Co nowego w social mediach (53)
W dzisiejszym przeglądzie Małgorzata Obielak, e-PR & social media specialist, pisze o zmianach w ekosystemie reklamowym Mety, nowych możliwościach i funkcjach zakupowych platform YouTube, TikTok, Instagram i Pinterest oraz nowych rozwiązaniach dla użytkowników subskrybujących Twitter Blue.
Meta wprowadza nowe zasady reklam
Od 10 Lipca 2023 roku Meta wprowadza nową zasadę, w której dla każdej nowej lub edytowalnej reklamy na Facebooku i Instagramje targetowanej na UE lub jej terytoria stowarzyszone, będzie trzeba podać osobę lub organizację korzystającą z reklamy (beneficjenta) oraz wpisać osobę lub organizację, która płaci za reklamę (płatnika), w przypadku kiedy jest to inna osoba bądź organizacjia niż „beneficjent”. Jak przedstawia Meta, chociaż wymagane jest dodawanie tych informacji do wszystkich reklam targetujących Unię Europejską lub jej terytoria stowarzyszone, nie będzie to miało żadnego wpływu na wyświetlanie reklam, koszt lub składanie ofert, dostępność funkcji ani proces weryfikacji reklam. Bez wprowadzenia tych danych kampanie nie zostaną uruchomione przez system. Więcej szczegółów na ten temat można znaleźć tutaj.Meta rozszerza opcje reklam w Rolkach
Meta po raz pierwszy uruchomiła reklamy na Reels w zeszłym roku i stopniowo rozszerza możliwości tego formatu. Kolejną nowością jest wprowadzenie reklam promujących aplikacje (wcześniej znanych jako reklamy promujące instalacje aplikacji) na Facebooku i Instagramie Reels, aby pomóc firmom dotrzeć do większej liczby osób i poszerzyć bazę użytkowników. Natomiast to nie wszystko, Meta testuje również optymalizację muzyki w Reels na Facebooku. Testowanie optymalizacji muzyki w Facebook Reels, ma sprawić, by reklamy z pojedynczym obrazem były bardziej zabawne i wciągające, dzięki zróżnicowanej, bezpłatnej i wysokiej jakości muzyce z biblioteki Meta Sound Collection. Meta twierdzi, że reklamy Reels z muzyką i lektorem mają statystycznie wyższy średni wynik pozytywnej odpowiedzi niż reklamy bez dźwięku, dlatego chce ułatwić pozyskiwanie, wybieranie i dodawanie muzyki podczas tworzenia kampanii za pomocą Edytora kreatywnego lub programu Advantage+ Creative. Więcej o aktualizacjach i nowościach wprowadzanych przez Metę można znaleźć tutaj.Meta udostępnia generator podkładów muzycznych
Meta wydaje własny generator muzyki oparty na sztucznej inteligencji i udostępnia go jako open source. Meta twierdzi, że MusicGen został przeszkolony w zakresie 20 000 godzin muzyki, w tym 10 000 „wysokiej jakości” licencjonowanych utworów muzycznych i 390 000 utworów zawierających tylko instrumenty z ShutterStock i Pond5. Co ciekawe, Google jakiś czas temu udostępniło podobne rozwiązanie o nazwie MusicLM, jednak głosy mówią, że to oferta Mety jest na ten moment lepsza pod względem jakości. W porównaniu do Google, Meta na ten moment nie ma w swoim narzędziu filtrów, które blokowałoby ewentualne problemy dotyczące praw autorskich. Narzędzie MusicGen w wersji demonstracyjnej można znaleźć na stronie Hugging Face.
YouTube aktualizuje zasady dotyczące kanałów tworzonych przez fanów
Platforma wprowadza zmiany w swoich zasadach dotyczących podszywania się pod inne osoby, aby walczyć z rosnącą liczbą fałszywych informacji. Zaktualizowane zasady będą wymagały od kanałów prowadzonych przez fanów wyraźnego stwierdzenia, że nie są oni powiązani z podmiotem, który wspierają. YouTube wyjaśnia, że jeżeli użytkownik prowadzi kanał dla fanów, powinien upewnić się, że określił to w jego nazwie. Dla widzów powinno być oczywiste, że dany kanał nie reprezentuje oryginalnego twórcy, artysty ani podmiotu. YouTube wyjaśnia dalej, że głównym celem zmiany jest powstrzymanie użytkowników przed ponownym publikowaniem treści innych osób i prezentowaniem ich jako własnych. Wszelkie naruszenia mogą skutkować natychmiastowym zamknięciem konta, w przeciwieństwie do poprzedniego sformułowania, które nakreślało system do trzech ostrzeżeń. Platforma twierdzi, że zaktualizowane zasady zaczną obowiązywać od 21 sierpnia 2023 r. Więcej o wprowadzanych przez YouTube zmian można znaleźć tutaj.
YouTube uruchamia kanał zakupowy transmitowany na żywo w Korei Południowej
Zakupy na żywo zdecydowanie bardziej zainteresowały rynek Azjatycki. Nic więc dziwnego, że YouTube chce to wykorzystać. Platforma wideo właśnie ogłosiła uruchomienie swojego pierwszego kanału poświęconego w całości zakupom na żywo. Nowy kanał ma zapewnić firmom platformę handlu na żywo i planuje transmitować treści zakupowe z około 30 markami. YouTube już wcześniej oferował markom szereg opcji promowania produktów i w różnych okresach prowadził promocje zakupów, które obejmowały transmisje na żywo. Teraz po raz pierwszy platforma uruchamia specjalny kanał zakupów live, który będzie stale wyświetlał treści zakupowe na żywo w aplikacji.
TikTok wprowadza interaktywne dodatki
TikTok dodaje kolejny sposób, aby pomóc markom zaangażować konsumentów w postaci nowych interaktywnych dodatków do promocji, które są zasadniczo naklejkami, wyskakującymi okienkami i innymi znacznikami wizualnymi, zachęcającymi do interakcji z reklamami. TikTok twierdzi, że widzowie, którzy udostępnili, polubili lub skomentowali film marki TikToka, są bardziej skłonni do zakupu produktu lub usługi, a nowe kreatywne udoskonalenia ułatwiają przyciąganie uwagi aktywnych konsumentów. Reklamodawcy mogą ulepszyć swoje reklamy In-Feed za pomocą dodatków Standard lub Premium, w zależności od potrzeb. Standardowe dodatki umożliwiają osiągnięcie celów marketingowych na niższych ścieżkach, takich jak zwiększenie liczby kliknięć i konwersji. Dodatki premium oferują sposób na osiągnięcie celów z górnej części ścieżki, takich jak świadomość marki i budowanie społeczności. Więcej informacji o poszczególnych interaktywnych elementach, które TikTok dodał do swojej oferty można znaleźć tutaj.TikTok testuje nową opcję wizualnego wyszukiwania produktów
Platforma testuje nową opcję wizualnego wykrywania produktów, która umożliwiłaby użytkownikom zrobienia zdjęcia przedmiotu, a następnie znalezienie podobnych produktów w karcie „Shop”. Nowa opcja wyszukiwania od TikToka działałaby podobnie do wyszukiwania grafiki w Google lub narzędzia Pinterest Lens, gdzie użytkownicy robią zdjęcie produktu, a następnie używają tego jako podstawy do swoich poszukiwań.Na razie funkcja ta jest testowana na wybranych rynkach poza Stanami Zjednoczonymi.
Instagram rozszerza możliwości Broadcast Channels
Po początkowym uruchomieniu w lutym opcji kanałów transmisji dla wybranych twórców ze Stanów Zjednoczonych, Instagram udostępnia teraz dodatkową opcję zaangażowania w czat wszystkim użytkownikom, którzy mają aktywne konto twórcy. Wygląda na to, że platforma składnia się bardziej ku odejściu od postów na kanałach do bardziej prywatnych konwersacji. Kanały nie są opcją czatu jako taką, ponieważ członkowie nie mogą bezpośrednio uczestniczyć w interakcji. Instagram zapewnia jednak twórcom inny sposób udostępniania istotnych aktualizacji swoim fanom za pośrednictwem wiadomości tekstowych, obrazów i ankiet, a wszystko to w ramach IG Direct. Teraz Instagram testuje możliwość korzystania przez twórców z monitów do zadawanie pytań w celu zbierania opinii i odpowiedzi od obserwujących. Jest to znaczący krok, biorąc pod uwagę, że do tej pory Broadcast Channels były całkowicie jednokierunkowym doświadczeniem. Instagram eksperymentuje również z nowymi narzędziami kontrolnymi, takimi jak ustawianie daty wygaśnięcia kanału i dodawanie moderatora, który pomaga w zarządzaniu wiadomościami. Więcej na temat nowości wprowadzanych przez Instagrama można znaleźć tutaj.Pinterest i bezpieczeństwo młodych użytkowników
Pinterest ogłosił, że współpracuje z Szpitalem Dziecięcym w Bostonie, aby dołączyć do nowej inicjatywy „Inspired Internet Pledge”, w ramach której Pinterest i inne firmy technologiczne zobowiążą się do różnych działań mających na celu lepszą ochronę młodych ludzi korzystających z ich aplikacji. Zobowiązanie ma na celu zajęcie się negatywnymi skutkami korzystania z mediów społecznościowych, które wpływają na zdrowie psychiczne. To kolejny krok Pinteresta, aby uczynić swoją platformę bardziej pozytywną przestrzenią, z większym uwzględnieniem integracji, wsparcia i dobrego samopoczucia. Biorąc pod uwagę, że platforma koncentruje się teraz na odkrywaniu produktów, a nie na bezpośredniej interakcji jako takiej, Pinterest jest prawdopodobnie mniej podatny na te elementy niż inne aplikacje. Kładzie on jednak duży nacisk na piękno i modę, co może również przyczynić się do negatywnych porównań i obaw percepcyjnych. Więcej na temat tej współpracy można znaleźć tutaj.
Nowa karta „Najważniejsze” na Twitterze dostępna dla subskrybentów Twittera Blue
Twitter wprowadził nową zakładkę z wyróżnieniami tweetów dla subskrybentów Twitter Blue w aplikacji, która umożliwia płacącym użytkownikom prezentowanie ich najlepszych tweetów za pośrednictwem nowego specjalnego kanału na ich profilu. Użytkownicy Twittera Blue mogą teraz dodawać dowolne tweety do zakładki Highlights, wybierając opcję „Dodaj/Usuń z Highlights” z menu z trzema kropkami w prawym górnym rogu. Może to być dobry sposób na zaprezentowanie przykładów najlepszych treści. Opcja została początkowo zauważona podczas testów na początku zeszłego miesiąca, a wybrani użytkownicy uzyskali dostęp w ostatnich tygodniach. Teraz wszyscy subskrybenci Twittera Blue mogą dodawać kanały ze swoimi najlepszymi tweetami. Marki mogą wykorzystać to jako rodzaj prezentacji produktów, podkreślając tweety, które zwracają uwagę na dany asortyment, a może i również rekomendacje klientów (poprzez tweety z cytatami), recenzje itp.
Tekst: Małgorzata Obielak, e-PR & social media specialist w Performics
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas klikając Pytania i Odpowiedzi na TikToku. Odpowiemy filmem.
Poprzedni artykuł z cyklu o social mediach dostępny tutaj.