Przetargowe wakacje
Kilka konkursów związanych z obsługą mediową rozgrzało nam lato. Mimo tego czekamy na jeszcze wyższą temperaturę.
Nestle zawęziło listę agencji w prowadzonym przetargu na planowanie i zakup mediów. Jak wynika z naszych ustaleń, w tym europejskim postępowaniu pozostały GroupM/WPP i Publicis Groupe. Z ramienia GroupM wystawiono zespół Open Mind, a z Publicisu – Zenitha. Klienta nie utrzyma UM Thrive (IPG Mediabrands). Nestle do momentu zakończenia procesu przetargowego nie komentuje doniesień z nim związanych.
PKP Intercity rozstrzygnęły przetarg na planowanie i zakup mediów offline. Wygrało konsorcjum Mastermind Media i Havas Media, które zaproponowało cenę 15,8 mln zł i otrzymało maksymalną ocenę 100 pkt. W postępowaniu brały udział jeszcze: Sigma Bis (16,4 mln zł i 96,23 pkt), Mediahub (18 mln zł i 87,81 pkt) i Media Group (19,9 mln zł i 79,37 pkt). Umowa z wybranymi agencjami zostanie podpisana na 16 miesięcy. Przetarg ruszył pod koniec maja br.
Grupa Carlsberg wybrała agencję iProspect z grupy Dentsu na swoją nową agencję mediową. IProspect będzie odpowiadać za prowadzenie kampanii reklamowych i marketingowych firmy na wszystkich rynkach, w tym w Polsce. W przetargu Carlsberga uczestniczyły również agencje Spark Foundry (globalnie Zenith z ramienia Publicis Groupe) i Wavemaker (WPP/GroupM). Sieciową decyzją z postępowania zrezygnowała dotychczasowa agencja tego klienta – Initiative (IPG Mediabrands).
UM (IPG Mediabrands) rozpoczęła współpracę z firmą Blue Media (wkrótce Autopay). UM została wybrana w wyniku przetargu, w którym brały udział trzy agencje. Do zadań UM należy doradztwo i wsparcie strategiczne Blue Media w obszarach komunikacji, technologii marketingowych i zarządzania danymi oraz obsługa mediowa działań, których celem jest zbudowanie szerokiej świadomości marki i oferowanych przez nią rozwiązań zarówno w obszarze B2B, jak i B2C. UM będzie również wspierać plany ekspansji zagranicznej Autopay Mobility, która zamierza przekształcić się w międzynarodową firmę technologiczną.

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.