tekstu, wprowadzić zmiany i automatycznie zastosować je do kampanii.Instagram udostępnia nowy przewodnik na temat działania algorytmów
Instagram udostępnił kilka informacji, które mają pomóc ludziom, a zwłaszcza twórcom zrozumieć, jak działa algorytm platformy. Nowy przegląd działania algorytmów rankingowych Instagrama, może pomóc lepiej zrozumieć, jak zmaksymalizować zasięg treści i zoptymalizować wydajność w głównym kanale IG, Stories i Reels. Szef Instagrama wyjaśnia, że każda część aplikacji – Feed, Stories, Explore, Reels, Search i inne – korzysta z własnego algorytmu dostosowanego do tego, jak ludzie z niej korzystają. Zwykle szukają oni swoich najbliższych przyjaciół w Relacjach, korzystają z karty Eksploruj, aby odkrywać nowe treści i twórców oraz bawić się w Reels. W przypadku Aktualności, Instagram uwzględnia najnowsze posty udostępnione przez osoby, które użytkownik obserwuje. Bierze pod uwagę także posty z kont, których jeszcze nie followuje, a które zdaniem aplikacji mogą zainteresować użytkownika. Instagram określa, czym ludzie mogą być zainteresowani, na podstawie różnych czynników, w tym co i kogo ostatnio obserwowali, polubili lub zaangażowali. Z udostępnionych informacji wynika, że cztery kluczowe czynniki, które decydują o rankingu Twojego głównego kanału na Instagramie to:- rola aktywności użytkownika, czyli interakcje, polubienia, udostępnienia, komentarze pod postami.
- Informacje o poście, czyli liczba komentarzy i polubień oraz szybkość ich zdobywania, dodatkowo data publikacji i lokalizacja.
- informacje o osobie publikującej post. Instagram zwraca uwagę na to z kim oraz jak często dany użytkownik wchodził w interakcję z innym kontem w ciągu ostatnich kilku tygodni.
- historia interakcji, pomaga Instagramowi analizować aktywność użytkownika oraz jego zainteresowanie wobec postów innych kont.
To tylko kilka z informacji, które przedstawił Instagram. Więcej na temat oceny treści poszczególnych części aplikacji takich jak Stories, Reels itd. można znaleźć tutaj.
TikTok stworzył narzędzie oparte o AI
TikTok dodał nowe narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które pomaga tworzyć lepsze scenariusze dla tiktoków, a wszystko to dzięki „Generatorowi skryptów” — znajdującym się w Centrum kreatywnym — który jest w stanie wymyślać koncepcje wideo na podstawie podpowiedzi. Za pomocą narzędzia Generatora skryptów będzie można wpisać branżę, nazwę produktu, opis przedmiotu i wszelkie odpowiednie słowa kluczowe, które chcemy wyróżnić lub uwzględnić. Następnie wystarczy wybrać, czy chcemy 15-30 lub 31-60 sekundowe wideo, a następnie wybrać „Generuj skrypty”. Na podstawie podanych informacji, narzędzie wygeneruje przekładowe scenariusze, z których każdy zawiera hook, scenę oraz CTA. Może to być łatwy sposób na wymyślenie lepszych koncepcji treści TikToka, a jeżeli jednak stwierdzimy, że pomysły się nie nam podobają, będzie można uruchomić narzędzie jeszcze raz i zapoznać się z kolejnymi propozycjami. Z informacji wynika, że Generator skryptów dostępny jest w Creative Center. Mogą z niego skorzystać osoby, które na TikToku mają konto firmowe.Meta testuje chatbot AI na Instagramie
Pojawiają się kolejne nowości związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w aplikacjach social mediowych. Instagram opracowuje teraz nową opcję czatu AI, która wygląda podobnie do narzędzia „My AI” Snapchata. Przykład udostępniony przez Alessandro Paluzzi pokazuje, że platforma testuje nową wersję czatu AI, która umożliwiałaby zadawanie pytań systemowi AI w dowolnym wątku czatu. Wpisując w polu czatu komendę @ai, użytkownik zostanie przekierowany do chatbota, który będzie w stanie odpowiedzieć na zadane mu pytania. Na ten moment nie ma oficjalnych informacji, czy ta funkcjonalność wejdzie w życie oraz kiedy najprawdopodobniej to nastąpi.Snapchat wprowadza ulepszone narzędzia AR
Snapchat wprowadza na rynek nową i ulepszoną odmianę AR Try-On Lens, współpracując z marką OPI nad nowym testem lakierów do paznokci w aplikacji. Snapchat już wcześniej oferował podobne funkcje, ale dzięki ulepszonym systematycznym procesom ta nowa odmiana jest bardziej responsywna, bardziej realistyczna i oferuje nowe sposoby prezentowania produktów do paznokci za pośrednictwem AR w aplikacji. Snapchat pracuje nad ulepszeniem swoich narzędzi AR, aby utrzymać pozycję lidera w tej dziedzinie. Kluczowym elementem na tym froncie jest platforma Snapchat AR Enterprise Services (ARES), która umożliwia innym firmom integrację technologii AR Snapchata z ich własnymi aplikacjami, stronami internetowymi i fizycznymi lokalizacjami. Snapchat od dawna jest liderem AR i nie wygląda na to, by miało się to zmienić w najbliższym czasie, a ulepszone narzędzia eCommerce AR, takie jak ten, mają zapewnić firmie nadal silną pozycję w tym obszarze.YouTube wycofuje Stories
Jak się okazało, Stories na YouTube nie sprawdziło się, jak w przypadku innych aplikacji. Pierwotnie wprowadzony na rynek w 2018 r., aby nawiązać do trendu Stories, YouTube Stories miał na celu zapewnienie podobnej opcji zaangażowania na pełnym ekranie i zapewnienie twórcom większej liczby sposobów tworzenia treści i angażowania odbiorców. Niestety format ten nie do końca się przyjął, a nawet nie doczekał się pełnej premiery dla wszystkich użytkowników. Na ten moment największe znaczenie mają posty na karcie Społeczność oraz YT Shorts i to właśnie na tych elementach platforma chce się skupić. Od 26.06.2023 opcja tworzenia relacji w YouTube nie będzie już dostępna. YouTube twierdzi, że posty na karcie „Społeczności” są znacznie lepsze w zwiększaniu zaangażowania i interakcji, a ponieważ Shorts oferują podobne wrażenia wideo na pełnym ekranie, są zasadniczo lepsze niż wyświetlanie Stories. Więcej na ten temat można znaleźć tutaj.
TikTok dodaje nową opcję ułatwiającą połączenie między twórcami a markami
TikTok udostępnia kolejny sposób, aby marki i twórcy mogli łatwiej niż kiedykolwiek znaleźć się nawzajem. Nowy proces o nazwie „Open Applications” ma umożliwić reklamodawcom publikowanie szczegółów nadchodzących kampanii w TikTok Creator Marketplace. Każda aplikacja twórcy zawiera krótką prezentację lub koncepcję kampanii marki, przykłady odpowiednich filmów TikToka, które stworzył, dane kontaktowe i proponowaną opłatę. Open Application obejmują filtry preferencji i pytania kontrolne w procesie tworzenia briefu. Można również zawęzić pulę kandydatów na podstawie m.in. danych demograficznych odbiorców, liczby obserwujących, lokalizacji. Dla twórców również otwiera to nieograniczone możliwości współpracy z ulubionymi markami. Twórcy będą mogli korzystać z filtrów wyszukiwania, aby znaleźć odpowiednie dla nich możliwości i proaktywnie zgłaszać się do nieograniczonej liczby kampanii. Open Application są teraz dostępne dla reklamodawców na całym świecie za pośrednictwem TikTok Creator Marketplace, a więcej na ten temat można znaleźć tutaj.TikTok dodaje nowe kursy do „Akademii TikTok”
Platforma ogłosiła kilka nowych dodatków do swojego zasobu edukacyjnego „Akademia TikTok”, który zapewnia proste, bezpłatne przeglądy tego, jak najlepiej wykorzystać różne elementy platformy. Na początku wprowadzony na rynek w październiku ubiegłego roku platforma edukacyjna TikToka miała tylko dwa kursy, teraz rozszerzono program nauczania do łącznie 17 kursów. Najnowsze dodatki obejmują zrozumienie różnych społeczności na platformie, opracowanie strategii do treści płatnych, organicznych i kierowanych przez twórców, aby zwiększyć swoja obecność na TikToku. Kolejne kursy koncentrują się najlepszych praktykach tworzenia treści na platformie oraz generowaniu większej ilości leadów, dzięki działaniom marketingowym na TikToku. Dla zainteresowanych, Akademia TikToka jest dostępna tutaj.
Tekst: Małgorzata Obielak, e-PR & Social Media specialist w Performics
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas, klikając Pytania i Odpowiedzi na TikToku. Odpowiemy filmem.
Poprzedni artykuł z cyklu o social mediach dostępny tutaj.