Nike promuje kobiece gwiazdy piłki nożnej w kampanii What the Football [wideo]
Kampania towarzyszy Mistrzostwom Świata w Piłce Nożnej Kobiet, rozgrywanym w Australii i Nowej Zelandii, które rozpoczynają się 20 lipca.
Cała kobieca jedenastka zebrana na potrzeby tej kampanii spotyka się w głównym, dwuipółminutowym spocie. Najpierw przenosi on widzów do 1999 roku, gdy mistrzostwa w piłce nożnej kobiet rozgrywano po raz pierwszy w Stanach Zjednoczonych (a trzeci raz w historii). Widzimy ojca z córką, którzy w napięciu oglądają rzut karny Brandi Chastain decydujący o finałowym zwycięstwie Amerykanek z Chinkami. Piłka wpada do siatki, tata krzyczy z radości, poślizguje się na skórce od banana i pada na podłogę jak nieżywy. Następuje przeskok 23 lata wprzód, do teraźniejszości. “To dobry dzień, by się przebudzić” – mówi córka, a gdy tata zaczyna pytać “What the f…”, jego wnuczka dopowiada “football”. Film wyreżyserował brazylijski duet Gustavo Moraes i Marco Laver, występujący pod artystycznym pseudonimem Alaska, a pracujący dla studia Iconoclast.
W tegorocznych Mistrzostwach Świata w Piłce Nożnej Kobiet, rozgrywanych w Australii i Nowej Zelandii od 20 lipca do 20 sierpnia, uczestniczą po raz pierwszy 32 drużyny. W pierwszym kobiecym mundialu w 1991 r. brało udział 12 drużyn.

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.