"Gdzie zamieszkać" Mastercard i McCann Poland z Tytanowym Lwem w Cannes
Projekt zdobył dziś także grand prix w kategorii "Cele zrównoważonego rozwoju", a wcześniej 7 Lwów na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności w Cannes.
Przypomnijmy, że wcześniej projekt nagrodzono 7 Lwami: dwoma złotymi w kategoriach Direct - Reakcja w czasie rzeczywistym oraz PR - Sponsoring i partnerstwo marek, dwoma srebrnym w kategoriach Direct - Usługi konsumenckie / Business to Business oraz Doświadczenie marki i aktywacja, a także trzema brązowymi w kategoriach Direct - Kampania na jednym rynku, Creative Data - Integracja danych i PR - Reakcja w czasie rzeczywistym.
Platforma GdzieZamieszkac.com stworzona przez Mastercard pomaga obywatelom Ukrainy w świadomym wybraniu miejsca do życia w Polsce. McCann jest współautorem koncepcji platformy, jednocześnie odpowiadając za opracowanie strategii, kreację i realizację całej kampanii. Przy projekcie współpracowały także Grupa Morizon-Gratka i Ukraiński Dom (patronat merytoryczny). W Cannes doceniono go za kreatywność i innowacyjność oraz realny wpływ na poprawę sytuacji obywateli Ukrainy w Polsce. Za komunikację PR projektu odpowiada agencja Solski PR.
Jerzy Hołub, dyrektor marketingu Mastercard w Polsce, Czechach i Słowacji tak skomentował na gorąco w poście zamieszczonym na LinkedIn nagrody dla projektu, w tym te najcenniejsze, przyznane dziś:
"Zaniemówiłem... a wielu z was wie, że rzadko zdarza mi się zaniemówić. Dziś jednak brakuje mi słów, by wyrazić moje myśli i emocje, więc powiem tylko: czuję się spełniony.
Pomysł na ten projekt nie zrodził się z chęci zysku finansowego czy brandingowego. Platforma powstała w odpowiedzi na kryzys humanitarny wywołany agresją Rosji na Ukrainę w lutym 2022 roku. Doszliśmy do wniosku, że możemy wykorzystać dane, którymi dysponujemy, aby pomóc obywatelom Ukrainy, którzy zostali zmuszeni do opuszczenia swojej ojczyzny i szukania miejsca do życia w Polsce.
W tamtym czasie nie myśleliśmy o konkursach, nominacjach i nagrodach. Spieszyliśmy się z uruchomieniem i ponownym uruchomieniem naszej platformy, wiedząc, że może ona przyczynić się do wsparcia przesiedlonych Ukraińców.
Jednak Tytanowy Lew to znacznie więcej niż tylko nagroda branżowa. To solidny dowód na to, że gdy właściwi ludzie zgromadzą się we właściwym miejscu i czasie, mogą swoimi działaniami wywrzeć realny wpływ na czyjeś życie."
Na zdjęciu powyżej: ekipa Mastercard i McCann z Tytanowym Lwem na scenie w Cannes, 23 czerwca.