Przetargi - czerwiec 2023
Zenith w Polsce nie mógł stanąć do walki o budżet mediowy Carlsberga przez stałą obsługę Kompanii Piwowarskiej. Z dużym wstydem musi mierzyć się Shell - trwają bojkoty wokół tego postępowania i agencje chcąc nie chcąc z niego rezygnują.
Grupa Carlsberg w ramach międzynarodowego przetargu zawęziła już listę agencji mediowych. Znalazły się na niej: Wavemaker (WPP/GroupM), iProspect (Dentsu) i Zenith (Publicis Groupe). W Polsce Publicis Groupe w przetargu reprezentuje Spark Foundry, ze względu na konkurencyjny budżet Zenitha – Kompanii Piwowarskiej. Initiative (IPG Mediabrands), który powinien bronić obsługi, sieciowo wycofał się z postępowania. Initiative pracuje dla tego klienta od 2018 r., wówczas agencja odebrała obsługę sieci OMD.
Brytyjski koncern paliwowy Shell rozpoczyna globalny przetarg na planowanie i zakup mediów. Do wybranych holdingów trafiły już zaproszenia. Od 2005 r. obsługą mediową tego klienta zajmuje się WPP, a obecnie sieć EssenceMediacom Wiadomość o globalnym przeglądzie skłoniła aktywistów z grupy Extinction Rebellion zajmującej się kampaniami w obronie środowiska naturalnego, do protestu przed biurami EssenceMediacom przy Theobalds Road w centrum Londynu. Agencja była wzywana, by nie broniła budżetu. Jak wynika z naszych informacji pozostałe agencje „po cichu” wycofują się z tego postępowania. W Polsce Shell również jest klientem EssenceMediacom.
W przetargu na planowanie oraz zakup mediów offline dla działań wizerunkowo-produktowych marki PKP Intercity złożono cztery oferty. Pochodzą one z Mediahub, Media Group, konsorcjum Mastermind Havas Media oraz Sigmy Bis. Agencje te zaproponowały kolejno następujące łączne stawki prowizji wykonawcy: 1,50%, 2,65%, 0,56% i 0,99%. PKP Intercity na realizację zamówienia zamierza przeznaczyć blisko 18,6 mln zł brutto.
PGE Polska Grupa Energetyczna poszukuje dwóch agencji reklamowych o udokumentowanym doświadczeniu w realizacji kampanii reklamowych oraz obsłudze projektów marketingowych i komunikacyjnych w zakresie koncepcji, kreacji i produkcji materiałów reklamowych do działań wizerunkowych z zakresu ATL i BTL. Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na przygotowywaniu koncepcji w zakresie kreacji wizerunku marki, przy zachowaniu spójności w obrębie formatu kreatywnego oraz systemu identyfikacji wizualnej PGE, szukając jednocześnie indywidualnych rozwiązań wyróżniających markę na rynku.
Dentsu Creative ponownie została wybrana na partnera strategiczno-kreatywnego marki Škoda (Volkswagen Group Polska). Agencja będzie odpowiedzialna za całościową obsługę Škody w zakresie działań ATL oraz social mediów na polskim rynku. Umowa ma charakter długofalowy. Agencja współpracuje z marką Škoda od ponad siedmiu lat.
Poprzedni odcinek cyklu: Przetargi - maj 2023

Maciej Florek
2388 Artykuły
Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.
Komentarze
Artykuły powiązane