Kim są "podheads": raport YouGov
Mianem "podheads" określono w raporcie Amerykanów, którzy słuchają ponad 5 godzin podcastów tygodniowo. To już 22% populacji wobec 20% rok wcześniej i 18% w 2021 r.
Raport zawiera także ciekawe informacje na temat różnic w preferencjach dotyczących marek pomiędzy przedstawicielem podheads a przeciętnym Amerykaninem. Przykładowo 15,1% podheads rozważyłoby skorzystanie z marki Zara, podczas gdy tylko 5,5% w całej populacji. Znaczne różnice występują też w przypadku marek takich jak Tesla (16,6% wobec 7,8%), YouTube TV (23,1% wobec 11,6%), Amazon Fresh (20,6% wobec 8%) czy Nespresso (12,3% wobec 6,3%). Marki, które najbardziej poprawiły swoje notowania wśród podheads w porównaniu z 2022 r., to Energizer, YouTube TV i Ford.
Odsetek Amerykanów, którzy w ogóle słuchają podcastów, wzrósł z 46% w 2021 r. do 56% w 2023 r.
Pełną wersję raportu można pobrać tutaj.

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.